Fórum - Téma


Ničí někomu klimatizace klínový řemen?..


Fórum Omega B Ničí někomu klimatizace klínový řemen?..

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-04-29 11:19:13

Ahoj, měl bych takový investigativní dotaz, jestli někdo nezažil podobný problém, případně neví řešení..

V pátek jsem po zimě pustil poprvé klimu abych trochu vyhnal pavouky atd:) a cca po 15ti kilometrech po sjezdu z dálnice byl v podstatě nový klínový řemen rozcuckovaný. Z ničeho nic. Byl starý asi 2 měsíce a předtím na něm nebylo vidět žádné poškození...

Takže jediná věc která to mohla udělat je kladka klimatizace.. Ale přitom opticky na kladce nic závadného nevidím a řemen na ní sedí dobře. Navíc se vlastně ta kladka točí pořád, jen se ke kompresoru připojuje pomocí toho elektromagnetického spojkového mechanizmu, který je ale uvnitř a na té kladce to zvenku připojením nic nemůže dělat.. nebo jo?

Težko říct jak to diagnostikovat, protože se mi nechce jen tak zkusmo rozdrbat další řemen...

Tak by mě zajímalo, jestli to někdo už neřešil.. (je to motor x25xe..)

2013-04-29 12:12:26

@ Evilzone:

Mno, ono 'zkusmo' budes muset stejne jeste jeden remen obetovat na pokus. Uprimne klimu sem ted pustil taky po pul roce necinnosti a problem jako si popsal, nenastal ... ale.

Ale, podobny problem mi delala ta napinaci vyfikundace, ne kladka samotna, ale proste jen rokama unavena napinaci pruzina, ten remen pak lital jak nudle v bande a po jedne jizde byl remen kaput.

Taky, vem si ochranne pomucky (bryle) a zapni klimu, trosku si pridej na otackach a sleduj, jestli neni uvolnene ulozeni alternatoru nebo primo kompresoru klimy, je tam dolu blbe videt, ale lze tam dohlidnout ... muze byt, ze po zime se neco samovolne povolilo a ted pri zatezi to 'uhne' a vyosi, tim padem to drbe remen.

Popripade remen sundej, pro jistotu opravdu znovu klidne trikrat zkontroluj povrch vsech kladek a remenic.

2013-04-29 12:33:05

beawer: No je fakt, ze asi jeste jeden budu muset obetovat.. mel sem tam namontovat starline za 3 stovky abych to nemel tak drahy:(

Kladky sem kontroloval kdyz to bylo sundany a prisly mi fakt v pohode. Napinak si myslim ze je taky jeste vice mene v pohode, i kdyz je fakt, ze na nizkych otackach (vetsinou pri rozjezdu) obcas jakoby nekolikrat propruzi a kdyz se vraci zpet tak to ťuká... A nebo si z loňska pamatuju, že když se pustila klima tak to takhle na volnoběhu ťukalo vlastně pořád...

A další fakt je, že všechny ty kladky jdou točit krásně lehce, ale ta od klimatizace tak nějak nepatrně drhne ale rukou pořád v pohodě točit jde (takže vyloženě zadřená neni..)..

Sundával někdy někdo tu klima-kladku a nějak to čistil případně mazal? Jde to nějak jednoduše? Že bych se na to časem podival, pokud je to doma proveditelný..

2013-04-29 12:39:32

beawer: A není možný, že by tyhle trable způsoboval, nedejpámbu, přidřenej kompresor - kdyby při propojení řemenice spojkou dovnitř na hřídel kompresoru v případě jejího přidření a tím velkému ztížení pohybu se tedy i velmi ztuha otáčela nebo dokonce přikousávala (propojená) řemenice kompresoru, až by se o ni rozcuckoval drážkovaný řemen...? Je klima dostatečně naplněná, aby měl kompresor správné mazání...?

2013-04-29 12:41:23

evilzone: "A další fakt je, že všechny ty kladky jdou točit krásně lehce, ale ta od klimatizace tak nějak nepatrně drhne ale rukou pořád v pohodě točit jde (takže vyloženě zadřená neni..).." - Aha! Takže je (mi) to vcelku jasné...

2013-04-29 12:48:14

colommbo: ale mě to jasné není.. prosím vysvětlit :)

Podle mě tam jen maličko drhne ta spojka, jako že neni uplně dokonale odskočená (jako třeba brzdová destička trošičku drhne o kotouč..), ale nic špatnýho to neni, protože kdyby byla nějak hodně přimáčnutá, tak v krajním případě bude vlastne pouze pořád natvrdo ten kompresor aktivní (což není..).. Ale nic víc..

