Fórum - Téma


Něco o rozvodových řetězech


Fórum O článcích Něco o rozvodových řetězech



Diskuze o článku

Něco o rozvodových řetězech

  Rozvodová kauza: Nastává soumrak řetězů?           Problémy s rozvodovými řetězy patří u moderních motorů k těm nejčastějším. Příčiny však bývají hlubší než jen kvalita samotného řetězu. Selhání pohonu ventilového rozvodu je jednou z nejzávažnějších závad, jaké vůbec mohou motor postihnout. U agregátů s vyšším kompresním poměrem (tedy u v...



2015-04-18 12:31:02

vytesat do kamene :

Mnoho problémů je jistě způsobeno i přehnaně dlouhými výměnnými lhůtami oleje, které dnes výrobci vozidel stanovují,“ uzavírá Chytka.

2015-04-19 18:33:43

pěkný článek,to jsou prostě ty dnešní nadupaný šicí stroje,turbodiesel 1.2 před lety nemožné, bodet by to vydržel, četl jsem i podobný článek o emisích a ekolimitech,jak to je vše labolatorně delaný stejne jako spotreba, zlaty stary dobrý motory

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-19 19:54:12

Ono je to takové kusé, totiž není řetěz jako řetěz...... Je vícero druhů, zrovna motory TSI využívají méně vhodný systém skládaného řetězu s ozubem z jedné strany oproti řetězům válečkovým (konstrukce jako na bicyklu) jež se vyskytují v našich plechovkách. Každopádně starší motory o kterých byla řeč, mají rozvod víceřadým řetězem (i 3 řady nejsou neobvyklé) a mnohdy bez napínacího ústrojí v případě rozvodu OHV, u rozvodu OHC se již napínák používá (třeba donedávna motory OPEL - Ascona, Senator atd...nebo třeba Lada 2101). Ty současné jsou výhradně jednořadé, mnohdy svojí šířkou nedosahující ani 10 mm. Pak se není čemu divit, že dokážou selhat už po 11 tisících km (vlastní zkušenost 1.2 TSi 63kW).....

Pro porovnání masivnosti řetězů:

Stará Lada: https://www.youtube.com/watch?v=ArPIIb3n05c

1.4 TSi : https://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA6Y

2015-04-19 20:42:12

kopejda: O třířadých řetězech nevím, zato dvouřadý znám...

 Venca49  
Václav
2015-04-19 21:08:04

Colommbo: Trojitý řetěz Triplex

ŠKODA Spartak, Octavia, Felicia 1200-3,T 603....

2015-04-19 21:16:36

Ahoj,kdyby se mi nahodou pokadil motor C20NE,co tam najdou v servisuretez nebo rozvodak....Nechci to zkoumat laicky,motor bezi jak hodinky a olej menim pravidelne co 20-30 000km

 Venca49  
Václav
2015-04-19 21:21:45

lu.pen77: Řemen.Měnit po 60000km,nebo po 4 letech.

2015-04-19 21:26:04

lu.pen77: Hlavně se ti to nepotká, Miro. Ale olej po 20-30tis.km je opravdu dost...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-19 21:26:35

venca49: JJ ale původ je trochu jinde, konstrukčně ještě za Masaryka. Vše co jsi jmenoval vychází z šestiválce Škody Superb z roku 1934, kde byl triplex použitý. Později po válce "soudruzi" uřízli dva válce a kopírovali motor až v podstatě do současnosti. Nevymysleli žádný nový masově nasazený motor. Když byl zepředu přesunut dozadu, ubrali i jednu řadu řetězu. Ještě si musím přisadit, v Superbu se v roce 1940 zkoušel motor V8 českého vývoje a výroby, leč po válce ......

2015-04-20 23:21:21

Colommbo,Zdravim Vas nalivam tam 10 W40 ,polosintetiku bo motor uz je vyslehany na kompresi a karbon dela taky sve....Ascona mela najeto nejakych 187 000 viz profil a menil jsem olej,no a ted ma 198000 a olej je cerny jak boty havire po farani....ceka me dalsi vymena???

2015-04-21 09:07:28

lu.pen77: Olej 10W40 je gut, Miro, a že je po 11tis.km "černy jak haviřova bota", je taky richtig, bo olej v motoru čistí a splavuje do sebe pevné produkty spalování, jež do něho pronikají (nafty jsou na tom ještě hůř než benzíny.) Na tvém místě bych olej měnil klidně co +- 12tis.km.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-21 15:40:47

colommbo: V Asconě bych ho měnil klidně po 8 tisících, je to už dědeček.....

2015-04-21 16:16:54

kopejda: Upřímně - já teda taky, jen jsem nechtěl Mira vylekat...

2015-04-23 10:12:43

Motor je již nějakou dobu vyměnitelný díl a to platí i pro automobilky... Proč by dělali doživotní díly když je potřeba kupovat nová auta? Dříve vydržely staré diesely třeba 750 000 km ale to dnes neplatí. Auta jsou přecpaná elektronikou a i maličkost může způsobit obrovské problémy.

Já preferuji benzínové motory kde je krásně vidět opotřebení rozvodového řemene a při nutnosti nebo předepsaném intervalu si ho doma vyměním. Řetězy? Byla jen otázka času kdy začnou vyrábět takové které nevydrží a bude další nutnost drahých oprav a výměn agregátů.

2015-07-26 19:04:46

Ve "svém" vláknu ohledně servisních prohlídek pro vozy OPEL jsem se ptal na typ pohonu rozvodů

pro motor B14NEL MT5 (G3G1) 88kW/120k. Zatím se nikdo neozval.

Dostanu zasvěcenou informaci na tomto fóru přímo specializovaném na rozvodové záležitosti ???


Odpovědět