Fórum - Téma


nedokonale spalovani pri nizke hladine paliva


Fórum Astra G nedokonale spalovani pri nizke hladine paliva

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2  3  4

Venca49  
Václav
2015-02-17 21:00:44

mufin: "Vcucnutá" nádrž znamená,že je poškozená podtlakem,většinou prohnuté až zdeformované dno.Jestli ti ukazuje OP-COM,za jízdy,ventil Aktivní-Neaktivní,tak je to OK.On otevírá jen za určitých,mnou neznalých,podmínek.

2015-02-17 21:06:54

venca49: na tu nadrz mrknu zejtra

az rano pojedu tak si sebou vemu op com, -nemas nejakej typ na co se koukat v op comu na jake hodnoty teda pokud mi to zas udela (doufam ze ne, ale jak se jednou zavada projevi tak asi sama nezmizi a objevi se znova )

2015-02-17 21:07:48

venca49: Zpětné vedení benzínových par z nádrže a motoru přes uhlíkový filtr, nevím jak to přesně vycenít, jako když tankuješ benzín u pumpy, má pistole zpětné odsávání par z nádrže.....

Venca49  
Václav
2015-02-17 21:11:28

jazeta: Ano,ale toto je pro umožnění průchodu vzduchu do nádrže při poklesu paliva.Víčko je hermeticky uzavřené.Tak nějak.

mufin: S OP-COMEM,China clonem, by ti poradil kolega Kopejda.Ten s ním již dělá.

2015-02-17 21:19:06

venca49: No jasan, ale pokud má chudou směs, je v činnosti detonační čidlo, (spaluje se za ventilama) ne chudá směs, dlouhohořící směs je příčinou. Stále si myslím, že jako REX v jiném oddíle čmucháme blbě. Stačí povolit víčko ale stejně by lehký podtlak čerpadlo přepralo. Kdyby to nefungovalo vůbec, už by měl z nádrže zmačkaný pytlík od sekané! To se nechá ověřit a vyloučit během nměkolik sekund.

2015-02-17 21:19:47

venca49: tak uvidim ráno, čim mě ráno auto prekvapí, jinak sem koukal po forech a muj problém není zas az tak nezmnamej, ale zadny konkretní resení nikdo neví, nebo ví a nepoví

to sou ty motory tak spatny je toho všude mraky o tom p 0300 - astra, vectra, corsa X a Z motory, to koukam že to nebude asi tak jednoduchy

2015-02-17 21:20:44

mufin: Používej spíše šedou kůru mozkovou než OP COM, ten dogmaticky vypíše závadu co tomu chybí ale zdroj, může být na druhém konci motoru

2015-02-17 21:21:19

jazeta: to detonacni cidlo uvidim v op comu?

2015-02-17 21:22:46

jazeta: co tam v tom motoru dela to detonacni cidlo vůbec? diky

2015-02-17 21:29:04

mufin: Ale dej pokoj s čidlem! To tě jen směruje k tomu, že to blbě spaluje! První věc, kterou bych udělal já, dojel k pumpě a natankoval bych do něj u trochu značkové pumpy N98 aby tam byl přiměřený poměr s tím, co máš v nádrži. Pak bych šel znova - svíčky, kontroloval jsi je teď, ne před rokem? Filtr vzduchu (klasický ne tuning) vyčistit, vyměnit, vylučovací metodou, komponenty motoru jen vytáhnout a dát zpět (konektory) jen je pojezdit po sobě 2x až 3 za sebou, Jo pak zkoušet přes diagnostiku, kdy je aktivováno to čidlo, při prudkém sešlápnutí plynu, nebo při volnoběhu, při startu? Nevím nejsem u toho motoru. OP COM nemám, mám jinou diagnostiku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-17 21:33:16

mufin: Detonační čidlo hlídá tzv. detonační spalování motoru, jde o jev při tak chudé směsi, že se "zapaluje" sama teplotou motoru ve špatný okamžik než je potřeba.....

K chybě P0300 to sem dám znovu, jestli jsi to nečetl... poslední věta se mi zdá ve Tvém případě nejdůležitější...

Náhodné a neurčené vynechání jiskry při zapalování.

Co to znamená?

OBD Kód P0300

v podstatě to znamená, že ECU zjistil, že ne všechny válce motoru, zapalují správně. Diagnostický kód P0300 označuje náhodné nebo časté vynechávání zapalování. V případě, že poslední číslice je jiná než nula, číslo odpovídá číslu válce, na kterém dochází k vynechávání zapalování. Příklad: P0302, vynechání zapalování válce číslo 2. Bohužel, P0300 neříká výslovně, který válec správně nezapaluje, a ani proč.

Možné příznaky OBD kódu P0300

Motor může být těžší nastartovat, může se třást, zadrhávat v plynulém chodu a nebo váhat, další příznaky mohou být také přítomny.