Jestli je kompresor přidřenej to nevim a ani nevim jak to poznat... Chladivo se doplňovalo loni.. A teď jak sem to v pátek zkoušel, tak normálně chladila...

Každopádně přidření by to bylo asi jedno z mála rozumnejch vysvětlení...

2013-04-29 13:01:38

evilzone: Já to neumím zcela pregnantně technicky vysvětlit, ale řemenice kompresoru se při vypnuté klimatizaci točí zcela "naprázdno", po zapnutí klimy se prostřednictvím té spojky řemenice propojí na vnitřek kompresoru a točí se to "celé", sice už s větším mechanickým odporem, ale opět zcela bez zadrhávání. A jestliže propojená řemenice občas (a stačí hodně málo) nějak zadrhne nebo ten odpor je větší než normálně, může na ní v ten okamžik drážkovaný řemen klouznout, smýknout se, v ten okamžik se i víc zahřívá a to může být začátek jeho konce... Chladivo do klimy za normálních okolností obsahuje i aditivum k mazání součástek kompresoru. Nejsem si v tuhle chvíli zcela jist, jestli se zapnutím klimatizace sepne kompresor i v případě, že klima je prázdná, pak není mazán a může se přidřít, nebo je to nějak jištěné, že se kompresor bez náplně nesepne, to fakt, bohužel, přesně nevím, ale jestliže byla klima doplněna loni a nyní chladila, měl (mohl) by být náplně ještě dostatek...

2013-04-29 13:21:20

Mno ... to me nenapadlo, bo ta elektromagneticka spojka na klima-kompresoru je povetsinou 'bezproblemova', ale muze se stat, ze bude pridirat.

A pridrenej kompresor je taky moznost, otazka zni, jak se to chova. Je tam hromadka malejch pistku na otocny hvezdici, ktera je nejak chycena k hlavni hrideli, slozitejsi je snad uz jen to rizeni s obehem kulicek ... ale kdyz by se v tyhle veci cokoliv vys.. tak by to bylo slyset dostatecne zretelne a klima by hypoteticky ani nechladila.

Jinak, ta napinaci pruzina ma docela silu, jestli ji stlacis rukou, je v perdeli ... nebo jeste jinak, mas-li klasickou 1/2" golu a k ni trhak (paka cca 25-30 cm) a nepotrebujes-li k odklonu vetsi silu jak otevreni dveri ... je to na vyhozeni.

2013-04-29 13:31:55

beawer: Potvrzuju! Na vychýlení řemenice napínací kladky třeba očkovým klíčem za šestihran šroubu řemenice je potřeba už dost slušná síla, pouhou rukou by to snad ani jít nemělo...

2013-04-29 14:34:08

colommbo: Kladka klade docela velky odpor. Kdyz sem ji musel pritlacit, abych tam ten novej remen navliknul, byla potreba docela velka sila na cca 30 cm dlouhym klíči aby sem tu pruzinu pretlacil... Takze v tom bych to nehledal...

Asi fakt jedine ten pridrenej kompresor, pac je fakt, ze loni toho chladiva asi bylo uz hrozne malicko a proto sem to nechaval znova plnit.

Jak se da nejak relativne jednoduse poznat jestli je pridrenej nebo ne? Doufam ze to jde bez rozebirani a demontaze z auta :)

2013-04-29 14:43:49

evilzone: Tož to bude napínací kladka a její řemenice v richtiku. A obecně lze klimatizaci zkontrolovat diagnostikou, ale co všechno a do jaké míry, to, bohužel, přesně nevím...

2013-04-29 14:55:32

Hele ja mám něco podobnyho, taky trochu roztrepenej tenhle řemen. Ale u my Omegy to je klasickej problém, už byl v minulosti kvůli tomu pro jistotu parkrat menenej. Co sem si všim tak na ty napinaci kladce je ten řemen trochu posunutej, sedí trošku na hraně ty kladce. Budu to muset prerovnat.

Jinak klima je a funguje v pořádku.

2013-04-29 14:56:07

colommbo: No diagnostiku mam takovej ten čínskej opcom, ale tam zadny chyby nelezou..

Kompresor kompresoruje protoze to chladilo, ale jak rikam, za tech 15 nebo 20 kilometru to ten remen rozcuckovalo takze na 98% to ma neco spolecnyho s tou klimou.. Ale co, to babo raď.

