Fórum - Téma


Netahá, hádá se, ale nouzák nenaskočí


Fórum Vectra C Netahá, hádá se, ale nouzák nenaskočí

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2002 Vectra C 2.0

39 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).


1  2

2016-06-05 07:16:49

Ahoj opláci,

jsem poměrně čerstvým a zatím ještě hrdým majitelem Vectry C. Trápí mě, ale 1 podstatný problém. Auto je líné, jakoby bez turba, občas trochu zaškube a malinko se motor hádá. Byl jsem v Oplu, udělali diagnostiku, spíše vyčetli chyby a nic nenašli. Mě se 2x podařilo odpojením baterie, dostat auto do režimu, kdy jelo jak má. Takže jsem vyloučil poruchu turba, protože to tahat umí. Měřil jsem podtlak na různých místech, v pořádku, měřil jsem váhu vzduchu a také v pořádku. Objednal jsem si i diagnostiku - OPCOM China clone a ta mi včera také žádnou chybu nehodila. Pak jsem, ale chvíli tůroval motor na volnoběh a skočila mi tam chyba 0400-5a. To je porucha EGRu a skoro bych to na něj i tipoval. Je to, ale docela velká investice a jistotu nemám, máte s tím někdo nějakou zkušenost? Přečetl jsem si na fóru o tom mnoho, ale me prostě nikdy neskočil nouzák, narozdíl od ostatních. Předem děkuji za každou reakci

2016-06-05 08:23:00

vectromil: Jesti vypadla chyba P0400/... pak to je nouzový stav.

Jestli je to Y20DTH s elektronickým EGRem, tak zcela určitě. A to se dá řešit emulátorem, nekupuj nový EGR. Elektronický stejně neopravíš.

Ještě dodám, že P0400 nemusí být nutně vada EGRu.

Měřil jsi váhu, jak? Hodnoty?

Měřil jsi podlak, hodnoty jednotlivých míst?

2016-06-05 11:40:33

alzafir: s tím nouzákem nevím, protože otáčky jdou bez omezení. Chvíli jsem si myslel, že to jede v nouzáku a úmyslně někdo odpojil kontrolku nouzáku. Ale když jsem si hrál s váhou a vkládal různé prstence apod. nouzák mi to hodilo a svítil. Váha vykazovala hodnoty téměř shodné podle nějaké tabulky, co jsem našel na netu k Bosch vaham. Podtlak jsem měřil u vývěvy a solenoidu a hodnoty byly kolem 0,85 bar. I diagnostika mi psala stejnou hodnotu. Ještě doplním, že v dokumentech, co jsem obdržel při koupi auta, jsem našel fakturu na čištění MAP a z posledních emisí zvýšenou kouřivost. Jediné, co pozoruji ohledně kouřivosti, je do běla zbarvený obláček ihned po nastartování, což považuji za normální.

2016-06-05 12:59:41

Podivné. Odpojením baterky jsi jakoby vynutil reset hodnot jednotky( i když na to moc nevěřím).Když jedeš, evidentně bez výkonu, pak ti buď chybí podtlak nebo egr zůstává viset. tomu by mohlo odpovídat vyšší kouřivost.

To ale střílím od klávesnice.

Tohle chce data a zjistit, co je příčinou. Ono říct, že to nejede je přespříliš obecné. Data váhy podle tabulky, taky o ničem, je třeba ověřit data když je EGR otevřen, zavřen. No ale je toho víc, co je třeba zkontrolovat.

2016-06-05 14:27:13

alzafir: Podivné to tedy opravdu je. Odpojeni baterie na chod motoru někdy vliv mělo a teď už ne. Každopádně po ujeti cca. 50km jsem byl zase zpátky. Já bych podtlak vyloučil, jednak tím měřenim a taky proto, že to auto prostě jezdit umí. Sázím na ten EGR. Mohl bych si u Vás objednat ten emulátor? Pokud by to EGRem nebylo, nevyhodím 8000,- za nový. Moc autům nerozumím, čerpám na fórech a snažím se řídit selským rozumem. Co mi do toho nesedí, je to, že mi to nehází nouzák.

2016-06-05 15:00:42

vectromil: Ëmulátor určitě objednat lze, vyrobím, v tom není potíž.

Já bych se ještě vrátil k diagnostice.

Opcom máš. Psal jsi tu číslo chyby, TIS mi nevyhodí tu podchybu 5a. Jaký je výklad?

Zkoukni v datech, co píše váha po otočení klíčku, jaké napětí?

Nastav output test EGRu. Jak se mění hodnoty (průtok mg/strk)váhy vzduchu při otevření - zavření EGRu?

2016-06-05 15:17:41

alzafir: Děkuju za tip. Zkusim, ale dostanu se k tomu až příští víkend a dám pak vědět. Co mi hlava nebere, že když jsem připojil diagnostiku, tak mi to žádnou chybu to nenašlo. Pak jsem to chvíli tůroval a vyčetl chyby znovu a byla tam - 0400-5a. Nebudu dál zdržovat a zaměřím se na hodnoty, které jste mi napsal. Pak se připomenu a domluvíme se případně na ten emulátor. Každopádně moc děkuju

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-05 20:26:04

alzafir: Co jsem našel, tak přípona 5A je zaseklý v uzavřené poloze....

2016-06-05 21:54:37

kopejda: pro zajímavost, z čeho čerpáš?

TIS zná napětí zdroje vysoké, nízké; vysoké , nízké napětí v obvodu EGRu; rozpojený obvod; detekce vysokého, nízkého průtoku spalin; vlastní chyba v EGRu; chyba zpětné vazby, vysoká teplota systému EGRu.

