Fórum - Téma


Nepravidelný volnoběh Astra F X20XEV


Fórum Astra F Nepravidelný volnoběh Astra F X20XEV

Informace o modelu: Opel Astra F



2014-06-14 16:05:01

Zdravím,

mám s Astrou problém, že volnoběh nedrží stejné otáčky. Kolísat to začalo asi po umytí motoru wapkou (nejsem si 100% jistý, jestli to nedělalo už předtím). Motor byl celý zechcaný od oleje a od bahna, tak jsem to musel umýt. Ale snažil jsem se stříkat jen na blok a vanu, na elektriku ne. Dělal jsem to přes ty největší pařáky, aby to rychle uschlo.

Co mám zkontrolovat, jestli se tam ta voda nedostala?

Falešný vzduch by to sát nemělo, volnoběžný ventil jsem čistil 2x, pokaždé jiným čističem. Měl jsem za to, že to způsobuje rozbitá váha vzduchu, ale tu jsem teď vyměnil a dělá to pořád. Při vyměňování jsem odpojil baterku, aby se vynulovaly chyby v ŘJ.

Napadlo mě ještě zaslepit EGR, hliníkový plech mám, tak se do toho asi pustím. Jen bych se potřeboval zeptat, jestli z toho "špuntu" na konci hadičky má něco někam jít? Zespodu jsou nějaké malinké dírky, ale nikde okolo není žádná hadička na připojení.

http://www.megavaux.co.uk...rt/24f3e-dsc06830.jpg.jpg

Tenhle motor je plný kravin a zbytečností a vůbec se v něm nevyznám

A ještě jedna věc... když je ráno zima (dneska bylo 12°C), tak auto po nastartování vůbec nedrží vyšší otáčky. Jako by to jelo bez sytiče. Po zahřátí jsou volnoběžné otáčky úplně stejné.

Přikládám video volnoběhu

astra f volnobeh

Venca49  
Václav
2014-06-14 16:15:50

karburator: Určitě na tomto motoru nejsou úplný zbytečnosti,jak píšeš.V první řadě Ti svítí kontrolka závady motoru,"ponorka",tak nech udělat diagnostiku a nelaboruj sám.Po diagnostice,ne jen vyčtení chybových kódů,budete chytřejší a závadu je třeba odstranit.Pak bude klid.

2014-06-14 16:24:40

To je ruční brzda...

Venca49  
Václav
2014-06-14 16:28:05

karburator: Máš pravdu,je to blbě vidět.

2014-06-14 16:50:36

Takhle mi to kolísalo chvilku po výměně svíček než se motor ustálil není možné že by to dělala také svíčka a to mytí by byla jen souhra náhod nebo ještě kabely i když mě naskočila porucha když kolísal motor ale po srovnání pc se svíčkami už je vše ok

2014-06-14 16:55:58

Svíčky tam měnil minulý majitel. Ale je zase fakt, že měl zasraný volnoběžný ventil a zdechalo mu to... ale když to na volnoběh jelo, tak ho to drželo dobře. Teď po druhém vyčištění a opláchnutí to začalo kolísat.

Mám objednaný op-com z Číny, ale ten přijde nejdříve za 3 týdny. V pondělí bych chtěl jet vyměnit reduktor a bombu LPG a nechat to seřídit, ale s kolísajícím volnoběhem na benzín mi to seřizování přijde jako zbytečnost

Proto se to snažím co nejrychleji vyřešit... třeba je to jen nějaká drobnost.

2014-06-14 17:13:09

Tak jsem pořádně zavzpomínal a jsem si hodně jistý, že to začalo dělat až po umytí... zkusím kouknout na ty kabely a vůbec celou zapalovací cestu... to by v tom byl čert, abych na to nepřišel

2014-06-15 13:41:06

Tak jsem se na to byl podívat.... zapomněl jsem zapojit do sání hadici od plynu, takže to sálo falešný vzduch. A já jsem si říkal, že to po výměně váhy vzduchu smrdí a jede úplně stejně

Hadici jsem teda zapojil, smrad z výfuku je mnohem menší a volnoběh držel krásných 900ot... do chvíle, než se to trochu ohřálo. Pak to zase začalo kolísat

Po přepnutí na LPG do krásně drží 900ot a nekolísá to, takže vůbec netuším, čím to může být

Ještě jsem si všiml, že kabely ke svíčkám jsou pěkně zoxidované. Stříknu to kontaktolem, ale v nejbližší době budu muset koupit nové.

2014-06-16 16:40:24

tak není vyloučeno že jsou pod izolací také samá oxidace neli přerušené chtělo by to se podívat i někde ve tmě na běžící motor jestli není vidět někde jiskření mezi kabely pokud už jsou v takovém stavu.

2014-06-16 17:14:38

franta63: Taky je možné trochu postříkat kabely rozprašovačem vodou a potmě je krásně vidět, jestli přeskakují výboje někde, kde nemají...

2014-06-23 12:21:39

Nepravidelný volnoběh už mě netrápí... prostě už to nedělá. Ale zase po nějaké době jízdy se otáčky na volnoběh zvednou na 1500. Ale jenom na benzín. Na LPG je to v pohodě.

Napadlo mě jen vadné čidlo teploty chladící kapaliny pro ŘJ. Ta si myslí, že je motor studený a zapíná sytič.

Volnoběžný ventil je OK, falešný vzduch je blbost.

Nesetkal se s tím už někdo?

2014-06-23 14:17:26

karburator: Já provozu na LPG houby rozumím a navíc už si prd pamatuju... Ale jestli si ten prd vybavuju dobře, někde jsem četl, že při permanentním provozu na LPG bývá s volnoběhem na benzín problém, na vině jsou (snad, tuším) vstřiky a bylo doporučeno čas od času auto projet tak na půl nádrže benzínu, aby se vzpamatovalo... Ale nechytejte mě za slovo - viz alinea prima...

2014-08-24 12:18:06

Podle popsaných potíží to asi bude špatným zapalováním. Takže přeměřit odpory v kabelech, vyměnit svíčky (nejsou dostatečně izolovoné na to, aby se mohl motor umývat vapkou) žádná svíčka není doživotní i když se tak iridiové svíčky tváří.

Jediná věc co se týče iridiových svíček je to, že mají místo (většinou) niklových elektrod, elektrody potažené nebo vyrobené ze směsi iridia. Tím pádem lepší vodivost pro jiskru, osobně si myslím že nejlepší v poměru cena/výkon jsou tzv.Twin Tipové svíčky.

Další na co bych se podíval je klapka, jestli že je špinavá, tak to může tahat bordel do motoru, tím pádem hůře míchat směs.

Kouknul bych i do sání, jestli tam nemáš olej (to by bylo vadný těsnění a mísilo ho se vzduchem) nebo nejaký nečistoty.

Další věc je vzduchový filtr a těsnost potrubí, v poslední řadě výfuková soustava.

Protože pokud má motor "dýchat" a držet požadované otáčky, tak musí i stejně "vydechovat".


Odpovědět