Fórum - Téma


Nefunkcna manualna klima + padanie rucicky paliva


Fórum Vectra C Nefunkcna manualna klima + padanie rucicky paliva

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2005 Vectra C 1.6

10 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z16XE.



2016-05-30 00:05:47

Zdravim vsetkych!

Mam 2 problemy, jeden je dost podstatny, druhy je len taka drobnost, ale tiez by som to rad dal dokopy. Vopred dakujem za kazdy postreh. Vectra C 1.6 16V 74kW. Snazil som sa to opisat najpodrobnejsie ako to ide. Komu sa to nechce citat cele, tak tu je kratke zhrnutie: 1. klima nejde, na rele spojky klimy nie je napatie napriek tomu, ze klima je plna a ma aj dobry tlak. 2. sporadicky pada rucicka zobrazenia stavu paliva.

1. PROBLEM: klima (manualna) viac nejde, ako ide. Je to totalne sporadicke, cca 90% casu vsak nejde (aj ked tlacitko je zapnute a kontrolka svieti - signalizuje zapnutu klimu). Meral som relatko klimy, na ovladacich kontaktoch nie je napatie (vtedy, ked nejde - je jedno, ci je tlacitko na paneli klimy zapnute alebo vypnute). Minuly rok som bol na klima budikoch, naplne je vraj dost a aj tlak je dobry (a od tej doby klima prakticky v poriadnej prevadzke nebola, takze sa zrejme nic nezmenilo). Treba dodat, ze ked uz klima ide, tak chladi vyborne. Opcom vypisal (z ECU) tuto chybu:

P1530 - A/C Relay Voltage Low

(06) - Not present

Vacsinou, ked klima ide, tak ide len par minut po nastartovani auta - teda ked je auto studene. Vzdy ide max. par minut a potom sa sama vypne (aj ked tlacitko stale svieti - tvari sa, ze klima ide), ale v skutocnosti nejde. Co s tym moze byt?

K tomuto problemu som vycital este tieto hodnoty:

A/C Pressure (Air Conditioning) 960 kPa (postupne sa to dvihlo na cca 1160 kPa - je to dobry tlak?)

A/C Pressure (Air Conditioning) 1.0 V

A/C Relay (Air Conditioning) Inactive (aj ked som vyskratoval rele, tak stale tu ukazovalo inactive - ale kompresor klimy vtedy isiel)

A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK

A/C Information Switch Inactive (ked som klimu zapol tak pisalo Active - aj ked klima nesla a ledka svietila).

Cim vsetkym je podmienene zopnutie klimy? Vidim len nejaky senzor na trubke klimy, asi snimac tlaku a potom 2 vodice iduce do spojky kompresoru.

Este jeden poznatok. Odmeral som odpor medzi kontaktmi relatka a konektorom, ktory sa zapaja do kompresora klimy (spojky) - cize prakticky kabel medzi kompresorom a poistkovou skrinkou (UEC). Jeden vodic (dajme tomu, ze -) mal zanedbatelny odpor, druhy (+) mal 530Ω. Moze to byt zlym kablom? Ale to podla mna nemoze mat velky suvis s tym, ze z ovladacich kontaktov rele mizne napatie. Iba ze by odpor toho kabla znamenal inu zataz, nez aku system "ocakava". Ale to uz su take uvahy, na hrane konspiracnych teorii. Ale na druhu stranu, klimu nezopne (resp. napatie sa neobjavi na ovladacich kontaktoch rele) niekedy ani pri vybratom relatku = prud do zataze (spojky) netecie, takze system nema podla coho vediet, ze tam je iny odber, ako by mal byt (lebo nie je ziadny). Takze toto asi mozeme vylucit, vsak?

Ked spojim silove kontakty rele klimy (teda ju zapnem "na tvrdo"), tak klima ide, chladi fakt poctivo, takze predpokladam, ze kompresor, spojka a tieto veci budu OK. Je mozne, ze chyba bude v UEC? Pred nedavnom som to mal rozobrane a na plosaku UEC su jemne opalene 2 kontakty (pozri foto). Neviem, ci su to zrovna tie klimove, ale moze to byt dovod, preco na rele klimy nejde napatie? Resp. ake su podmienky zopnutia klimy? Co musi byt splnene? Dakujem.

