Fórum - Téma


nefunkční dobíjení Omega 2.5TD 96kW


Fórum Omega B nefunkční dobíjení Omega 2.5TD 96kW

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1998 Omega B 2.5

3 fotek  |  1 videí  |  101 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 6-válec, Řadový, X25DT.



2014-02-19 19:53:49

Ahoj, dneska cestou do práce po zastávce v obchodě se mi po nastartování rožla kontrolka dobíjení což pochopitelně znamená, že to nedobíjí, ale je mi divný, že když zapnu klíč do první kontrolky, kdy se rozsvítí kontrolky tak kontrolka dobíjení svítí jenom slabě a zesílí po nastartování ...znamená to bezpodmínečně alternátor v háji? ...díky za rady a omlouvám se za možná stupidní otázku

bad64  
2014-02-19 19:56:43

davekosik: Nejlépe to zjistíš měřákem.změřít kolik to dobíjí na volnoběh a kolik při zátěži.

2014-02-19 22:51:41

Nemusi byt v haji alternator, ale muze byt prorazena nektera z diod usmernovace ( soucast altiku ).

Promer to dobijeni a budes chytrejsi.

2014-02-20 07:23:30

jaj sorry to sem zapomněl zmínit, že když sem do tý práce dojel, tak první co sem udělal, že sem vzal měřák a při nastartovaném motoru bylo na baterce 11V a nějáký drobný, takže ji to vybilo ..spíš by mě zajímalo proč dělá ta kontrolka to co dělá, že když zapnu zapalování na kontrolky tak to dobíjení jen tak světélkuje místo toho aby svítilo jako běžně ...no a rozsvítí se až po nastartování a i tak ne na plnou intenzitu, jestli to spíš nemůže znamenat nějákou špatnou kostru nebo tak něco ...v sobotu už mám naplánované ho vyndat a přehodit za jinej kus tak uvidím co to udělá

bad64  
2014-02-20 15:35:36

davekosik: Tím že ti to dobíji jen 11V typuji jak již bylo psáno na diodový můstek tak že bych vyndal alternátor a dal ho nějakýmu autoelektrikáři na opravu ten můstek pokud to bude on není zase tak drahý.

2014-02-20 15:44:51

míla-bad64: Troufnu si tipnout, že to s diodovým můstkem nebude mít nic společného - myslím, že kdyby ten byl kaput, nebude to dobíjet vůbec, spíš bych to viděl na už ubroušené uhlíky nebo opotřebovaný rotor. Každopádně altík ven a elektrikář posoudí...

bad64  
2014-02-20 15:58:06

colommbo: Jiří na vectře mi to taky dobíjelo něco mezi 10-11V a byl to můstek,ale netvrdím že to musí být on elektrikář by na to měl přijít.

2014-02-20 15:58:43

colommbo: 11Voltů bylo na baterce s nastartovaným motorem, přiznám se, že sem pak neměřil baterku odpojednou baterku nebo aspoň se zhaslým motorem, ale je tedy možné že těch 11Voltů bylo napětí samotné baterky takže to možná nenabíjí vůbec ...ale spíš mě zajímalo to chování té kontrolky, zda je to normální či nikolv, pač podle mě by se měla rožnout při zapnutí zapalování a pokud je závada na dobíjení tak zůstat svítit i po nastartování, ale mě to při zapnutí klíčku jen tak slabounce prosvětluje ta kontrolka a rožne se víc až po nastartování motoru ...hlavně chci posbírat co nejvíce informací a zkušeností abych věděl pak případně mohl jít po tom nejčastějším každopádně sem sehnal altík za pár šušňů z jinýho auta tak ho hold zkusím přehodit a pak si v klidu zrepasuju tento a hodím ho tam abych měl jistotu, že to bude zase na nějákej čas cajk

bad64  
2014-02-20 17:11:59

davekosik: Tak ho vyměn a uvidíš hned pokud je ten co jsi koupil funkční.

2014-02-20 18:43:35

míla-bad64: to mám samozřejmě v plánu už od začátku, mě šlo hlavně spíš o tipy jestli Omega nemá nějáký záludnosti jako častou závadu s tímhle příznakem (kontrolkou), abych se mrknul nejdřív na to než začnu vymontovávat altík

bad64  
2014-02-20 18:52:09

davekosik: Tak to ti neporadím s dobíjení z Omegou nemám žádný problém.T vectrou jsem měl takový že jsem musel dát drát od alternátoru z kostry na kostru baterie jelikož někde odešla kostra a blbě to převádělo co mne napadá že to také můžeš vyzkoušet.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-20 19:43:00

davekosik: Po zapnutí zapalování, musí kontrolka dobíjení svítit jasně (jestli je OK baterie) nastaruje-li motor, dá se předpokládat že je OK. Potom je vada v alternátoru, nebo jeho propojení s batrií jak + tak i - pól. Změř odpor mezi - pólem baterie a tělem altrnátoru. Může být špatné ukostření alternátoru, proto kontrolka svítí málo a altrnátor se po startu nenabudí a nemaká.

2014-02-21 10:24:53

Konkretne u toho mustku se stane, ze se prorazi treba jen 1 dioda a ta propousti obema smery...neshori, jen proste neusmernuje. To ma za nasledek podivny polosvit kontrolky a snizene nabijeni.

Jak psal Mila...vyhodit to z altecu a promerit, je to relativne jednoduche, nejvic prace da vymontovat ten alternator z auta.

2014-02-22 17:34:09

Změř jeste napeti na alternatoru, muze byt v haji + kabel. Z altiku jde + kabel na starter a pak do baterky a na te spojce u starteru byl pryc. Natahnul jsem extra kabel z alternatoru na baterku a je klid.


Odpovědět