Fórum - Téma


Nouzový režim...


Fórum Zafira B Nouzový režim...

Informace o modelu: Opel Zafira B


1  2

2015-04-30 10:18:58

Zdravím, po výměně rozvodů se motor hodil do nouzového režimu a nedá si domluvit...cuká ,nejde pořádně přidat plyn...při diagnostice ůdajně něco ze sáním... tak nevím....Za každou radu moc díky..

2015-04-30 11:12:30

pedroo: Jestli to dělá bezprostředně po výměně rozvodů, je třeba je nechat zkontrolovat, možná něco nezapojili v konektorech snímačů..

Něco se sáním může znamenat dost věcí. Zkus zjistit, co to psalo. Číslo chyby.

2015-05-09 13:12:47

pedroo: Tak nakonec zjistili po delším bádání,že je to egr ventil.V budoucnu mne čeká jeho výměna....Neví někdo jaký je tam typ popř. jeho číslo..zatím ho mám nouzově zaslepený.....Dííky........

2015-05-09 16:42:17

Motor ??

2015-05-09 16:49:49

p.somik: S opravdu velmi vysokou pravděpodobností Z19DTH.

2015-05-09 17:18:24

Podle EPC jsou tam dva: 1. 5851067 za 5922 bez DPH, a 2. 5851056 za 5665,- bez DPH. V rall.cz jiní výrobci už od MOC cca 3200 bez DPH. Zkusil bych asi nejprve vyčistit

2015-06-24 13:35:21

Zdravím, nevím kam se tady pořádně obrátit a téma nouzového režimu je v mém případě dosti výstižné.

Zhruba před více než měsícem mi sem tam Zafira hodila motor do nouzového režimu po svižnější jízdě..

Diagnostika našla chybu P1900-51. Po konzultaci s automechanikem mi bylo sděleno, že chyba je od turba a s přihlédnutím na najeté KM bude třeba repasovat. No jelikož se chyba nijak často neobjevovala (cca3x) začala jsem jezdit šetrněji a pomalu se připravovala na odstavení auta kvůli repasy.

Jenže minulý týden mi Zafira spadla opět do nouzového režimu a zdálo se mi, že se chová trošku jinak, navíc je slyšet turbo a tak jsem znova připojila diag.pro vyhledání chyby. Chyba nyní je P1901-75.. za mechanikem jsem tentokrát nešla a snažila se najít radu na netu. Postupně jsem se doklikala až na nějaké německé stránky, kde bylo psáno, že pomohlo vyměnit EGR. No já si ale nejsem jista, protože u předchozí Zafiry jsem měla chybu EGR a diag. mi ji oznámila přímo jako chybu daného ventilu ovšem tady tomu tak není..

Do mé Záfky jsem už hodně investovala a nechci dále zbytečně vyhazovat peníze za servisy. V minulosti byl měněný DPF a rozvody.. pokud máte někdo zkušenosti s touto chybou, prosím o radu..

předem díky

2015-06-24 13:45:07

EGR to může způsobit jen částečně. Pokud nedovírá, motor pouští do výfuku víc prachových částí, sazí, a odskáče to filtr pevných částic. A tahle chyba je něco kolem filtru. Od čidel počínaje, po filtr sám. Co to přesně je, na to je třeba diagnostika a live data. A nejlíp za jízdy.

2015-06-24 13:59:13

alzafir: asi to byl důvod proč jsem musela měnit DPF. Myslela jsem, že se tím problém vyřešil a mám s ním najeto kolem 10tis KM. Jenže nyní to vypadá, že tomu zdaleka tak není a čeká mě výměna všeho co má něco společného s výfukovým ústrojím...

Na Live data jsem připravena protože i o tom jsem se někde dočetla při mém hledání na netu , jen nemám stabilní verzi Op-comu, (pokud to není interface) a tak nebude jednoduché je zaznamenat..

2015-06-24 15:28:43

zitka: Určitě něměň nic, dokud nebude jasné, proč a co je špatně.

A ano, rozhodně to chce data.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-24 18:06:41

zitka: Ahoj, já doluštil, že je přerušené tlakové vedení od tělesa filtru DPF k diferenciálnímu čidlu. Ty "hadičky" jsou dvě, jedna je na začátku filtru a druhá na konci. Logicky to funguje, že se vyhodnocuje rozdíl v tlaku ve filtru (zanášením se na vstupu zvyšuje a na výstupu snižuje tlak) a na základě toho se spouští regenerace. Obě hadičky vedou do onoho diferenciálního čidla (v motorovém prostoru černá kostka pod oknem na stěně).

Jinak EGR na 88 kW jsem čistil asi před měsícem, a bylo to naprosto zbytečné, tj. komora s obtoky a uzávěrová sedla byla jen od suchých sazí, stačilo to kartáčkem na zuby "vymést" podobně jako štětkou komín.... Cívka se dá vyměnit samostatně a je pouze dvoudrátová - dva piny v konektoru, funkčnost se dá krásně otestovat Op-comem..... Myslím si, že zrovna toto provedení ventilu je vcelku spolehlivá věc..... Leda že by praskla tlačná pružina uzávěr...

pene  
2015-06-27 19:45:54

Na jednom německém fóru píšou, že ucpané můžou být i ty hadičky k čidlu. Jestli to je možné, netuším. Nikdy jsem auto s EGRem neměl.

2015-06-27 20:24:08

pene: Můžou být ucpané hadičky, hadička k přívodu na snímač, snímače, tlaku před a za filtrem pevných částic.

S EGRem to vůbec nesouvisí.

Právě odchylky na snímačích, které se můžou objevit jako chyby, je třeba prověřit v diagnostice, jestli to je chyba snímače anebo třeba právě prasklá nebo ucpaná hadička.

2015-06-27 20:25:19

pene: Nepleteš si náhodou EGR a DPF...?

pene  
2015-06-27 20:54:43

Colommbo: To je docela dobře možné, však jsem diesel nikdy nevlastnil 😊 a jak jsem psal, info je převzaté z německého fóra, když jsem se jen zkusmo díval na číslo té chyby. Jak jsem uvedl, jak jsem koupil, tak jsem prodal. Pro příště se tedy pokusím info lépe filtrovat 😊.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-28 00:01:11

pene: Našel jsi dobře, alternativa prasklé hadičky je i její neprůchodnost, což se sazemi z vložky DPF ucpat může...... Jak píše Alzafír.....

K poznámce o EGR ventilu, dost pochybuji, že jsi měl novější auto bez něj..... Když neuvažuji Š120 či Favorit

pene  
2015-06-28 01:37:02

Z felicie jsem přešel na octavii 1, 2.0 benzín AQY no a teď zafira a16xer. Obě pokud vím bez EGR, zato obě s jinými bolestmi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-28 13:18:55

pene: Felicia egr nemá, Okta již zcela určitě a zafka taktéž.....

Na obr. je 2.0 z Okty - v kroužku je EGR....

pene  
2015-06-28 13:45:44

Tak to jsem měl štěstí, že s ním nikdy nebyl problém. Na A16XER bych ho našel kde?

2015-06-28 16:36:39

kopejda: čéče, ja ti nějak ten egr u moji vectry nemužu nikde nalíst a to bych ho tam tak chtěl


Odpovědět

1  2