2. PROBLEM: pada rucicka so zobrazovanim paliva. Pri testovani budikov v opcome sa ukazalo, ze budiky su v poriadku - rucicka a jej mechanizmus je dobry. Chyba bude zrejme niekde v plavaku alebo vo vedeni do najblizsej zbernice, je to tak? Toto je tiez uplne sporadicke, sem-tam sa rucicka dvihne a ukaze, kolko paliva je, potom padne. Niekedy drzi aj pol hodinu, niekedy sa za celu aj dvojhodinovu cestu ani neodlepi - to znamena ze je to ciste sporadicke.

Chyby podla opcomu v motorovej casti:

P0230 - Fuel Pump Primary Circuit High

(05) - Not present

P0230 - Fuel Pump Primary Circuit Low

(02) - Not present

P0460 - Tank Level Sensor Circuit Low Input

(02) - Present

Co mam pozriet, pomerat, skontrolovat? Kadial idu vodice od plavaku? Najprv by som ich rad skontroloval a pozrel pripadne kontakty, ci nie su zoxidovane atd. Bolo mi odporucane aj pozriet uzemnenie plavaku - kde presne to je? Vedla palivovej nadrze (na podvozku) je nejaka cierna "krabica" a do/z nej idu aj kable, je to ono - tadial idu kable (nielen) od plavaku?

Vopred dakujem za odpovede. Pekny den prajem.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-30 11:10:17

zrb17: Ahoj, klima - jestli jsi měřil odpor vedení a zjistil 500 a více ohmů, a jde-li pouze o vedení (drát), je to velmi špatně, už pouhých 200 ohmů zapříčiní takový úbytek napětí, že relé prostě nesepne. Odpor vedení musí být jednoznačně 0 ohmů.

K plováku, vše je uvnitř nádrže paliva, jak plovák tak palivové čerpadlo, konektory jsou nahoře na nádrži a přístup k tomu je tuším podlahou pod sedákem druhé řady sedadel. Tam je dost častá oxidace konektorů. Aktivní chyba uvádí, že není napájení plováku...

2016-05-30 16:25:02

Dakujem za odpoved. Praveze nie som si isty, ci je to len obycajny vodic - kabel - od relatka do kompresora. Lebo je to "skryte" v kablovych zvazkoch. Teda jedna "zila" mala odpor prakticky 0 a druha "zila" mala tych 530 ohmov. Netusim, ci to bol len samotny vodic, alebo to zahrna este nieco ine. Kazdopadne to napatie na rele nie je, aj ked to rele vyberiem = nie je tam ziadna zataz. A ked spojim silove kontakty toho rele, tak klima ide a chladi vyborne. Preto velmi vaham, ci problem moze byt vo vedeni medzi UEC a kompresorom.

A k plavaku - ano, dakujem, uz som to mal rozobrate davnejsie kvoli inemu problemu s hadickou v nadrzi. Skor ma zaujima kam idu tie kable, ktore su napojene z hornej casti do nadrze? Lebo tie konektory a samotne vodice plavaku v nadrzi sa zdali byt v poriadku, ale skusim ich premerat. Predpokladam, ze vedu do nejakej zbernice a tam niekde to musi byt aj uzemnene a prave toto by mohlo byt zle - to uzemnenie. Ked je to niekde na podvozku tak cas, sol, voda a spina tam asi spravili svoje.

2016-05-30 20:24:34

Tak, dnes som opat rozobral UEC. Premeral som kontakty medzi kompresorom a konektorom, ktory ide do UEC, tam bol odpor 0. Cize tych 500+ ohmov sa "nazbieralo" niekde v UEC. Skusil som tie opalene kontakty nahriat spajkovackou, ci tam nahodou nebude nejaky studeny spoj. Nic nepomohlo. Mal som aj dlhsie zapnutu tu klimu "na tvrdo" - teda spojene kontakty rele a islo to v pohode, chladilo to vyborne, zvuk bol v poriadku. Takze teraz je otazne, ci je chyba v UEC, alebo v nejakom senzore, ktory dava hodnotu taku, ze to nedovoli UEC zapnut tu klimu. Ake podmienky ma klima na zapnutie? Tlak bol pocas tej dlhsej prevadzky podla opcomu zhruba medzi 1700-2000 kPa.

