Fórum - Téma


Netahá, hádá se, ale nouzák nenaskočí


Fórum Vectra C Netahá, hádá se, ale nouzák nenaskočí

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2002 Vectra C 2.0

39 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).


1  2

2016-06-07 14:40:16

alzafir: Děkuji za postřehy. Večer mám druhý pokus. Jen k té váze vzduchu...Pokud by byly hodnoty tak nízké, nevyhodila by diagnostika i kód poruchy váhy vzduchu? Každopádně o mě večer ještě uslyšíte Doufám, že se díky Vám dobereme nějakého závěru. Zatím to zbytečně vytáčím a spotřeba jako pr.se. Utekl jsem od francouzů a teď tohle. Až se tenhle problém vyřeší, začnu šetřit na povedené čerpadlo VP44-PSG 16. Doufám, že to se svyými 120tkm stihnu

2016-06-07 16:28:29

vectromil: hmmmmmm, tak to je docela zásadní informace. To víceméně vypadá na vadnou váhu. A mimojiné, vůbec nemusí být vypsaná chyba váhy, ale zjistí se to až jakoby průtokem přes EGR. Proto je třeba kontrolovat data a ne hned zběsile měnit díly. Napíše mi to EGR, jdu měnit EGR. Napíše to MAP, vyměním MAP. A ejhle, ono to pořád nejede.

To myslím obecně, ne na tento případ. Snažíš se to řešit logicky a postupně.

No a PSG16...já mám 220tkm a pohoda. V 99% odejde snímač, to se dá řešit. A máš kousek Autokomi

2016-06-07 18:09:43

alzafir: tak s tou spotřebou to bylo nadnesené... Palubní počítač mi ukazuje cca. 7,5 l (40% město a 60% okrsky). Myslím, že je to způsobené tím, že to držím ve vyšších otáčkách, abych vůbec sem tam nějaký kamion předjel. No a o čerpadlech jsem toho načetl spoustu a myslím, že jednou čeká každého. Ale ať si každý, kdo nadává sáhne do svědomí, jak se o auto staral. U ojetin je to horší, když nevíme po jakém dobytkovi jsem auto koupili. Osobně vybírám voňavky, které jsou navenek i uvnitř udržované, což podle mě svědčí o vztahu majitele k autu.

2016-06-07 20:27:25

alzafir: Dobrý večer, tak zasílám výsledky dalšího šetření, které doufám napoví. Všechny tabulky jsou při volnoběhu, kromě jedné, kde je napětí MAF 1,02 V

2016-06-07 20:41:29

Tohle nenapoví.

Znovu potřebuju to, co je na obrázku 4, to je snad EGR test. A screen toho, pak START activation, znovu screen. Prostě přepínat mezi start a stop.

Musí se měnit EGR z 95 na 5%, A tomu musí odpovídat změna na váze.

Takže stačí 2 obrázky.

2016-06-07 21:14:13

alzafir: Heuréka, to že je EGR cca. 2 minuty po nastartování bez činnosti, je myslím normální. Ještě jsem smazal onu chybu a šel na věc. A ejhle EGR zůstal viset a hodnoty váhy se měnily. Po vyčtení chyb, byla chyba zpět.

2016-06-07 21:37:06

Hmm, EGR se nehýbe, ale data z váhy ano. To vypadá, že jednak EGR neumí přečíst sám sebe a poslat to jednotce, ale ještě divnější je, že ani požadavek se němění z 0 na 100 nebo z 5 na 95. Podivné.

Po staru je EGR otevřený, po asi minutě( je to i oteplotě motoru) jednotka přestane řešit ekoteror a EGR zavírá.

2016-06-07 21:50:10

alzafir: Zkoušel jsem to 3x po sobě a pokaždé se stejným výsledkem. Chápu to tedy, že váha je v pořádku. Aby nakonec nedošlo na slova Kopejdy, že EGR neumi komunikovat s ŘJ a jinak je třeba v pořádku. Mohl bych požádat tedy o zkonstruování emulátoru? Za 14 dni budu jezdit služebně týden Praha-Turnov a to si v tomhle režimu nedokážu představit. Jen nevím, jestli by emulátor pomohl v připadě, že EGR a ŘJ spolu nejsou schopni komunikovat?!? A nechápu, že dle mého taková zasadní věc nestačí na nouzový režim

2016-06-07 22:10:23

Emulátor vyrobím. Více ve vzkazu.

