Fórum - Téma


nevíte kdo opravuje řídící jednotky


Fórum Zafira A nevíte kdo opravuje řídící jednotky

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4

2012-10-06 12:59:26

motot 1.8 16 v X18XE1

2012-10-06 19:56:37

odporový regulační motor: 3 - 12 ohmů

informace o oscilogramu: motor ve volnoběhu

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor motoru ovládání rychlosti volnoběhu.

Změřte odpor mezi oběma piny ovládacího motoru. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte funkčnost:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor motoru ovládání rychlosti volnoběhu.

Krátce (2 vteřiny) přiložte napětí akumulátoru k pinu 6 a kostře pinu 7. Hřídel škrticí klapky by měl klapku otevřít nebo uzavřít. Prohoďte přívody. Hřídel škrticí klapky by se měl otáčet opačným směrem.

Zkontrolujte aktivaci:

Připojte osciloskop k jednomu ze signálových pinů řídicí jednotky (ECU) a kostře. Spusťte motor a stiskněte a uvolněte škrticí klapku. Řídicí jednotka nyní upraví rychlost volnoběhu. Porovnejte se zobrazenou obrazovkou.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor motoru ovládání rychlosti volnoběhu a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami 6 a 7 konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Oba by měly být < 1 ohm. Pokud není, zkontrolujte vedení a konektory.

2012-10-06 19:58:43

napájecí napětí snímače polohy škrticí klapky: 5 V

napájecí napětí spínače volnoběhu: 12 V

výstupní napětí snímače polohy škrtící klapky: 4.2 - 0.5 V

odpor: 1 800 - 2 300 ohmů (mezi + a -)

informace o oscilogramu: výstupní signál při otevření škrticí klapky.

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Snímač polohy škrtící klapky:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor senzoru otevření škrtící klapky.

Změřte odpor mezi piny 2 a 4 senzoru. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky ovládání rychlosti volnoběhu.

Zapněte zapalování. Změřte napětí mezi svorkou 2 konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být 5 V. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak řídicí jednotku (ECU).

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky řízení rychlosti volnoběhu a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpory mezi svorkami 2, 3 a 4 konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte signál senzoru polohy:

Připojte osciloskop k signálovému pinu řídicí jednotky (ECU) a kostře. Zapněte zapalování a zatlačte a uvolněte škrticí klapku. Porovnejte se zobrazenou obrazovkou. Můžete také použít voltmetr. Porovnejte se zobrazenou charakteristikou.

Spínač volnoběhu:

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky ovládání rychlosti volnoběhu.

Zapněte zapalování. Změřte napětí mezi svorkou 5 konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být rovno napětí akumulátoru. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak řídící jednotku (ECU).

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor jednotky řízení rychlosti volnoběhu a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou 3 konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte přepínání signálu:

Připojte osciloskop nebo voltmetr na konektor řídicí jednotky (ECU) odpovídající pinu 5 spínače volnoběhu a kostře. Zapněte zapalování. Výstupní napětí by mělo být 0 V. Stiskněte škrticí klapku, výstupní napětí by se mělo rovnat napětí akumulátoru.

bad64  
2012-10-07 08:19:25

Hansdob:krásně rozepsaná odpověd máš 1a podtrženou.

2012-11-21 13:45:48

zdravim chci se zeptat jestli by jste mi dal kontakt pana ktery opravuje ridici jdnotky dekuji

2013-03-17 21:24:34

nevíte někdo prosím o šikovném človíčkovi z Prahy a okolí který umí opravit řídící jednoutku za rozumnou cenu? :)

2013-03-17 21:28:08

Ludva4: Ahoj, v Praze nevím. U nás to tu týpek dělá (psal jsem to v jiné diskuzi). Vím, že opravil i ŘJ pánovi někde z Brušperka od Ostravy. Ten to tehdy poslal poštou a do týdne to měl zpět doma, šupnul do auta a jezdí jak vítěz.

2013-03-17 21:42:15

díky, to jsi psal taky mě na tom druhém tématu :) "X18XE1 cuká" Jsem to oťuknul na více tématech že už mě došla s autem trpělivost... Vypadalo že to bude už dobrý a zas to dělá, auto je to perfektní, ale tohle mě už dost zlobí :-/

2013-03-17 21:43:11

Ludva4: Jasná věc...

