Fórum - Téma


nedokonale spalovani pri nizke hladine paliva


Fórum Astra G nedokonale spalovani pri nizke hladine paliva

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2  3  4

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-18 19:53:38

mufin: Zkus si sehnat jinou lištu - delphi jsou sice dobré ale vydrží maximálně 150 tisíc km........

2015-02-18 19:55:48

kopejda: ja mel v aute Delphi je zepředu takova zlutá, myslis ze je to original, nebo tam ma bejt bosh?

2015-02-18 20:13:42

mufin: Origo číslo 1208307 - ale DELPHI by měla být jen náhrada........... případně si zagoogli....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-18 20:14:30

mufin: Já měl delphi v Z16XEP celou černou, vypadala stejně jako ta SKV .... http://www.club-opel.com/...images_category.php?id=81

2015-02-18 20:19:46

kopejda: No myslím si, že BOSCH nebo Delphi není špatná volba, já nevím co tam mám, možná jen 4 číňánky a křesají křemenáčema o sebe......

2015-02-18 20:48:54

tak mam toto, je na ni dokonce GM tak bude origo ?

2015-02-18 21:10:25

mufin: Jo to je origo, ale to číslo už má jinou náhradu, myslím opel číslo, to je to nahoře. Tedy to mi alespoň vyplivl computer.

2015-02-18 21:18:07

jazeta: no tak asi delphi, ale nechce se mi dávat 2 300,- za to abych ji jen vyzkousel, no uvidim jak to s tady tou bude jezdil, teda co to hodi za chybu predpokladam ze zapalovani 3.valce, nebo klapku, nebo palivo

2015-02-18 21:24:57

mufin: No aby sis nevymyslel podpálené ventily, to by se fakt vyplatilo.

2015-02-18 21:30:09

jazeta: to sem taky někde četl o tech ventilech, ale kdyby byli podpálený tak by to jezdilo blbě pořád né? Auto jezdí jinak krásně má super tah a tichý žádný škubání atd

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-19 08:27:01

mufin: Se ti zdá 2300,- hodně? To je za super peníz. Ta moje Z16XEP (je jinačí ale také delphi) stojí origo cca 5000,- Magneti Marelli stojí skoro 8000,- a NGK se dá sehnat za cca 3500,-....

Vůbec bych nepřemýšlel a v případě potřeby koupil....

2015-02-19 12:01:06

kopejda: ja nerikám ze je to hodne, pokud je spatna tak ji koupim, ja psal ze na ZKOUSKU se mi to zda hodne, no..

jinak dneska jelo auto normalně bez chyb....

dela si co chce

2015-02-19 12:52:36

tak sem to zakrik, ted sem prijel a chyba zapolavani 3. valce

po tom co sem se všude docetl........ muj zaver - kdyztak me z toho vyvodte

Tak a jak říká Jazeta používejte sedou kuru mozkou - dotaz - jak ECU pozna ze se deje něco s nejakym valcem? co dava ridici jednotce zpětnou vazbu ze se něco deje a na zaklade toho ho vypne (vstrik?) ( svicku?) umi dat svicka nebo vstrik zpětnou vazbu?

pochopim to jedine u te zapalovaci listy ( i když mi to dela u dvouch list stejnou zavadu, jedna origo a druha polska ale chyba stejna )ze to da blbe jiskru a to si ECU precte, chápu, -- nebo něco s kabelama k danemu vstriku, ale to se da mozna vyloucit, vhledem k tomu ze sem snima hejbal az k ECU a zadnou chybu sem nevyvolal, chybu vyvolam az když vstrik odpojim z konektoru, tak chyba je vstrikovac 3. zkrat na kostru - nepritomný

propaleny, zakarbonovaný ventily - nechapu jak to pozna ( at auto pojede třeba jen na tri tak ta kontrolka proc blika jak to pozna ze ve valci není tlak )

něco s palivem -cerpadlo, zpetny ventil, zasrane potrubi, pozna, ale podle me neodpoji jeden valec (pokud není vadny vstrik na danem valci) - lehce vyskouset dat vstrik ze tretiho na druhy, a pokud je vadny tak to bude delat na druhem valci

lambda - je preci pro všechny valce

cidlo vacky - nechapu zase by to neodpojilo jeden valec

cidlo klikovky - nechapu zase by to neodpojilo jeden valec

skrtici klapka - ano, ale pro všechny valce

egr - ano, ale pro všechny valce

atd.........

