Fórum - Téma


Nefunkční počítadlo km, demontáž přístrojovky


Fórum Omega B Nefunkční počítadlo km, demontáž přístrojovky

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2015-06-28 15:44:19

Ahoj panove, jak hledam tak hledam nenasel jsem, tudiz pisu novy prispevek.

Chtel bych poprosit o radu, nefunguje pocitadlo kilometru, divne je ze techometr i otackomer jedou normalne, cili jsem mirne zmaten. zajimalo by mne, zda sundat budiky a kouknout, neb nez shlednuti asi nic nezjistim, nicmene jsem to sem psal proto,jestli nahodou nekd nema zkusenost a hlavne nevim, jak funguje. ale tipoval bych to ze se "rozbil" mechanismus.

Omca je facelift 2.0 16V 100KW manual

Diky moc vsem

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-28 21:47:35

jefisale: Ano máš pravdu, rozbil se mechanizmus v budících...... Jestli ručička ukazuje a počítadlo nepočítá, zkus budíky vyndat a rozkuchnout a zjistit co se stalo......

2015-07-11 10:30:47

kopejda: Dobrí deň prosím vás mam tiež ten isti problém len s tím že som to takto kúpil tvrdia že silno z mačkly ten kolík čim sa vynukuje počítadlo ako sa dava ju dole tie hodiny ďakujem za odpoveď.

2015-07-11 10:45:17

Ahoj u moji / facelift/ vyndas ty stredove mrizky ventilace vedle budiku vpravo opatrne - z boku pomoci sroubovakuje tam jen cep/zapadka a mrizky smerem k sobe vytahnout. Pod mina jsou srouby. Vlevo od mrizek je cerny plast ktery tim uvolnis a pod nim dalsi sroub ktery uz drzi budíky i s tim plastovym sklem nad nimi je to cele v kuse. Pak uz jen nadzvednout a vytahovat smerem kee dveřím spolujezdce a bacha na konektory

vlastta  
vlastimil
2015-07-11 10:48:21

stanolaser: demontaz pristrojovky neni nic slozityho (mam dojem ze sem to tady uz 1 psal).....je potreba sundat ten horni plast za volantem.tam drzi pristrojovku 1 sroubek.nasledne sundas stredove vydechy i s tim rameckem (2 sroubky pod vydechama a ramecek jde ven).posledni - 1 sroubek na prave strane pristrojovky - tot vse.pri vyndani pristrojovky pozor na konektor od palubniho PC - tedy pristrojovku jen povytahnout,odpojit konektor a muze jit ven..........snad to takhle postaci

2015-07-11 10:49:45

Kurna plast za volantem jojo :)

2015-07-11 10:58:56

Tak diky skúsim to a potom dám vedieť či sa to poradilo alebo ne lebo niektorí strašili že treba rozorať kvôli tomu celi interiér diky zatiaľ.

vlastta  
vlastimil
2015-07-11 11:07:08

stanolaser: vubec nemusis met obavy,opravdu na tom nic neni.osobne mam pristrojovku za minutku dole (poslepu mozna za 2)

2015-07-13 08:59:32

Ahojte takže sa mi to nepodarilo rozobrať tam je mala úzka čierna lišta na skle budíkov ale drží tam ako prilepená a pri vťahovaní skoro praskla smola asi to není tak jednoducho ako som myslel.

vlastta  
vlastimil
2015-07-13 09:35:00

stanolaser: tak to mas pravdu,samotny sklo je na "budikach" prilepene - respektive na tom plastu.......rozebrat to ale jde (viz foto) jen musis zezadu

2015-07-13 11:36:46

No a to ako sa vám podarilo zo zadu ved to potom viac rozoberať ne?

Ak to chápem to aj palubovku rozobrať?

Ak ANO to fakt si na takí zásah netrúfam není som nejakí odborník keby to bol PC není problém ale toto je iná sféra :)

vlastta  
vlastimil
2015-07-13 13:23:02

stanolaser: tak jeste 1.....palubovku rozebirat nemusis je potreba jen vytahnout pristrojovku (ty 2 dily na fotce - patri do sebe).popis mas nahore (precti si poradne muj prispevek).....

PS: zezadu se rozebira JEN pristrojovka (budiky)

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-13 18:34:07

stanolaser: JJ spíš práce pro hodináře patologa Vlastíka

Jen doufám, že přístrojovku z palubovky taháte až po odpojení mínus pólu baterie, může se snadno stát kraťas na konektoru a fólie na přístrojovce zezadu pěkně sčoudne.......

2015-07-14 18:50:51

OK ďakujem za upozornenie ja som to vzdal po 3 hodinách manipulácie čo som skúšal, dám to račej profikovi spraviť ja bi nezniesol keby mesto hodín pribudla navyše prasknutie krtiu čo som videl na videu.

Auto si moc vážim a cením a potrebujem to zhoršiť mam odst problém ešte s centralnim zanikaním ale to je iní prípad tak moc ďakujem pani.

2015-07-16 15:40:45

Není se čeho bát! Já to dal podle Vlasty docela v pohodě a to jsem mamlas :) Mám tedy Omegu před faceliftem, ale bude to podobné, ne-li stejné :)

  • vyšroubovat kryt za volantem - šroubky jsou pod volantem, je třeba ho otočit na jednu a pak druhou stranu
  • pod tím krytem je jeden šroub co drží kryt budíků (druhé foto)
  • vyndat mřížky výdechů (středové dva) - je důležité je mít při vyndavání otočené buď nahoru nebo dolů, jinak to nepujde
  • za výdechama jsou tři šroubky (viz první foto)
  • už by mělo jít s krytem budíků hýbat, tak je opatrně povysuneme dopředu, budíky jsou přímo nasunuty na konektoru (druhé foto) a odpojíme kabel od budíků (první foto)
  • pak by to mělo jít opatrně celý vyndat do strany

vlastta  
vlastimil
2015-07-16 17:06:12

simacekjakub: presne jak pises.......(ty vydechy je lepsi otocit dolu )

.....a facelift je stejny

2015-07-17 10:13:30

Dobre tak to skúsim ale mam ešte jednu a poslednú otázku písali ste že pred demontážou odpojiť batériu čo sa stane lebo manuále to vôbec nedoporučuje kvôli zablokovaniu auta ja nemám žiadne lodi čo s tím?

vlastta  
vlastimil
2015-07-17 10:21:47

stanolaser: co vim po odpojeni baterie se ti zablokuje akorat autoradio (jestli se pletu me nekdo opravte).....pokud baterku neodpojis muze (i nemusi) neco odejit v pristrojovce (popis viz kopejda)........

2015-07-17 11:53:53

vlastta: Na zadní straně přístrojového štítu je vodivá fólie, o kterou stačí jen neopatrně škrtnout a zkrat je na světě, proto se důrazně doporučuje před jakoukoli manipulací s přístroji odpojit akumulátor. A rádio se, je-li tak nastaveno, zakóduje. Je možné jej přenastavit tak, aby se i po odpojení aku nezakódovalo, ale k tomu je zapotřebí znát jeho kód...

vlastta  
vlastimil
2015-07-17 12:01:54

colommbo: ja vim bohumile ja vim


Odpovědět

1  2