Fórum - Téma


Nouzový režim help


Fórum Vectra C Nouzový režim help

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2013-07-02 17:18:50

Zdravím vás po delší době.

Do příští servisní prohlídky jsem se se svým vozem bez problému nedočkal . Cca před 2 měsíci se mi opět rozsvítila kontrolka servisu (autíčko s klíčem) a už nezhasla ani po opetovném nastartování. Nenechala na sebe dlouho na to čekat další kontrolka motoru přičemž kontrolka servisu zhasla. Což podle všeho byl vadný EGR ventil. Nechal jsem jej vyměnit a zároveň vyčistit DPF filtr. Prvních cca 500km fungovalo vše v pohodě a auto šlapalo jak Švýcary. Ovšem poté auto začalo pocukávat při plynulé jízdě a později výrazněji i při větším zátahu. Na diagnostice v Opel servisu se žádná chyba neobjevila a servisní technik krčil rameny i když nějakou závadu uznal. Chvíli jsem s takto cukajícím motorem jezdil až se dostavilo poměrně otravné hvízdání turbodmychadla což připomínalo spíš blížící se vozidlo se sirénou. Nicméně stále bez chybové hlášky. Tento stav se v průběhu minulého týdne střídavě zlepšoval a zhoršoval. Teprve včera při rozjezdu na křižovatce se konečně opět rozsvítila kontrolka servisu a motor spadl do nouzáku. Dojel jsem cca 2km domů a vypnul motor a nechal být. Dnes ráno jsem nastartoval a kontrolka již nesvítila. Čili jsem se dostal zpět k mému prvotnímu problému, který jsem tu kdysi popisoval. Kolega z práce donesl diagnostiku OP-COM s patřičným kabelem.

Jediný chybový kód, který byl v ŘJ zanesen byl P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation. Takže dotaz zní co je příčinou tohoto stavu????

2013-07-02 20:16:43

Po půl roce jsem tam, kde jsem byl. Stejná chyba, EGR vyčištěn , sací potrubí vyčištěno, hadice v pořádku, jen do toho turba se mi nějak nechce. Celou zimu to dalo pokoj, ale asi to není spojeno s teplotou. Objevuje se to nepravidelně, někdy ráno, klidně i po kilometru, nebo to dá týden pokoj, ale skoro vždycky je to po razantní akceleraci a rychlosti přes 130 km/hod. Vždycky nouzák. Jo.... motor 1,7 CDTI 74 kW. Mrki

2013-07-14 09:07:34

sedlacek.m@centrum.cz:

Jo přesně to samé dělá mě a nikdo si s tím neví rady. Co na to počítač? Hlásí nějaký chybový kód?

2013-07-15 12:04:37

mypex: Jo,právě ten P 0234 - záporná odchylka plnicího tlaku turba. Mrki

2014-06-24 15:37:36

Zdravím všechny, mám úplně přesně to samé a už jsem z toho mírně šílenej.. 2.2DTI popis sedí přesně. Podtlaky, váha, selenoidy zkontrolováno, selenoid měněn.. Pak nastavení lopatek, rozebrané turbo, vše vyčištěné.. Pak nový EGR.. Vše vypadalo 350 km OK, pak znovu.. Čím je to ohřátější, tím horší..U6 je to na palici...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-24 15:46:38

mrki: To turbo jsi ještě nekuchnul?? Už před nějakou dobou jsme to řesili, zaseknuté lopatky statoru sazema nebo uvolněný kroužek který kryje ze strany lopatky a ty se o něj zasekávají. Jestli tedy správně funguje ovládací vlnovec turba (ta věc to stlačuje regulační tyčku) ta právě ovládá natočení lopatek statoru.......

Nebo ještě jedna možnost - přicpaný senzor MAP na sání (sací paroží na hlavě - někde ze strany je senzor tlaku vzduchu v sání MAP) vyndat, vyčistit a zkusit projet.......

Nic jiného mě nenapadá.....

bad64  
2014-06-24 16:23:04

martyl: Dobrý den při registraci na club-opel.com byla po Vás žádána malá služba a to doplnění vozidla a motorizace.Toto jste neudělali.Super-Admin clubu Opel

2014-06-24 19:30:43

kopejda: Ahoj, někam už jsem to psal, možná do jiného tématu.

Můj problém je (snad) vyřešen. Po výměně solenoidu pro ovládání podtlaku turba auto jezdí jako z praku. Cca 3 měsíce!?

Mrki

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-24 19:55:28

mrki: Ajó, ten Tvůj příspěvek je 11 měsíců starý, to jsem přehlédl..... Tak OKI

2014-06-24 20:04:20

kopejda:

2014-06-27 17:09:04

kopejda: Ahoj, podle toho co tu čtu budu potřebovat diagnostiku na Mé vectra c 110kW a proto bych potřeboval kontakt na někoho co zná všechny ty Chybové kódy a podkody a bude z prahy a okolí..mám problém s nouzovým režimem,po ujeti cca 3 - km se rozsvítí klíček a nejedu..začalo to před rokem výměna egr ventilu nejdřív jsem ho chtěl vyřadit tak jsem zajel do firmy Power Tec a po osmi hodinách mi řekli že se jim prostě nepodařilo software upravit jen potlačit problém s podtlakem na turbu který dával větší tlak..jelikož jsem auto nechal nacipovat tak jsem odjížděl celkem spokojeny auto jelo vyrazne lépe. .dnes mám egr cca půl roku starý a ten problém je zpět.. možná filtr částic protože jsem už dlouho neregistroval zvyseni spotřeby paliva nebo ten podlak na turbu nevím..jsem pěkně nervózní. .

Venca49  
Václav
2014-06-27 19:50:13

tonymatony: Hochu,to bude chtít začít od začátku.Znát všechny chybové kódy a podkódy nestačí.Musí umět diagnostikovat a mít pro diagnostikování podklady.Musí porovnávat to co je naměřeno s tím,co má být.Jestli již někdo zasahoval do nastavení,čipoval a pod,tak to nebude nic jednoduchého.Nejdříve se musí vše nastavit do normálů a pak zjišťovat co a jak.To nebude jednoduché a ne každý dobrý mechanik,či elektrikář,se do toho pustí.Prostě,někdy je lépe méně,než moc.Nedělej si z mého názoru hlavu a řiď se svojí.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-27 19:50:25

tonymatony: Určitě, připojit a za jízdy sledovat a kontrolovat livedata........Určitě se to najde.....

2014-06-27 19:56:33

v opelu mi řekli, že u této verze 2.2DTI 2004 nelze livedata načítat...

2014-06-27 20:56:52

martyl: Tomu přece nemohou věřit ani oni sami...

2014-06-27 21:31:36

venca49: Dik za odpoved a naprosto s tebou souhlasím jen potřebuju poradit na koho se muzu obrátit. .nějaký konkrétní kontakt, díky.


Odpovědět

1  2