Fórum - Téma


nevim si rady se zafirou


Fórum Zafira A nevim si rady se zafirou

Informace o modelu: Opel Zafira A



2012-10-01 18:56:15

mam problem se svou zafirou 2001 2.0 DTi najeto 124 000 Km při nastartování teplého motoru vyskočí kontrolky porucha elektroniky motoru a elektronicky řízené chlazení motoru a také nejde otáčkoměr nepravidelný chod motoru při volnoběhu po delším protočení se všechny tyto poruchy ztratí prosím o pomoc

2012-10-01 20:44:12

Zdravím, může to být spousta věcí, čerpadlo, ŘJ motoru, čidlo teploty nebo některé z otáček motoru....Nevím řeším podobny problém ale za studena, jak se to zahřeje je to OK. Nepravidelný chod motoru jsem řešil výměnou, plynového pedálu, čidla otáček motoru no a co se nestalo, závada přetrvává dál. Tak teď to může být el. svazek kabeláže motoru, nebo čerpadlo.

Jen je mi divné, že se Vám to děje při tak malém nájezdu kilometrů, moje vectra má přes 230 tis. Takže si myslím že Vaše auto bude mít najeto mnohem víc km než těch 124 tis.

Přeji mnoho úspěchů s tímto autem a ať se Vám daří řešit problémy líp jak mě.

2012-10-02 07:26:21

Zkus proměřit dobíjení a hlavní vedení k alternátoru.

Hansdob, 2012-10-02 07:26:21 napsal:

Zkus proměřit dobíjení a hlavní vedení k alternátoru.

2012-10-02 08:46:54

A co to může mít s tím společné? Může to dělat i při studeném motoru? Přece kdyby to špatně dobíjelo, tak zachvíli vymlátím baterku, ne?

Nechci se hádat, taky pořád hledám, ale zatím nenacházím. Díky za ujasnění.

2012-10-02 10:01:08

jen to proměř vono to nemusí nedobíjet vono to může klidně přebíjet a pak to dělat voloviny nebo to dobíjí ale málo nebo máš vyhnilí konektory a oka u altíku či startéru prostě prolez elektriku v motoru taky skoukni ukostření kastle i motoru skus přikostřit nákým slušným startovacím kabelem

2012-10-02 16:30:35

takže chlapici je to na 99% prej čidlo polohy klikového hřídele známej mi přijel s diagnostikou

2014-05-18 12:21:37

Zdravím,mám záfiru 2.0 DTI a po zahřátém motoru mi spadne otáčkoměr,rozsvítí se mi kontrolky a kolísá motor.Čerpadlo mám repasované před čtyřmi měsíci,egr i sácí klapky jsem čistil.Cváká mi to u solenoidu,co vede ke klapce.ZA studena je všechno v úplném pořádku a auto jede super.Nenašli jste nějakou závadu?

2014-05-18 13:50:51

že by toto? http://www.club-opel.com/...kliky-vb-nafta-74kw-49080

2014-05-18 14:03:02

p.s.: že by to bylo ono?zkusím to,každopádně moc díky za radu a potom dám vědět.

2014-05-22 02:55:06

jirka888: mne sa stalo niečo podobné a mal som skrat na elektroinštalácii k sviečkam -prehnitý kábel

2014-05-22 09:31:57

curmaj: Zdravim,byl jsem včera na diagnostice a tam mi našli,že mám závadu ,,chyba čidla klikové hřídele" jak mi vlastně řekl i P. S.tady z fora.Tak mi ho dneska vymění a znova napíchnou a doufám,že to bude v pořádku.Dám vědět a jinak děkuji za radu.

2014-05-22 13:31:24

p.s.: Tak auto mám opravený,bylo to to čidlo otáček klikové hřídele.Díky moc za dobrou radu.

2014-06-25 17:15:42

nechci zakládat nové téma, ptám se zde. chci zafiru, jen nevím zda zafira A, nebo zafira B r.v. kolem 2005 1,8

2014-06-25 17:41:05

svicko: Máš-li vybraný motor 1.8 benzín (správná volba ), nabízejí se (kolem r. 2005) tři varianty:

U ZafA jsou to klasický X18XE1 116k, 170Nm/3400ot/min nebo Z18XE 125k 170Nm/3800ot/min už s elektronickou škrtící klapkou a pedálem plynu, v případě ZafB pak motor Z18XER 140k a 175Nm/3800ot/min taky s elektronickým systémem. Prostým zhodnocením vyplývá, že ač výkonově jsou každý trošku jinde, pro provoz samotný je důležitější točivý moment, který mají všechny tři shodný, ale nejjednodušší (a nejstarší) X18XE1 pojede odspodu líp než zbylé dva, ty bude potřeba asi trošku víc točit a může (ale taky nemusí) se to odrazit na spotřebě, to záleží na každém uživateli a stavu konkrétního motoru. "Kolem r. 2005" ZafA končila a ZafB začínala, tož stáří obou možností bude plus-minus stejné, béčko bude modernější, možná trochu prostornější. Úplně nejlíp by v tomhle poradil asi Jirka (Veselik) mající možnost přímého srovnání - sám měl áčkovou jednaosmičku a jeho táta má tutéž béčkovou...

2014-06-25 17:48:33

colommbo: dík moc za odpověd, rozepsal si se krásně :) jedná se mě i o spolehlivost a použitou techniku, ono že je něco novější, nemusí znamenat lepší, že sám si říkám, že zafira A bude sloužit dobře jen tu poslední řadu sedaček budu potřebovat častěji, než občas, takže mě jde i o pohodlí na zadačkách sedačkách, podle fotek mě ty skládačky v A a B připadají podobné

Venca49  
Václav
2014-06-25 17:55:41

svicko: Je lepší koupit starší model před koncem výroby,protože jsou již vychytané různé mouchy.Nový model,čerstvý, má spoustu neduhů,které se teprve vychytávají a postupně odstraňují,když se odstraní tak je tu opět nový model......

2014-06-25 17:58:08

svicko: svicko: Ještě jsem koukal, že ta "základní" X18XE1 se montovala jen rok na začátku výroby ZaFA (do poloviny r. 2000) a tož tahle motorizace vlastně nepřipadá v úvahu, tím je rozhodování jednodušší, bo oba zbylé motory jsou téměř totožné. Co se techniky týče, měl-li bych vybírat já, šel bych asi do posledního ročníku áčka (výroba končila v březnu 2005)...

P.S. Václav to vystihl, než jsem stačil dopsat...

2014-06-25 18:02:28

oběma pánové díky, totéž napadlo i mě. ted jen prodat co mám a po něčem se začít poohlížet. dík moc


Odpovědět