2013-05-10 11:31:11

Mám problém s OPEL VECTRA G, r.v.2004, 2,2 DTI, kdy už jsem 2 x měnil řídící jednotku a nyní se chyby opět vrací a v autorizovaném servisu si s tím neví rady. ŘJ ukazuje na různé poruchy /např. váha vzduchu/, ta se vymění a znovu to ukáže na jiný díl, ten se vymění a pro změnu to ukáže na tu vyměněnou váhu vzduchu. Závada se vyskytuje pravidelně, auto přejde do "nouzového režimu". Po nastartování jede opět normálně. Nemáte náhodou s tím někdo zkušenost? Jak se vám to podařilo vyřešit? Neznáte náhodou někoho kdo umí opravovat tyto řídící jednotky? Děkuji všem za radu a pomoc

2013-05-10 11:46:34

1, Vectra G neexistuje

2, změn servis za opravnu , né výměnu dílů

3, u 2.2 ŘJ neodcházejí , máš evidentně problém v elektroinstalaci ( hlodavci , voda )

vlastta  
vlastimil
2013-05-10 11:48:21

miksovic: otazka je jestli je to r.j. - nevim nerozumim tomu ale predpokladam ze kdyz si ju uz 2x menil nemusi to byt zrovna tento problem - fakt nevim.......ale skus se zeptat tady

http://sluzby.bazos.cz/in...-i-Multitronic-zaruka.php

.....ale neznam je - jen sem si vsiml tohoto inzeratu

2013-09-15 21:33:43

Mám zafirku 1.8 s motorem Z18XE. Minulý týden se mi rosvítila kontrolka motoru. Odvezl jsem to do autorizáku a tam podle diagnostiky zjistili potíže s váhou vzduchu. Vyměnili, problém zmizel, ale jen do následujícího dne. Následně to opět hlásilo chybu váhy vzduchu. Technik zahýbal s konektorem u řídící jedntky a chyba zase zmizela. Z toho vyvodil, že je chyba na řídící jednotce. Jak jsem zjistil tak autorizovaný servis je spíše jen měnírna dílů, takže další krok by u nich byl kompletní výměna RJ. Ještě dodám, že 3 týdny před touto událostí jsem měl problém s kostřením a v jiném servisu mi měnili kontakt na baterce a závada se vyřešila. Tak nevím jestli to spolu může souviset.

Může mi někdo poradit čím to může být případně napsat kontakt na někoho spolehlivého kdo se zabývá opravou RJ?

Díky

2013-09-15 21:36:23

panzerstepan: Ahoj, bylo by dobré napsat sem a nebo k sobě na profil odkud jsi. U nás tu jeden autoelektrukář jednotky opravuje, ale otázka odkud jsi...

2013-09-15 21:45:05

Ahoj, Lysa nad Labem. Střední Čechy, do profilu si to hned dám, Diky

2013-09-15 21:47:28

veselik: Jsem z Brna. Teď jsem byl opět na diagnostice a vypadá to na výměnu dílu: - VENTIL, SOLENOIDNÍ,recirkulace výfukového plynu (v autorizovaném servisu mi řekli, že to na těchto Vectrách ještě neměnili...). Tak uvidím, jestli se to vyřeší.. Každopádně bych kontakt na někoho, kdo s tím má zkušenost uvítal..

2013-09-15 21:47:40

panzerstepan: Já jsem na stejném motoru řešil jednotku taky. V autorizovaném servisu by chtěli 22.000,- za novou jednotku. Zmíněný elektrikář ji opravil za 1700,-. V mém případě byl skrat v obvodu lambda sondy.

http://www.auto-elektro-borovicka.cz/

2013-09-15 21:50:14

veselik: No po me chteli dokonce 35000,- je fakt hrozny, že už vlastně umí jen měnit díly. A někdy ani to. Děkuju za odkaz. je to sice trochu z ruky, ale pro jistotu si to ulozim.

Breathlless, 2013-05-10 11:46:34 napsal:

1, Vectra G neexistuje

2, změn servis za opravnu , né výměnu dílů

3, u 2.2 ŘJ neodcházejí , máš evidentně problém v elektroinstalaci ( hlodavci , voda )

2013-09-15 21:51:42

bre@thlless: Jsem z Brna, pokud mi doporučíš šikovné opraváře, budu rád. Na mám autě se ŘJ měnila 2 x. Jednou ještě v záruce a potom bohužel po ní... Tak nevím.

2013-09-15 21:51:52

panzerstepan: Jasné, někde jsem tu už psal, že tento kontakt použil člověk od Ostravy - poslal poštou, opravili, poslali zpět a do týdne jezdil jak vítr.


Odpovědět

1  2  3  4