Fórum - Téma


Nastavení rozvodů 1.7 DTI


Fórum Astra G Nastavení rozvodů 1.7 DTI

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2012-04-20 23:20:59

Ahoj kluci , tak jsem nakonec tu moji "vysněnou" Astru DTI koupil , pomalu rozebírám , zjišuju vady .. A Našel jsem jsem uplně rozšalovanou napínací kladku a řemen s bez zubů . S motorem jde potočit jen asi o půl otáčky řemenice , soudím , že pak se potká píst s ventilama a otočit dál nejde . Dá se nějak zjistit , jestli se ventily ohnuly nebo jsou jen otevřený ?? V týdnu chci koupit rozvody , ale marně hledám nějaké značky ,podle kterých bych to nastavil zpátky . díky za rady

2012-04-21 08:10:53

potřebuji typ motoru. Ty jsi to koupil nepojízdný neb to vrčelo?? na 99% máš potkaný (ohnutý ventily) jestli je to Y17DT do 2005 tak je to chybou na olejovým čerpadle a myslím že nejlepší bude ho otevřít zkontrolovat stav mazaných ploch ventily a přesahy pístů pokud vše ok tak oprava pokud něco z tohoto KO tak je myslím lepší jinej motor.

2012-04-21 09:29:46

přesně , jak říkáš je to Y17DT . motor nevrčel . mám dole ventil. víko a celé rozvody . Je to ta verze s napínací kladkou s tím Lkem bez pružiny . Vršek vypadá , že neutrpěl žadné zásahy . Proč to tipuješ na čerpadlo ? napínací kladka na rozvodech má něco společnýho s tlakem oleje ? Je tam vidět , že je to evidentně přetažený , na štítku byla další vyměna rozvodů ve 226K a je tam 270k . Je to vidět i na krytu rozvodů ,že to chvilku dřelo . Takže říkáš viděla palici a kouknout na ventily , jo ?

2012-04-22 16:53:13

olejový čerpadloje velmi častý duvod umrtí těchto motorů i sám opel to v opel tisu přiznal ale málo servisů ví že při každé výměně rozvodů musí to olejové čerpadlo řešit (opel tis návod) no a toto je motorkterý pokud řemen praskl či spadl je skoro nemožné aby přežilbez ujmy. Nasadit ta řemen a zkusit zastartovat muže být asi 0,00000000000000000000000000000001% štěstí že nebude zohýbáno a motor by běžel ale zároven 99,99999999999999999999999999999% že při zatočení s ohnutými ventily či již upadlými dojde k uplnému poškození motoru kdy už je pak nerentabilní oprava.

2012-04-22 17:43:56

ted jsem to rozhodil a čekalo mně celkem "radostné shledání" , mluvil jsem s mechanikem a říkal , že to mohlo odnest klidně všech 16 ventilů , shodil jsem hlavu a jeden ventil je ohnutý a to tak ,že trochu vyčnívá . jinak nejsou zásahy ani na hlavě ani na pístu.

2012-04-22 19:44:59

muže být ohnutejch víc. vyndat a dát třeba do vrtačky a vyskoušet okem to nemusí být ohnutí vidět

2012-04-22 20:37:21

sakra , měls pravdu . když se na to člověk koukne pořadne , tak je jich hned víc . Je vidět , jak nesedí v sedlech a maličko vyčnívají . Dájí se vůbec v domácích podmínkách vyndat ?

2012-04-22 20:59:18

ano dá, tedy záleží na tom co myslíš domácími podmínkami hlavně tu hlavu nepokláden na nic tou stranou ze které jsou ty ventily (tam kde vidíš jak to nesedí)

2012-04-22 21:03:23

domácími podmínkami myslím obyč dílnu bez lisů a jiných přípravků

2012-04-22 22:56:10

jo zvládneš na hlavě se nic nelisuje na hlavu se musí naopak velmi opatrně

2012-04-23 20:45:43

já měl dycky zato , že ten ventil musí pod lis , zmáčknout a vyndat ty půlměsíčky a pružinu . Jinak jaké doporučuješ ventily ? našel jsem značky TOPRAN , HANS PRIES ? nechci tam dát uplný šmejdy ale zas nechci aby mně to uplně zrujnovalo . díky

2012-04-23 21:34:23

ani jeden není výrobce ale přebalovací firma

2012-04-23 21:35:21

ventil se mačká ručně přes páku (cca 6 let jsem to tak dělal) nebo přímo přípravkem na ventily

2012-04-23 22:02:01

aha , tak to budu muset zkusit . Každopádně sací ventily jdou zmáčknout všechny rukou , ale výfukové ani jeden . Je to chyba nebo je tam nějaká silnější pružina ?

2012-04-23 22:10:10

rukou?? jako že prsty?? to je nějaký nesmysl??

2012-04-24 18:02:19

nn , prsty těžko , zapřel jsem se o zdvihátko dlaní a trošku popošel . Výfukové ani trošku

2012-04-24 19:32:28

no tak to asi ok

2012-04-28 15:39:51

tak to pomalu řeším , sháním díly a mám zase pár dotazů : 1) slyšel jsem , že se hodně protáčí vačky , když se motor potká a že pak je na novou vačku , ta moje vačka má na tom šneku ozubení a vypadá , že je půlené ... musí ty zuby na sebe přesně lícovat ? jsou od sebe celkem daleko a nepřekrývají se a bojím se aby pak šla vačka znova použít.

2) budu nejspíš potřebovat i podložky pod ventily , kde něco takového sehnat ?

3) ještě pořád mám tu možnost se na tohle všechno vykašlat a koupit funkční motor , je třeba ten motor nějak spárovat s mýma řj ? (nechám vše původní vč.čerpadla , jen holý motor bych vyměnil)

Díky za rady .Petr

2012-04-29 09:36:51

na otázku 1 neumím odpovědět tak abych ti pomohl. Motory dělám stejně jako ostatní věci již dlouho z praxe oskouším opotřebení a vůle a dle toho se rozhodnu co vše je nutno měnit

otázka 2: vše si kupuju u dodavatelů náhr dílu ale objednávám díly jen od ověřené firmy

otázka 3pokud budeš měnit holý motor udělej na něm rozvody zkontroluj si olejové čerpadlo a přizpůsobovat nic nemusíš

2012-05-06 00:19:53

tak nakonec jsem to teda vyřešil motorem z bouračky . Už jezdím .. ale celkem mně štve pomalé padání otáček při přeřazování , nevím jestli je to chyba nebo vlastnost těchto motorů ? jinak třeba na volnoběh běží normálně , ani nekolísá .

A ještě se chci zeptat na elektrická okna , má astra už v základu nějakou přípravu ? nebo musím shánět i komplet elektroinstalaci a stahovačky ? díky


Odpovědět

1  2