Fórum - Téma


Nejspíš olejem lehce zaprasená hadice k turbu


Fórum Zafira A Nejspíš olejem lehce zaprasená hadice k turbu

Informace o modelu: Opel Zafira A



PEM
2014-07-22 00:49:16

Co si myslíte o (vypadá to že olejem) potřísněné gumové hadici/přírubě u turba?. Mám pocit, že donedávna jsem to ještě měl čistý. Pak jsem otřel olej i z toho kovového kolena, teď je nějakou dobu stav viz foto a zdá se, že se nezhoršuje. Kovová stahovací páska se zdá OK. Mám tomu věnovat nějakou pozornost a řešit to nebo to mám nechat žít svým životem? Díky.

2014-07-22 08:14:56

Nech to žít. Musel bys odstranit to malé kolínko před turbem ( odvětrání ventilového víka ).

2014-07-23 12:41:22

Jak píše kolega, je to mastnota, která se tam dostává z víka ventilů. Je řešení to gumové potrubí sundat, odmastit, nasadit zpět a kloub, kudy se mastnota dostává ven, přetáhnout nějakým pružným tmelem, ne silikonem.

Ale to je detail. Co se mi na fotce nelíbí, to je mastnota na trubce turba.

Tohle je třeba řešit, otřít, příp, zkontrolovat, jestli mezi trubkou a turbem je těsnění, o kroužek ( nezřídka naní a pak to takhle vypadá), může to být i opotřebené uložení, ložisek, na hřídeli turba.

PEM
2014-07-23 22:52:18

Díky za odpovědi. OK, otřu to znovu, zejména mastnotu na trubce turba, a budu sledovat jestli se to znovu objeví. Pokud ano, zkusím sehnat někoho, kdo by to rozebral a zkontroloval těsnění, případně to přetěsnil. Rád bych, aby motor ještě chvilku šlapal a nerad bych zanedbáním něčeho závažnějšího poslal na opravu/pořízení nákladné turbo do kopru.

2014-07-24 06:56:42

Kontrolu těsnění zvládneš sám, pokud víš, jak vypadá šroubovák na povolení spony hadice a nástčkový ořech 8, 10 na povolení spony mezi turbem a trubkou a odmontováním trubky samotné.

Ono nejde ani tak o to těsnění samotné, spíš to chce zhodnotit, v jakém stavu jsou ložiska hřídele turba.

2014-07-24 10:22:53

Alfe já ti nevím jak kontrolovat to turbo , jelikož já měl už 2 turba kde vůle vpodstatě nebyla a stejně za 1/2 roku vyletěl olej ... A i ty vůle byly potom stále stejné (na omak).

PEM , i po vyčištění se ti tam pozvolnu ten olej znovu objeví , protože přichází z odvětrávání ventilového víka a motorové skříně. Spíš sleduj olej jako takový zda neubýva... A pokud někdy zahlídneš v zrcátku modrej kouř , nebo ti problikne mazání , OKAMAMŽITĚ ZASTAVIT A VYPMOUT MOTOR , pak zkontrolovat olej. Případně si pro jistotu kup 5 litrů toho nejlevnějšího oleje 5W40 kdyby ti to někde kleklo ( na dojetí po zaslepení turba )... Ten kanystřík se do kufru vejde, a lepší než zadřít motor.

2015-03-09 16:56:58

Ahoj mam stejný problém, jak jsi to pořešil s tou mastnotou kolem turba.

dik za odpověd


Odpovědět