O zaseklém EGRu jsem nikde nic neviděl...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-05 22:08:10

alzafir: Našel jsem o v Tisu, sice u Z19DT a obdobných, kde se tato chyba řeší přehrátím SW jednotky motoru ale musí se ověřit, funkčnost právě této polohy. Jestliže se chyba vyskytuje ale ventil pracuje správně. V opačném případě se s přehrátím SW mění i ventil. Je to servisní info pro servisy z 11/2010. Předpokládám, že význam chyby bude stejný i u předchozí motorizace.... Jde o SAE kód.

2016-06-06 08:50:35

kopejda: Zdravím, to jsou cenné informace. Jestli se tedy nemýlím, tak tím by se mohla vysvětlit záhada, proč mi neskočí nouzák. EGR ventil je v pořádku, jen mu ŘJ dává špatné povely a tudíž se tváří, že je vše v naprostém pořádku. Předpokládám ovšem, že pokud by EGR byl v pořádku a problém byl v ŘJ, tak mě nemine návštěva autorizáku. Nebo mi jsou schopni přehrát SW ŘJ i jinde?

2016-06-06 10:37:49

Informace jsou to zajímavé, ale nemyslím si, že by to byl tvůj případ. Ještě jsem tohle neviděl jako závadu softu, vždy to bylo EGRem. Teda u Y20DTH.

Rozhodně se k tomu neupínej. Ale jestli vyloženě toužíš po tom, aby ti někdo vrtal v ECU, pak jedině Autokomi.

2016-06-06 11:08:35

alzafir: Po tom určitě netoužím. Jen bych už to chtěl mít vyřešené. Po diagnostice zveřejním data a budu doufat, že vás něco napadne. Ještě jsem zvažoval koupit EGR na vrakáči, jen abych zjistil, jestli se to bude chovat jinak. Nevím ale, co za něj budou chtít

2016-06-06 12:24:32

vectromil: vyhozené peníze. Bloknout ten stávající proti možnému otevření ( pokud by byla slabá pružina), nasadit emulátor. A pokud to bude dělat stále totéž, pak možná soft. Z praxe ale nevím, že by to dělali tyhle jednotky.

2016-06-06 13:36:38

alzafir: zítra to rozštípnu. Vyšetřil jsem si hodinku na diagnostiku. Teď jestě otázka laika k měření, které jste mi doporučoval. Napětí na váze zaznamenat nezprostředně po nastartování? Hodnoty pruchodu EGRem stačí na volnoběh nebo za jízdy? Děkuji

2016-06-06 14:22:15

vectromil: Napětí na váze, nejprve po otočení klíčku v zapalování. To bude bod 1. Hodnota ve voltech mě zajímá.

Bod 2...nastartovat, pouze volnoběh, v diagnostice spustit output test EGR. Otvírání a zavírání EGRu vygeneruje 2 hodnoty váhy, to bych chtěl vidět v jednotce mg/strk. Hodnoty kolísají, takže cca něco jako průměr. Záměrně nepíšu výsledky , abych to neovlivnil.

A ještě před startem bych zkusil, jestli EGR vůbec chodí, musí chodit lehce. Sloupni ten šedý plastový kryt a otoč kotvou, táhlo pístu EGRu vyjede do sání, když to pustíš, musí ho pružina spolehlivě vrátit zpět. Bez drhnutí. Jestli jsou pod víčkem saze, jako že tam budou, už je vydřená osa, pouzdro pístu, to už je první příznak smrti EGRu.

2016-06-06 20:23:09

Zdravím pánové. Bratr řešil zcela stejnou poruchu jakou uvádíte, také výměnou EGR, ovšem bez efektu. Potom jiný servis a oprava myslím "škrtící klapky přívodu vzduchu" Oprava i s díly cca 3500,- Jsem ovšem také laik, snad pomůže..

2016-06-06 23:30:14

plavec700: Céčková Vectra má tu "výhodu", že má i snímač natočení klapky. Ten odchází, studeňáky uvnitř, už jsem to opravoval. Dá se na zkoušku odpojit podtlak z klapky ( zaslepit otevřený podtlak-hadičku!!)a vyzkoušet.

Vada toho snímače je až natolik zásadní, že dokáže zmrtvit auto.

Zafira A má stejné sání, ale bez snímače. A přitom je snímač zbytečný, u těchto motorů je klapka v činnosti pouze při vypnutí motoru.

Chyba snímače má svůj kód.

Tohle je vcelku lehce identifikovatelná závada. I bez uloženého chybového kódu.

2016-06-07 09:37:49

alzafir: Přeji pěkný den. Tak jak už to chodí, když je člověk ve stresu a má málo času, nic nefunguje jak má. Opcom mi jel v polštině a já byl nahraný. EGR byl docela čistý a vracel se dle mého spolehlivě. Pokusím se vložit pár foto diagnostiky, jestli z toho něco vyčtete. Do konce týdne provedu ještě jedno šetření in English

2016-06-07 11:19:10

Hm tak s polštinou jsme na tom stejně

Tak jako tak, vidím tam neskutečně nízké hodnoty váhy, 162 a 87. Jestli to je EGR 0% a 100% se jen můžu domnívat. Ale to je málo.

No a chyba jasně říká, že je nízký průtok spalin EGRu. Tzn je málo otevřený. Pokud ovšem chodí ( to se dá opticky sledovat) a fakt chodí, bylo by to chybou váhy vzduchu.


Odpovědět

1  2