Fórum - Téma


Nefunkční tlačítko ovládání klima


Fórum Vectra C Nefunkční tlačítko ovládání klima

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2007 Vectra C 1.9

1 fotek  |  8 servisních knížek  |  108 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z19DTH.



2015-04-09 15:17:48

Zdravím,

v poslední době mi téměř nefunguje tlačítko pro nastavení klima. Jde o tlačítko mezi nastavení teploty 2 zónové klima, se kterým se ovládá i stupeň rychlosti ventilátoru.

Musím ho zmáčknout snad 20x abych se dostal k zapnutí/vypnutí klimy nebo nastavení výdechů.

Předpokládám, že když ho budu chtít vyměnit tak musím demontovat celý středový panel? Máte někdo zkušenost? Díky

2015-04-21 13:19:02

Ahoj, mě to taky blbne. Doufám, že se někdo ozve kdo to opravil.

2015-04-22 18:20:42

vkucera1: Čau. Nevím čím to muže byt ale kdybys to potřeboval rozdělat tak tady máš video sice v ruštině ale všechno je na tom videu jasné. Na konci to oddělávaji

Opel Vetra C-???????? ?????? ????????

???????????? ?????? ??????????? ? ?? ??????...

????????? ?????????? ?? ???????? ?????? ???????? Opel Vectra C

Detailed instructions for disassembly dash Opel Vectra C

Loupak  
Pavel
2015-04-22 20:26:19

the_dead1: Zdravím, na videu je znázorněna demontáž airbagu řidiče, výměna volantu a následná montáž, to nemá s tvou problematikou nic společného.

Pro demontáž panelu ovládání klimatizace, nemusíš demontovat celý středový panel. Panel ovládání klimatizace je ve středovém panelu pouze nacvaknutý. Já ho demontuji tak, že pomocí malého šroubováčku vycvaknu záslepky, které jsou po stranách rádia (jedna pod tlačítkem výstražných světel, druhá na opačné straně). Do vzniklého prostoru vložím prsty a panel ovládání klimatizace vycvaknu a vytáhnu. Zezadu jsou dva masivní konektory (tuším jeden modrý a druhý červený), z těch vysuneš pojistku (taková žehlička) a konektory se odpojí.

P.S.: Nemusíš tam mít zrovna jen záslepky, pod výstražkami můžeš mít taky tlačítko parkovacího asistenta, ale postup je stejný, vycvakneš jeho.

2015-04-22 20:30:48

loupak: Strašně se omlouvám. Jsem sem dal špatný odkaz ani sem si toho nevšiml. OPRAVENO

Loupak  
Pavel
2015-04-22 20:40:27

evzeng: V poho, není za co se omlouvat. Teď je to podle videa jasné. A druhý konektor je tedy černý :)

2015-05-11 13:59:43

Tak po rozebrání jsem na spísnači nenašel žádné označení ani číslo. Po poptávce v oplu mi bylo řečeno, že lze objednat pouze celé nové ovládání :D a za cenu ..................................................................................... 20 000,- Kč :D

Nevím kde to teda seženu :-/

2015-05-11 17:57:53

the_dead1: kdyby te nahodou napadlo, ze zkusis jiny panel z vrakoviste, ci odjinud, tak ti rovnou reknu, ze to jsou vyhozene penize, protoze to dela snad kazda vectra a komu to funguje, tak dlouho nebude Ja jsem se s tim uz smiril a neresim to. Proste bojuju, dokud kompresor zapnu... . V lete stejne klimu pouzivam neustale a v zime nejede automaticky. A kdyz budes chtit kratkodobe kompresor vypnout, tak staci nastavit ventilator na 0 a z duvodu ochrany pred zamrznutim, se kompresor vypne.

Loupak  
Pavel
2015-05-11 18:35:58

the_dead1: V Oplu nevědí co by za to chtěli, to jsou strašný ceny. Já ten panel koupil celý, na automatickou klimu, za 700,- Kč na vrakáči.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-12 07:45:54

Už jste ten panel někdo vykuchal na prvočinitele? Tím mačkáním kolečka se musí ovládat mikrospínač na tišťáku, ještě to nikdo neměnil?? Občas mi to taky zazlobí ale zatím to není v takovém stavu aby mě to donutilo řešit....

2015-05-12 12:13:31

loupak: Oni to zas tak strašný ceny nejsou, když nové auto stálo cca 800tis,- taková je politika autorizáků, i když nechápu, jestli se vyplatí mít hromady originálních dílů na již vyběhlé modely na skladě a takřka vůbec je neprodávat.

2015-05-12 12:43:09

ondra01: Platívalo, že výrobce vozu je povinen zajistit dostupnost originálních náhradních dílů po dobu nejméně deseti let od ukončení výroby, a je to dobře.

2015-06-15 23:00:43

Jde to celkem v pohodě rozchodit. Je potřeba panel vyndat, rozebrat a mikrospínač prostříkat pořádně sprejem na kontakty. Měl sem s tím taky problém někdy se to chytlo třeba na po třicátý někdy jsem se do menu klima nemohl dostat vůbec. Po výše uvedeném postupu už rok a půl na jediné zmáčknutí jako za mlada

2015-10-18 09:36:00

Zdravím, paní od které jsem auto kupoval ani nevěděla že má klimu, natož jak se pouští. Nicméně problém s ovládacím kolečkem byl. Prostříkání pomohlo vždy jen na pár dní. Panel z vrakáče jsem zavrhl, tudíž jsem se pustil do opravy. Pomocí tenkého nožíku jsem vyloupl panel klimy a odpojil 2x konektor, které jsou barevně odlišeny. Zedadu panelu je černý krycí plast, který je nacvaknut na tělo panelu. Opět pomohl nožík . pod tímto platem již na mě vykoukla elektronika ovládací jednotky, která je opět nacvaklá v těle panelu..vyloupnout.

Uprostřed panelu se nachází zmíněné ovládací tlačítko. Na první pohled vypadalo vše Ok, ale po důkladném prozkoumání jsem zjistil, že vlivem tlačení popraskaly cínové spoje, kterými je tlačítko naletováno na desku. Nastartoval jsem pájku, proletoval spoje, přidal trošku cínu, protože soudruzi na něm fakt šetřili . Panel jsem poskládal zpět dokupy a modlil se, aby fachal.

Napojil jsem ho zpět do auta a ejhle - tlačítko začalo fungovat. Už je tomu více jak rok a ovládání funguje v kteroukoliv dobu za každého počasí . Mám už tak spravené panely ve třech vozech a bez problému fungují. Chce to jen trošku odvahy a nebát se. Celá oprava nezabere více jak 30 minut času. Utrácet za panely z vrakáče jsou vyhozené peníze! Bohužel se mi někde ztratily fotky, tak je zkusím pohledat a vložit.

2015-10-18 11:58:20

kubik031: Šikula Fotky pro představu by se hodily, ať to pak při rozebírání nezkurvíme všichni To je nemoc toto tlačítko, ale je zajímavé, že u rádia je využívané více a tam drží...


Odpovědět