Fórum - Téma


Nefunkční centrál a otevírání kufru


Fórum Astra H Nefunkční centrál a otevírání kufru

Informace o modelu: Opel Astra H



2016-04-30 07:23:41

Ahoj, mám Astru H twin top 2006. Problém je v centrálu otevírání kufru. Rozebral jsem to a jediné na co jsem přišel že na přívodu k zařízení které by mělo fungovat že zatahne za lanko zámku kufru nic nedělá, proměřil jsem přívodní kablíky a není tam 12V. Přívodní kabel je hnedý a modrý s šedým proužkem, když jsem proměřil hnědý s jiným tak tam 12V naměřim ale s tím co je u něj ne. Jediný pohyb je tam pří stisknutí dálkového ovladače ale to vyskočilo na cca 0,6V. Proměřil jsem spinač na kufru, spinač na zámku a vše by mělo fungovat. Jen nevím jak otestovat ten prvek co by měl tahat za kabel, nicméně podle mě pokud tam neni napětí tak to ani nic dělat nemůže. Kabel jsem proměřil nejstli není někde přesklej a došel jsem až k jednotce v kufru a vše vypadá ok. Předpokládám že systém otevírání kufru bude uplně stejně na ostatních typech Aster tak bych byl rád za nějakou radu :)

2016-04-30 10:38:38

bigyx: tam stálí napětí dle mě nebude,neb je to jestli dobře vidim jen dvoudrátovej motorek takže aby otvíral a zavíral tak se na něm můsí měnit polarita

takže jestli do těch drátů něco de zkus žárovkou -jak zamkneš či odemkneš měla by ta žárovka bliknout

do motorku de při spuštění centrálu jen napětovej impuls a ten je krátkej tak že ho voltmetr ani pořádně nezměří

dále bych ten samotnej motorek centrálu sundal a na baterii zkusil zda zavírá a otvírá

2016-05-01 18:03:25

p.s.: Ahoj, vyzkoušel jsem centrál přes baterku, funguje. Při zapojení žárovky na vývod který je do centrálu a zkoušce zamknutí a odemknutí se nic neděje. Nevíš ke je umístěna jednotka centrálu, abych mohl zkontrolovat kabel? Ještě jsem si všiml že pří odemikání se mi rozsvítí žárovka na osvětlení SPZ (jen jedna) a furt svítí. Když jí vyndám a nandám nesvítí, jako by impulz místo do centrálu šel do osv. SPZ (ale zase je divné že svíti jen jedna). orientačně jsem koukal a nezdá se že by kabely byly nějak poškozené nebo viditelný zásah do kabeláže....

2016-05-01 18:16:57

bigyx: kde to má jednotku centrálu nevim ale zeptam se kolik si našel těch přelámaných drátů ??

já tenkrát našel tři a všechny měli černou barvu a byly označený číslem a ty nebyly zrovna extra čitelný a mě se podařilo si je zpřeházet a ten centrál kufru mi taky nechodil

z toho co píšeš mi to připadá že se ti to povedlo přehodit taky

zkus to znova důkladně překontrolovat

2016-05-05 20:20:29

p.s.: Ahoj, vůbec jsem na nic nepříšel :( kabliky jsou tam černy dva, ty jsem přehodil ale nic se nezměnilo. Dnes jsem byl u našeho známýho elektrikáře ten to tam nějak proměřoval a vola mi že hejbnul s jednotkou vzadu a najednou začly sjíždět okna, pak nešlo u řidiče vytahovat okno, furt sjížděli ale nakonec se to nějak spravilo. Ale nejde vůbec centrál, takže zamknout auto:( prej to mám odvézt na diagnostiku :( tak jsem asi nahranej

2016-05-14 21:38:27

Zdravím ve spolek. Otec má Corsu 1.0 12V rok 98. Koupil to nový. Má to nejeto asi 50 000. Stojí to pořád v garáži. Je to jako nový. A teď se stalo ,že při zavírání kufru to nějak s klíčem v zámku zabouchli a od té doby CENTRAL blbne.