2016-05-31 20:16:17

zrb17: Ahoj mam podobny problem. Mohl by jsi mi prosim sem hodit kde je to tele a jak ho spinas? Dekiji

2016-05-31 21:06:01

Ahoj, je to najmensie rele v poistkovke pri motore (UEC). Ma 4 kontakty - 2 tensie (ovladacie), 2 hrubsie (silove). Ked zapnes klimu, tak na ovladacich kontaktoch by sa malo objavit napatie (12V), ktore zopne rele (jeho silove kontakty) a prud zacne tiect do kompresoru, teda do spojky kompresoru.

Ked to chces zapnut "na tvrdo", tak spoj tie hrubsie kontakty, tusim maju oznacenie 30 a 87. Asi by sa to malo robit cez poistku (s takou hodnotou, ako ma poistka klimy), ale ja som to spajal bez poistky.

2016-06-02 22:07:02

Ma zmysel skusit vymenit UEC? Lebo na zaklade vykonanej "diagnostiky" vsetko ukazuje na UEC + k tomu tie opalene kontakty vo vnutri. Asi sa tam v minulosti stalo nieco zle.

Pri pripadnej vymene je potrebne stary modul nejako odparovat a nasledne sparovat novy modul? Alebo len odpojim a zapojim novy? Lebo pri programovani tohto modulu opcom nevyzaduje security code.

Alebo som na zlej stope a UEC-ckom to nebude?

2016-08-01 03:32:07

Zdravim,

tak som sa pustil trosku do oprav. Dostal som tip, ze ten plavak bude mat zoxidovany bezec potenciometra resp. ze tam nechyta kontakt, tym padom nekonecny odpor a ziadna rozumna hodnota na zobrazenie. Dnes som to rozobral, ale vsetko je v poriadku. Preventivne som to vycistil, plavak dava odpor 41 - 251 ohmov. Meral som to aj po vlozeni spat do nadrze, hodnota sa krasne meni. Avsak zistil som, ze do napajania plavaku nejde ziadne napatie. Predpokladal som, ze tam bude +12V a kostra a na zaklade odporu to cez prudovy odber alebo ubytok napatia nejako dokaze urcit / prepocitat polohu plavaku. Takze otazka: ma byt na vstupe plavaku +12V a kostra? Lebo nameral som to, co je na prilozenej fotke. Kabel s tymto konektorom dalej ide cca pod zadne sedadlo na soferovej strane, tam je este jeden konektor a tym sa pripaja na hrubsi kablovy zvazok, ktory jednou stranou ide cez prechodku do dutiny auta a dalej niekam dopredu a druhy koniec ide niekam dozadu a hore, ide do REC? Ako mam dalej postupovat? Co mam skontrolovat, vycistit, premerat? Budiky by mali byt OK, kontroloval som ich cez opcom a rucicka fungovala a ukazovala spravne.

A z tej klimy som uz uplne zufaly, absolutne netusim a ani nikto iny, co s tym moze byt. Prosim, nejake rady co pozriet, pomerat? Ked stlacim tlacitko na zapnutie klimy co sa vlastne stane? Vysle sa analogovy signal priamo na rele do UEC a zopne klimu? Alebo to prenesie analogovy signal do nejakej zbernice, tam sa to prehodi na digitalny signal, ktory sa can-busom odosle do UEC, kde sa to spracuje do podoby zopnutia rele?

Vopred dakujem!

2016-08-21 02:34:50

Nikomu uz nic nenapada?

2016-08-31 02:13:01

Vcera som to mal opat rozobrane a dufal som, ze mi nieco napadne. Potenciometer stale krasne meni hodnoty. Nie je tam ziadny zly spoj, ktory zvysuje odpor radovo k nekonecnu. Cize v nadrzi je vsetko OK. Dokonca som skusil plavak zapojit priamo na svorky konektora, ktory ide do nadrze. Stale nic, rucicka neukazuje vobec nic, uz cele dni sa ani neodlepila. Dost ma to trapi, lebo jazdit takto "na slepo" je dost blbe. Odkial / kam vedu vodice plavaku? Nahodou v TIS nie su chcemy? (ja TIS nemam). Nasiel som jednu schemu v prirucke "Jak na to", ale to je uplne nepouzitelne, lebo je tam sice popisane, odkial tie vodice idu a kam pokracuju, ale na tie miesta (vetvy) sa odkazuje len cislami a znackami, ktore nikde nie su vysvetlene. Takze neviem, odkial a kam vodice vedu. Dakujem za akukolvek pomoc.

PS: s tou klimou je to stale rovnake, netusim, co moze byt zle.


Odpovědět