Co myslite, je pro to nejake logicke vysvetleni pro ten dany valec, podle me to muze umet jen Zapalovaci civka ( 2 kusy? stejna zavada ? ) nebo ECU ( ???vadná ??? - to nevim jak vyzkouset) vadna svicka- zkouseno bosh a ngk , stejna zavada , vyloucit ? ) nebo kabelaz ¨(zkouseno - vyloucit ?)

2015-02-19 14:01:59

Nejjednoduší jak poznat zda je problém ve vstřiku nebo v zapalování je prohodit vstřik. Jestli se chyba přestěhuje , bude problém ve vstřikovači. Jesli ne , může být problém v kabelech vstřikovače , nebo ve zapalování.

Tento modul zapalování co je zde zmiňován je tzv 2+2 nebo 4 ? ( pálí 2 valce vždy na ráz = 2 vinutí , nebo jsou v moduly 4 vinutí ? )

A na otázku jak to pozná ecu ?

ECU nepozná zda je vstřik vadný pokud nebude přímo trvale přerušený kabel nebo zkratovaný.

Chybu v zapalování pozná podle detonačního čidla, protože podle něho nastavuje předstih.

Pokud se tedy v očekávaném okamžiku kdy má ve válci proběhnout detonace a ta se neobjeví, vyskočí chyba daného válce.

2015-02-19 14:16:47

breathlless: Chybu v zapalování pozná podle detonačního čidla, protože podle něho nastavuje předstih.

tam jsou 4 cidla na každý valec? to je moje otázka jak to pozna 1.2.3 nebo 4. valec

2015-02-19 14:21:19

čidlo stačí jen jedno , ECU přecí ví kdy je jakej válec v jaký poloze ( od toho tam je čidlo kliky a čidlo vačky ) a z toho ví kdy bude válec připraven pro zažehnutí směsy - dá jiskru = očekává detonaci.

Čidlo stačí jedno , ono je schopno snímat v stovkách kHz ( tedy ve stovkách tisíců impulzů za sekundu ).

No a vzhledem k tomu že k detonaci dochází na jednom válci pouze 1 za 4 otáčky , má fůru času :)

Ale to přeci víme už ze základní školy z hodin fyziky...

2015-02-19 14:24:45

breathlless: to zni logicky, ale detonace na valcich je 1 a 3 a 2 a 4? sory nejsem mechanik jen se ptam, tak detonace pujde od 1 a 3 ? pokud ano jak pozna ze 3. valec a ne 1. valec ( dal bych si lexaurin

2015-02-19 14:35:40

Můj popisek slouží pro představu jak to funguje , snad tu nemusím popisovat celý cyklus motoru stím co se zrovna na kterém válci ze 4 děje...

No a jak pozná že je to ten či onen válec ? Vždyť sem ti to napsal. ECU má naprogramovánu mapu kdy co a jak má být (hodnoty, procesy) a v případě lehkých odchylek koriguje ( např. množstvím paliva) Pokud je to ale výrazně mimo tolerance , přepne se do nám známého nouzového režimu.

2015-02-19 14:42:43

zjednodušeně.

Kolik detonací provede 4 válcový motor během jedné otočky ? No jednu.

To znamená, že každou otočku klikové hřídele musí proběhnout jedna detonace (zapálí jeden válec) v pořadí jak jsi psal .

Takže pokud k detonaci nedojde , chyba je na světě . No a ECU přeci ví který válec měl zrovna v kompresní pozici a do kterého poslal impulz pro svíčku k zapálení směsy :)

U některých typů zapalování to bylo zjednodušeno a (modul s 2 vinutíma) a svícky palili vždy 2 za jednu otáčku. Jedna naprázdno.

2015-02-19 14:45:01

breathlless: je to semnou tezky ja vim no.. ale tim padem jedina moznost me zavady musim byt něco stim tlakem v tom 3. valci co mysliš?


Odpovědět

1  2  3  4