Shořela pojistka, 30 A, která je společná i pro motor stěračů. Pojistku jsem vyměnil a "nějak" to fungovalo. Dvoje dveře se klíčem u dveří řidiče zavíraly. Až při jízdě zabzučel motorek ve dveřích u řidiče a zase odešla pojistka. Byla hodně rozpečená a nešla ani vyrvat ven.Pojistku jsem zase vyměnil a drží ale dveře obě se již motorkama nezavírají, jen mechanicky to funguje. Zadní víko jde otevřít jen mechanicky , když se klíček pootočí max. doprava a s klíčkem se tlačítko zmačkne. Pojistka sice už drží ale motorky jsou mrtvé. Akorát při nastartování se samovolně zamknuly dveře spolujezdce.

Než to rozvrtám, tak se radši zeptám, jestli to už tady někdo neřešil a neporadil by....... Když to začnu rozdělávat zkusím napřed prověřit jestli jsou dráta průchodné- v místech ohybu.... Nádrž se origo centrálem taky zavírá ale jde otevřít tlačítkem montážním otvorem v tapecírunku za světlem. Tak by to všechno mechanicky bez pojistky mohlo fungovat manuálně. Ale chci to opravit. Nevím ani kde je řj od centrálu. Díky za Vaše reakce.

2016-05-16 07:54:21

Tak jsem zjistil,že k zadnímu víku v gumové průchodce jsou spečené dráty. Rozpletl jsem je a dva byly přerušené.

Centrál ovládal i zadní víko. Dva dráty (tlustý černý a černofialový -slabší) jsem spojil dodal pojistku (vlevo dole 30A) a centrál nic. Tak ještě proměřím propoje ve dveřích a prohlédnu ř.jednotku-až ji najdu a podívám se ,jestli v ní není něco vyhořelého. atd. Blbý je, že kdyby to chtěl člověk používat bez centrálu, tak musí nějak vyřešit nádrž s benzínem-ta je na centrálu taky závislá. Pokud někdo něco víte k tématu-tak moc děkuji.

2016-05-16 08:12:30

jubileus: Tak jsem zjistil,že k zadnímu víku v gumové průchodce jsou spečené dráty. Rozpletl jsem je a dva byly přerušené.

Centrál ovládal i zadní víko. Dva dráty (tlustý černý a černofialový -slabší) jsem spojil dodal pojistku (vlevo dole 30A) a centrál nic. Tak ještě proměřím propoje ve dveřích a prohlédnu ř.jednotku-až ji najdu a podívám se ,jestli v ní není něco vyhořelého. atd. Blbý je, že kdyby to chtěl člověk používat bez centrálu, tak musí nějak vyřešit nádrž s benzínem-ta je na centrálu taky závislá. Pokud někdo něco víte k tématu-tak moc děkuji.

2016-05-17 08:02:58

Tak si odpovím, třeba to někomu pomůže v opravě. Opel Corsa 1.0 12V rok 1999.Třídveřák.

Tak ve dveřích jsou dráty v pořádku. Ale je jich tam nějak moc. Asi 11 nebo tak,ani to nejde přepočítat, když máte shrnutou tu gumu, co je na nich mezi dveřma. Ale když odečteme repro-jsou tam dva origo, tak i tak u spolujezdce jsou dráty asi i pro možnost zavření nebo otevření.(Když to fungovalo, tak si neuvědomuji přesně, jestli se to někdy chtělo od spolujezdce zamykat).

Vyndal jsem ŘJ Centrálu a rozdělal, není tam nic spáleného akorát , když jsem uvnitř auta a zamču nebo odemču camprdlikama, tak to jemně cvaká v ŘJ ale nic se dál neděje. Ale teď jsem si všimnul, že na jednom relé je v obalu nějaká boulička. Tak obě relé vyměním a pak uvidím. Třeba to pojede protože to teďka trochu cvaká, takže integráč je asi v pohodě a mikrospinače s drátama taky.(po zaizolování spečeného svazku k zadním dveřím). Pojistka 30A (společná i pro stěrače) dokud nebyla ŘJ odpojena od konektoru při vytažení neměla na stěrače vliv a pořád fungovaly. Po odpojení od konektoru ŘJ a při vytažení pojistky nyní stěrače nejedou. To by svědčilo o poruše ŘJ přes kterou to napájelo stěrače i bez pojistky. Uvidíme, jestli to nakonec pojede. Nová ŘJ jde koupit u OPLU za 5800 Kč, což je trochu moc.