Možné příčiny kódu OBD P0300

Jeden nebo více válců: Vadné svíčky nebo zapalovací kabely. Vadná cívka (obal probíjí), defektní lambda, vada vstřikovače paliva, podpálený (netěsný) výfukový ventil, závada katalyzátoru, ucpaný EGR ventil, vadný snímač polohy vačkového hřídele, vadná ECU.

Možná řešení

Pokud nejsou žádné příznaky, nejjednodušší věc, kterou musíte udělat, je resetovat kód a uvidíme, jestli se vrátí. Pokud trvají příznaky, jako že motor zadrhává nebo váhá, zkontrolujte kabeláž a konektory, které vedou k válcům (tj. zapalovací svíčky). V závislosti na tom, jak dlouho komponenty zapalování jsou v autě. Je vhodné dodržet plán údržby, proběh (životnost) jednotlivých komponent zapalování (svíčky, kabely, atd.) Víčko rozdělovače a palec rotoru (je-li k použit). V opačném případě, zkontrolujte zapalovací cívky (sdružené sady cívek - modul zapalování). V některých případech, může být vadný katalyzátor, pokud cítíte zápach zkažených vajec ve výfukových plynech. Také je možná vada vstřikovače paliva. Náhodné vynechávání zapalování, které náhodně přeskakuje z jednoho válce na druhý (P030x kódy), bude také uložen kód P0300. Příčinou je často chudá směs paliva, která může být v důsledku netěsnosti podtlaku v sacím potrubí, nebo neměřené části vzduchu který se dostal do sání mimo snímač proudění vzduchu, nebo EGR ventil, která je přilepený/zaseklý v otevřené poloze.

Ještě bych doplnil, že motor je háklivý na to, od jakého výrobce je zapalovací lišta a svíčky. Lišty mohu doporučit jen tři a to originál Delphi nebo Magneti Marelii a NGK.... Svíčky origo GM nebo identický typ Bosch nebo alternativu Denso nebo NGK

2015-02-17 21:35:50

mufin: Už jsem to tam psal v předcházejícím příspěvku, když je v aktivaci detonační čidlo, je tam kvůli emisím, dochází k částečnému spalování směsy v okamžiku, kdy již mělo být spáleno a otevírají se výfukové ventily - dlouhá doba hoření. Příčina - nekvalitní nízkooktanový benzín zpravidla nebo jsi tam nalil do nádrže nějakej fujtajbl a důsledek toho bude na konci podpálené výfukové ventily. A to se vyplatí!

2015-02-17 21:41:25

do nadrze sem nic nelil

no to sem z toho už jelen, tak jestli sem to všechno pobral tak bud ja pise Kopejda unit tlaku v saním potrubí, nebo jak pise Jazeta nekvalitní benzím.

takže vemu kvalitní benzím, no ale kde? omw, nebo šelka? 98 nebo 100okt? a omrknu to sací

nebo jak piše Jazeta je závada uplně někde jinde

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-18 06:42:50

mufin: Třeba ten zasekávající-se EGR....., zapalovací lišta jiného výrobce než jmenovaných a svíčky také.....

2015-02-18 08:08:43

kopejda: egr je novej - Delphi - svicky tam mam Bosh, ale ta zapalovaci lista je Polsko tu mi objednavali v servisu no..

2015-02-18 14:19:21

tak dneska

P0303 - Nedokonalé spalování - 3. válec

(00) - Not present

P0120 - Senzory 1-2 polohy škrticí klapky: korelace

(08) - Not present

P1550 - Nouzový režim - elektronické rízení škrticího ventilu: regulace výkonu

(0B) - Not present

P1550 - Nouzový režim - elektronické rízení škrticího ventilu: omezení výkonu

(0A) - Not present

je to auto normální, a o te vcerejsi chybe ani zminka sem hotovej

2015-02-18 17:39:04

mufin: No já bych ty superužasné svíčky od BOSCH vyměnil za NGK ale náhradou za origo svíčku (nevím jaká je psaná výrobcem hodnota svíčky), no ta zapalovací lišta, to by asi chtělo spíše vyzkoušet z jiného G a pak objednat origo asi BOSCH. Ten zbytek bych vyhodnotil jako následek nedokonalého spalování.

2015-02-18 17:57:31

jazeta: original lista tam je Delphi , mam ji ted půjčenou najel sem sní asi 30km a zatím dobrý, no jo ale to bylo i stou polskou poté co jsem chyby smazal tak sem najel 20km taky v pohode. No necham tam tedy ted tu original Delphi a budu videt, nejhorsi je to sem zjistil když je auto studeny. Dneska stim jezdila mladá, no a dopadlo to ze sem pro ni musel jet, ze ji prej vůbec nereaguje plyn. Tak to chcipla, ja dorazil za 5 minut sednu, nastartuju a vse normalne.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-18 19:04:39

mufin: Kolik má najeto ta zapůjčená lišta? Jak vypadají svíčky? Ta na tom třetím válci je oproti ostatním šedivá?

2015-02-18 19:40:04

kopejda: lista ma asi 140 000km, na svicky mrknu zejtra


Odpovědět

1  2  3  4