Fórum - Téma


NE-potkávací motory


Fórum Astra F NE-potkávací motory

Informace o modelu: Opel Astra F



2015-09-06 12:39:35

Zdravím

Mám takovej dotaz. Někomu se to možná bude zdát jako blbost, ale chtěl bych mít jasno. Známej má Astru Classic 1.6 8ventil a prdnul mu rozvoďák. Tak mu v servisu nasadili jinej, seřídili a jezdí dál. OK, paráda, motor kterej se nepotká. Je to C16NZ. Já bych rád pořídil taky Astru F 1.6 kombíka, ale 16ventil. Tak jsem pátral, jestli se tenhle motor může potkat nebo ne (u ojetiny člověk nikdy neví, jestli údaj o výměně rozvodů je nebo není pravda) a našel jsem akorát to, že blok je u C16NZ a C16SE asi stejnej (stejný vrtání a zdvih) a rozdíl je jen v počtu ventilů. Samozřejmě je i jiná hlava. ALE když se 8ventil nepotká, může se potkat 16ventil? A na to si asi nedokážu odpovědět, takže mě napadlo napsat dotaz sem

Děkuji všem za podnětné odpovědi

Franta

bad64  
2015-09-06 12:42:04

franta123: Tak je to jednoduché motory co se montovali do Opelů a mají 8V by se neměli potkat a pak je to na 98% že motory s 16a vice ventily se potkají.

2015-09-06 12:49:46

bad64: Blbej dotaz - proč se 16ventily potkají a 8ventily ne? Myslel jsem, že je zdvih pístu krátkej na to, aby i když jsou některý ventily ve chvíli přetržení otevřený, aby se jich píst dotkl. Ale prakticky to samozřejmě nevím. Kdysi mi u Kadetta 1.6D přeskočil rozvoďák o zub a 4 ventily byly ohnutý, ale písty přezily. V garáži jsem sám vyměňoval tekoucí vodní pumpu a rozvody jsem neohlídal dostatečně. Od tý doby se výměně rozvodů na jakýmkoliv autě vyhýbám s uctivým obloukem

bad64  
2015-09-06 13:05:10

franta123: 16V jsou jinak postavený než 8v

2015-09-06 13:08:06

bad64: OK, v tom případě je to jasný - 8ventil. Celkem nepotřebuju, aby mělo takovýhle auto 100 koní, takže mě to až tak netrápí a na 16ventilu netrvám. Jen mě zajímalo to potkávání. Díky za názor

2015-09-06 19:03:46

já měl 16ti ventilovou 1,6ku a když se potkala tak z 16 ventilů 16 ohlejch

2015-09-06 20:31:35

opel 16ventil se potká každej 8 ventily jen některé ale nevím již které ano a které ne.

2015-09-07 07:49:45

hansdob: 100% nepotkávací motory jsou C20NE , C16NZ možná ještě jejich 8-mi ventilové odvozeniny.

Nafty se potkají všechny.

2015-09-07 09:34:41

breathlless: No právě ty motory C20NE a C16NZ jsou 8ventily. Ale asi jsi to takhle myslel, jen jsi to napsal obráceně

2015-09-07 10:39:37

franta123: nechápu jak obráceně ? .... obě motorizace vlastním , tak vím o čem mluvím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-07 17:44:06

franta123: Vetšina 8mi ventilů se nepotká. Ventily jsou ve stejné ose jako písty, tedy jsou rovnoběžné a v hlavě je navíc vybrání a ve vrchní části ¨pístu také. Tak když zůstane ventil na plno otevřený, těsně se vejde "do pístu" a nedojde ke vzájemnému kontaktu. U motorů s 16 ti ventily tohoto nelze dosáhnout a ani to není úmyslem. Ventily jsou vedeny šikmo proti horní části pístu a i v ní je vybrání pro ventily (využití při přeběhových otáčkách), u takto stavěných motorů (defacto všechny dvouvačkové DOHC) se ronstrukčně MUSÍ potkat. Není nikde místo kam by se vysunutý ventil vešel........

Venca49  
Václav
2015-09-07 21:50:31

franta123: Kolega Breathlless má pravdu,nevím co napsal obráceně.Ono to stejně není tak jednoznačné,to potkání,jsou případy,že se mohou potkat i nepotkatelné.Záleží také v jakých otáčkách motoru dojde k maléru.Někdy ventily nestačí utéci.Je to ale zřídkakdy.Důležitá je prevence,včas vyměnit rozvodový řemen,vodní čerpadlo a napínací kladku s ním.

PS: Kopejda je také borec.

2015-09-09 11:25:09

breathlless: Myslel jsem to tak, že když C20NE i C16NZ jsou 8ventily, tak "možná ještě jejich 8-mi ventilové odvozeniny" jsou ty samý motory. Ale to je jedno.

Kopejda: Děkuju za vysvětlení i za obr. Teď mám konečně jasno s tím potkáváním Kdysi jsem 1.6 8v měl v posledním Kadettu a jel pěkně, takže pořídím Astru s tím bude to

2015-09-09 12:31:34

franta123: Osmiventily bývají mnohdy lepčejší, páč tahají pěkně "vocpoda"...


Odpovědět