Fórum - Téma


Nefunguje sahara


Fórum Astra F Nefunguje sahara

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

2001 Astra F 1.6

1 fotek  |  60 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 5200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, 8-ventil, X16SZR.



2014-05-23 12:39:23

Ahoj všem,

dneska jsem jel delší dobu v městském provozu a ručička teploty motoru šla místy přes 95 stupňů - to už jsem vždy radši na chvíli zastavil. Saharu to nechávalo celou dobu klidnou

Poradili byste mi prosím, čím začít při odstranění závady?

Moc díky

2014-05-23 13:58:27

vdlask: S tímhle motorem nemám žádné zkušenosti, ale jak se ventilátor chlazení choval doposud či před časem - při dosažení této teploty (na budíku) už spínal a najednou už nespíná...? Teplota 95+ (opakuji, dle budíku) může být pro chladící systém ještě "normální", systém je přetlakový, chladící kapalina tedy bude vařit nejdřív někde kolem 110°C a spíš ještě výše, to jen řidič si myslí, že už by se mělo, kurňa, chladit... Jinak impuls k sepnutí ventilátoru bude dávat čidlo na chladiči (narozdíl od budíku, který mívá čidlo na motoru.)

2014-05-23 14:21:43

Ničeho se není třeba bát , sahary spínají až u 95°C někdy krapet později. Pokud už ti nefunguje předřadný odpor na vetlilátoru = nejde první rychlost , tak se ti větráky zapnou až u 100-5°C. Kafe se vaří při 100°C auto se vaří až u 110°C ( voda je pod tlakem).

Zkoukni pro jistotu pojistky (velké pojistky u motoru , né ty malé uvnitř auta )

Jinak je potřeba měřákem proměřit okruh sahar , kde se nachází případný problém.

(čidlo , sahara , ukostření , pojistka, relátko, kabeláž....)

2014-05-25 11:38:20

Zdravím,

takže je normální, že budík ukazuje 100°C?? Koupil jsem Astru F caravn s motorem X20XEV a při jízdě po Brně (venku bylo 35°C) lezla teplota vody až na stovku... měl jsem docela strach, že to uvařím.

2014-06-23 12:27:59

Zeptám se tady.

Je normální, že se mi spínají obě sahary, když je potřeba ochladit vodu? Sepne se ta na chlazení vody, i ta od klimy.

Navíc ta na vodu se točí dost pomalu. Když ji na tvrdo připojím na 12V, tak fučí jak střelená... Koukal jsem na pojistky a jsou v pořádku.

Nebo je to tak schválně kvůli hluku (nižší otáčky = menší hluk)??

2014-06-23 14:20:13

karburator: Ano, spínají se obě, popř. všecky tři a ta od motoru bude mít asi i předřadný odpor a dvě rychlosti, kvůli hluku to nebude...

2014-06-23 18:30:13

Tak to budu muset sundat masku a kouknout se na ten od klimy... nějaký expert před ten ventilátor strčil pletivo a promáčkl ho dovnitř, takže když auto začne chladit, tak lopatky o to pletivo škrtají a dělá to pořádný kravál


Odpovědět