2016-05-20 19:26:05

Tak jsem vyměnil dvě relátka v ŘJ centrálu a světe div se -JEDE TO. Ale zůstala zamčená nádrž, tak jsem vyndal motor zámku. Ale nijak nejede, občas , když se za táhlo zatahá, tak má nějaký odpor okolo 5-ti Ohmů. Ale po připojení 12V z baterky se nic neděje. Ale všechny dveře, včetně kufru obživly a fungují, jak mají.Já jim dám šmejdům v Oplu 5800. Motory jsou podle schématu JAK NA TO -Opel Corsa paralelně, tak to možná v nějakým stavu mělo odběr až se propálilo jedno relé.

Zjistím, jak motor zavírání nádrže funguje a mělo by to zase fachčit.

2016-05-20 20:44:30

Nemůžu nikde nic najít. COPAK to opravuji poprvé já??? INTERNET mě odkazuje na moje poslední výlevy o tomhle tématu- to se mi jenom zdá... To FORUM probeclub Vám poradí a všechno- tam najdete. Ale to jsou už veteránská autíčka stejně jako skoro Opliky Corsa, Nemůžu nic najít ohledně motoru centrálu zavírání nádrže Corsy 1.0 1999 V12 . Nejsem zahořklý akorát mě to trošku sere, že se to tu ještě neprobíralo. Nebo je to těžké najít. Tak se nezlobte...Nějak se to snad "podá"

Venca49  
Václav
2016-05-20 21:20:02

jubileus: Zahořklý nemusíš být, nikdo neodpovídá,protože pravděpodobně se s tímto nesetkal. Dedukoval jsi a odpovídal sám sobě.Jinak v Opelu nejsou všude jen šmejdi. Vždyť Ti nikdo nenutil kupovat novou ŘJ centrálu. Sám jsi si vydedukoval, že bude asi vadná. Pokud by byla, tak bys byl rád za novou, nebo jinou zdravou.

Viz: Pojistka 30A (společná i pro stěrače) dokud nebyla ŘJ odpojena od konektoru při vytažení neměla na stěrače vliv a pořád fungovaly. Po odpojení od konektoru ŘJ a při vytažení pojistky nyní stěrače nejedou. To by svědčilo o poruše ŘJ přes kterou to napájelo stěrače i bez pojistky. Uvidíme, jestli to nakonec pojede. Nová ŘJ jde koupit u OPLU za 5800 Kč, což je trochu moc.

Viz: Ale všechny dveře, včetně kufru obživly a fungují, jak mají.Já jim dám šmejdům v Oplu 5800.

2016-05-23 08:07:43

Tak jsem ještě sehnal na vrakáči motorek uzávěru nádrže, protože ten původní na napětí nereagoval a protáhl jsem nové dráty do místa ohybu do gumového "husího krku". Stačilo odšroubovat zadní pás, jeden šroubek tapecu a odehnout to asi 12cm -rozepřít. Vyndat svazek z příchytek, původní krk zatáhnout dolú do karosérie a postupně napojovat a zaizolovávat lankové vodiče. Potom taky asi o 30cm prodloužit hadičku ostřikovače a vše nakonec posunout tak aby nové, zdravé dráty byly v místě ohybu. A maká to zas jako nový. Oprava( dvě relátka 380,-,+ motor 200,-,+ trochu drátařiny).

Jinak můj názor na CENTRÁL v autech : Bylo by vhodné ho mít připojen přes jednu pojistku nebo vypínač aby při problémech se dalo vypnout. Protože to pak může vybíjet baterku, když to zablbne nebo hůře podpálit auto. Viz origo Oplík se spečenýma drátama ....Zlatá veteránská klasika.

A ti mechanici od Oplu za to nemohou, že je to tam tak drahý. Každý kancelářský aparát něco spotřebuje a je třeba ještě trochu vydělat....To je stejný jako Citroen (s kamarádem)...Prostě , když něco kupuješ, tak už si představ, že to opravuješ, protože, když to neopravíš sám- tak jen solíš a solíš


Odpovědět