Mně je trochu záhadou, že EGR stojí ( podle hodnot) a hodnoty váhy se mění jak mají. Čím to?

I kdyby EGR s jednotkou nemluvil, co způsobí změny na váze?

Zkus odpojit EGR z konektoru, co se změní. Určitě vyskočí jiná chyba, ale pro zajímavost, co na test řekne váha.

2016-06-07 22:10:27

Ještě mě napadá, že test EGRu se jmenuje přesně "EGR solenoid test" a já nemám EGR ovládaný podtlakem. Jestli komunikace nemůže váznout kvůli tomu. Ale to je snad blbost

alzafir: Snad se k tomu zítra dostanu a vyzkouším...

2016-06-07 22:21:27

vectromil: Co dělá fyzicky EGR při testu? Hýbe se od dorazu k dorazu? Co dělá na volnoběhu a po přidání plynu? Při ostrém přidání se musí zavřít. Vem si někoho na testy.

2016-06-07 22:27:30

vectromil: I když píše diagnostika solenoid test, je to i pro regulaci elektronického EGru. To je jen pokyn pro jednotku, aby změnila průběh pulsní modulace a podle toho se mění buď natočení elektronického EGru nebo množství podtlaku pro podtlakový EGR ze solenoidu. Ty impulsy jsou skoro stené pro oba druhy. Skoro.

co osciloskop, nemáš? Tím by se hned ověřilo, jestli jednotka krmí EGR.

2016-06-07 22:30:54

alzafir: jasně, zítra někoho poprosím, ať mi to protůruje, jestli se zavře. Pokud by byla špatná komunikace s jednotkou a EGR defacto pracoval správně, bude emulátor řešením? Pro mě tedy minimálně řešení příjemnější než zásah do SW řídící jednotky a zbavení se ekonesmyslu a čistší sání jako bonus...

alzafir: tak to bohužel, jak je mých dotazů patrné, nejsem příliš technický tip. Takže i kdybych ho měl, neuměl bych s ním zacházet

2016-06-07 22:43:24

vectromil: Jak jsem psal, já ještě tu variantu se softem nepotkal. Nemám teda ověřeno, jak se to v tom režimu chová. Ani co by s tím udělal emulátor.

2016-06-08 09:17:30

alzafir: Takže dnes jsme provedli testování ve dvou. EGR ventil reagoval na plyn spolehlivě. Při testování se vše tvářilo jako včera, tzn. elektronicky jako by visel v jedné poloze a měnily se jen hodnoty váhy vzduchu. Ovšem mechanicky při testování chodil spolehlivě do obou krajních poloh. Při odpojení EGRu, samozřejmě skočil nouzák a váha v průběhu testu vykazovala stále stejné hodnoty, což je myslím v pořádku. Takže EGR je po mechanické stránce zřejmě v pořádku. A teď je dle mého názoru otázka, jestli je špatná elektronika EGR a dává ŘJ nesmyslné informace nebo vázne komunikace opačným směrem (SW ŘJ). Nebo je to jinak než se domnívám?

2016-06-08 10:04:23

vectromil: A to je zajímavé. Takže EGR na jednotku reaguje, impulsy dostává. A váha tudíž reaguje taky správně. Večer si to chování ještě ověřím u sebe, ale tam je to určitě tak, jak celou dobu popisuju.

Vidím to tak, že EGR se chová cca jak má ( nemusí, on se sám práskne, že to tak není)a jen nevrací jednotce co má.

2016-06-08 10:23:38

alzafir: Souhlasím. EGR poslouchá ŘJ jak má, ale vázne zpětná vazba, resp. není schopen sdělit ŘJ info o své poloze. Tak si to vysvětluji já

2016-06-08 14:24:50

I to se dá obejít, jednotka tuto informaci nutně nepotřebuje, umí si ji dopočítat, pokud EGR skutečně funguje, jak má.

Co mi nehraje, to je požadavek na otevření. V testu by to mělo chodit od dorazu k dorazu, ale v datech to tak není

2016-06-08 14:50:35

alzafir: v datech to není, ale mechanicky chodil do obou krajnich poloh při přepínání active/inactive v testu. Podle dat při testu to vypadá, že EGR posílá ŘJ, že zůstal viset v jedné poloze. Ale to je jen moje domněnka.


Odpovědět

1  2