Fórum - Téma


Nefunkční klimatizace


Fórum Insignia Nefunkční klimatizace

Informace o modelu: Opel Insignia


1  2

2016-08-30 07:23:08

Už v červnu mi občas přestávala chladit klima až přestala úplně spínat, nechal jsem ji v práci doplnit a už se nespustila.Dle diagnostiky je čidlo tlaku,i teploty, regulace klapek v pořádku, bez závady, kompresor je nesepnutý, když ho dám na tvrdo z baterky tak chladí. . . .Poraďte mi někdo co ještě zkusit

2016-08-30 07:57:28

No v tomto případě bych to dal do značkového servisu. Ať se snaží.

2016-08-30 08:13:28

Tak přesně tomu bych se rád vyvaroval,před prodejem auta se mi do něj nechce investovat desítky tisíc aby měnily komponenty pokus=omyl . . .mám nějaké typy na co ještě mrknout

2016-08-30 09:50:03

Možno máš odpálenú tepelnú poistku na cievke kompresora.

2016-08-30 10:12:45

hardy: ale to by nešel ani natvrdo ne?

2016-08-30 11:19:04

stifko: to čidlo tlaku si vyměnil? U starších aut jde většinou jen proklemovat kontakty a klima pak funguje.

2016-08-30 11:33:40

ondra01: neměnil,když není špatné. Tedy dle diagnostiky je OK.Mám tedy zkusit propojit piny na konektoru u čidla tlaku?

2016-08-30 11:39:13

stifko: zkus to a prověř spojku na kompresoru - konektor, pokud z baterie normálně funguje, bude to nějaká hovadina...

2016-08-30 11:42:23

Vyzkouším to,na beterku funguje normálně. Ještě vyzkouším jinou diagnostiku. Dostal jsem tip na Sahary,kdyby mi nešly Sahary,tak by mohl být vyřazený kompresor

2016-08-30 11:54:19

stifko: teoreticky ano, ale kdyby sahary nešly vůbec, tak by si odvařil motor po deseti minutách jízdy a chvilce stání u semaforu. Možná jen nemusí fungovat regulace... Když nastavíš topení tak, aby byl kompresor zapnutý, roztočí se vůbec alespoň jeden ventilátor na chladiči? Pakliže by jeden nefungoval, pustí si druhý a nebo hned na max. otáčky, vždy alespoň jeden z těch,který funguje. Ty auta jsou někdy chytrý až moc

2016-08-30 13:03:51

Pokial viem,tak na Insigniách je kompresor s premenlivou geometriou,aspon od 2010-plynule regulovatelný výkon a tieto kompresory žiadnu spojku ani cievku spojky nemaju. Su nepretržite pohánané a ked dojde k uniku chladiva,kompresor sa poškodí.

2016-08-30 13:38:01

Mě tam chybělo 80g chladiva,tak to nebude můj případ, a jak už jsem psal,kompresor funguje

2016-08-30 14:08:45

brembo: Kompresory klimy "ze staré školy" fungují tak, že klesne-li tlak v soustavě pod určitou mez, prostě nesepnou, aby nedošlo k jejich poškození, zůstane jen volně unášena řemenice kompresoru. Pokud by v případě Insignie byl kompresor poháněný stále a při úniku chladiva se poškodil, dalo by se hovořit o nějakém pokroku...?

2016-08-30 14:13:41

pokrok ve formě vyššího zisku servisu

2016-08-30 15:23:57

U komprresorov s variabilnou geometriou to ani inak nejde. Hriadel je neprestajne pohánaný a reguluje sa bud zdvih piestikov ale najčastejšie obtokový ventil. Tento systém dovoluje pružnu a reguláciu a kompresor odoberá len taký prýkon,aký potrebuje. U straších systémov su niektoré výkonnejšie automatické klimatizácie regulované spínaním spojky,u osobných automobilov sa ale nevyskytuje. O kompresore klimatizácie je tu už téma a v sučastnostni je velká večšina systémov opatrená kompresormi s vyriabilným výkonom. A moj kolega na Superbe musel dat menit kompresor,pretože sa o klímu nestaral a kompresor sa zadrel.

2016-08-30 15:40:47

Vrtule se netočí ani jedna,motor drží na 90 i ve městě.Teď záleží, jestli je závislé sepnutí kompresoru na Sahaře, nebo naopak

2016-08-30 16:04:44

Na Vectre to bolo tak,že sa zapnutím kompresora zapli i vetráky. Odpojenie ventilátorov nemalo vplyv na zopnutie spojky,len ked sa prehrialo chladivo,vypol sa kompresor. Podla mna bude problém vo ventile kompresora.

2016-08-30 17:08:49

Ke kompresoru nejde žádné napětí. když jo dám natvrdo z baterky,tak se po cca.10sec spustí levá Sahara a chladič se zahřívá. Pojistky jsou OK.Když zkusím překlenout čidlo tlaku,tak se nějak nic neděje a Sahary nesepnou.Trubky jsou pořád vlažné.Ještě jsem zkusil diagnostiku doma a ta psala v naměřených hodnotách u spínání "spojky kompresoru" (je to tak nazvané diagnostikou, neznamená to že to má spojku) 0% a sem tam to vyběhlo na 60% a hned zase spadlo na 0%. Začínám si myslet, že to bude řídící jednotka. Asi budu muset do Opelu, jen mám strach že Ti experti na to nebudou moci přijít a začnou měnit . . .

2016-08-31 10:06:37

Tak to je bieda.Jedine ešte skusit premerat kábel ku kompresoru,ale ktovie kde končí,najskor v riadiacej jednotke motora.. A potom už ozaj len tá riadiaca jednotka.

2016-08-31 10:08:13

Kolega elektrikář se na to zkusí podívat než to povezu do Opelu, jednotky odchází prý


Odpovědět

1  2