Uplně extremni reseni by bylo koupit ten remen pro motor bez klimy a natahnout ho tam s uplnym vynechanim ty kladky.. A nebo klimu nezapinat :D Ale to sou takovy reseni nereseni... Radsi bych prisel na to v cem to vezi...

Skoda ze nikdo nemel podobny problem.. Ale tim nechci rict, ze bych to nekomu pral

2013-04-29 15:00:44

Ale měl, příspěvek nad tebou :D

2013-04-29 15:00:52

vejfuk: Ten starej remen co tam byl cca rok a pul nez se tam pred tim mesicem daval novej, byl taky na ty vnejsi strane trochu jetej (nebo teda uz celkem dost). Proto sem ho vymenil. Bylo mi teda pravda divny proc je pridrbanej na ty jedny strane, ale nebyla to zadna krizovka, takze sem to proste neresil a dal novej a hotovo. Ale na nem ta klima loni jela a rozhodne ho neznicila za 15km. Kdyby nic jinyho, tak vydrzel vlastne celou cestu do chorvatska a zpatky a to byla klima prakticky celou dobu zapnuta.

No o vikendu si asi holt vezmu plexištít, nastartuju, zapnu klimu a uvidim jestli něco neuvidim, třeba že by přeskočil apod...

2013-04-29 15:02:32

vejfuk: JJ sory, ja si nerefreshnul stranku, tak sem si ho nevsim. Uz sem ti na to odepsal:)

2013-04-29 15:03:01

Jasný, ume to nebylo najednou jako u tebe, ale postupně. Kdyžtak to svoje vyfotim.

Jj, my odepisujem ve stejnou chvíli :D

2013-05-03 12:30:55

Jeste teda mimochodem - kdyz jsem menil ten remen, zjistil jsem, ze ta debilni trubka, ktera se tahne okolo celyho motoru a musi se ji kus odmontovat, aby vubec ten remen sel nandat, je jakasi soucast sekundarniho vstrikovani vzduchu, coz je podle vsech zde nalezenych informaci jen kurvitko.

Ma nekdo konkretni zkusenosti s kompletni demontazi tech trubicek a zaslepenim primo na svodech?

Jestli se tam k tomu vubec da nejak dostat bez vyndani motoru, protoze je to tam nejak z vetsi casti kryte jeste tim hornim tepelnym stitem ktery by se musel sundat a jde mi prave o to jestli je to mozne nejak udelat s motorem na svem miste...

Hned jak jsem zjistil co to je, tak jsem aspon vyndal pojistku od toho ,,fénu" pod nárazníkem a napájení toho podtlakového ventilu. Ani si totiz nejsem jisty jestli jsem ten fen vubec nekdy po startu slysel.. Vymontuju a vyzkousim ho nejspis asi ted o vikendu.. Ale dal nez k tomu ventilu odmontovavat nemuzu aby mi spaliny nefoukaly ven do motoru :) (mimochodem je to pekny zrout elektriky, kdyz to ma 50A pojistku.. to se hned po startu na volnobeh altik a baterka pekne zapoti :)

2013-05-03 12:54:27

@ Evilzone:

Osobne si myslim, ze zaslepit to vsechno by byl ... oser ... a vyndani pojistky(u) staci, mozna bych ten fen vyndal a tu trubku dobre zatemoval, aby to naaaahodou nekdy neco nevcuclo nebo naopak, neproudily plyny kudy by nemely.

Mam to v aute taky a vsadim botu, ze to uz stejne nefunguje .... a auto vesele jezdi dal

2013-05-03 13:04:16

beawer: Jo to ja prave taky ani nevim jestli to facha nebo ne. Katak je uz asi stejne davno dead (teda oba), takze nejaky nahříváníčko fénem po startu mu je určitě fuk :) Na funkci rostlináře to rozhodně vliv nemá.

Jde mi spíš o to že ta trubka mě tam teď strašně vadí. když vim, že tam k ničemu nejni :D A za druhý mám taky pocit, že tam na jedné straně svodů (bohužel na straně nádržky s kapalinou, na které dle mejch informací nejdou svody vyměnit bez vyndání motoru) je buď malá prasklinka, a nebo netěsněj tyhle trubičky, takže když bych se tam dostal, aspoň bych zjistil co je příčinou. Když by to bylo trubičkama, bylo by to super. Když prasklinou, tak by to bylo horsi, ale co se da delat, ze.. :)


Odpovědět

1  2