Fórum - Téma


Námraza na čelnim skle zevnitř!


Fórum Pokec všeobecný Námraza na čelnim skle zevnitř!




2013-10-02 00:28:20

Chlapi taky vám namrzá čelní okno zevnitř? Jak mile začne mrznout,tak je to za pár hodin namražený!! Koberečky suchý! Nikde ani kapka vody! Už nevím co stím.

viki  
viktor
2013-10-02 00:57:17

nood.32: Někde se sbírá vlhkost filtr výparník pod kobercema atd

možná by nebylo od věci když chceš radu napsat o jaký vůz se jedná nebo si ho dopsat do profilu

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-02 07:53:56

nood.32: Jestli namrzá okno z vnitřní strany je jednoznačně vlhkost uvnitř vozu, hledat a hledat.......Dost často se stává, že voda kondenzuje v chladném období v prostoru rezervního kola, je-li vše ostatní suché.....

2013-10-02 16:29:06

Proč vůbec namrzá okno???? Led je co ?? voda. Pokud zamrzne něco na okně musí to být voda takže v autě mám vodu máš dvě možnosti zjistit proč a kde máš vodu nebo pořídit nezávislý topení

2013-11-21 21:53:59

Co máte na mysli tím nezávislým topením? Našel jsem jen jakýsi fukárek o výkonu 150 W, to mi přijde hrozně málo, aby to mohlo být účinné. Máte s tím někdo zkušenosti? Mě sklo namrzá dost často za jízdy zevně a často i zevnitř (z dechu). Topení u Agily začíná fungovat tak po 5-ti kilometrech, pak je po problému, ale ty první km jsou hrozné, rád bych našel nějaké řešení...

2013-11-21 22:06:31

tule: Tak ji nech po startu minutku na místě běžet a ohřát, bude topit dřív, anebo možná trochu brutální rada - zkus, než začně Agila topit, jet s pootevřeným okýnkem...

Venca49  
Václav
2013-11-21 22:10:38

tule: Nezávislé topení je také benzínový nebo naftový bufík-topení.

2013-11-21 22:21:07

venca49: to sem myslel že je jen pro náklaďáky! Ale podívám se na to, dík za tip! Jen aby mi nechytlo auto!

colommbo: :D ježdění s otevřeným okénkem funguje výborně na vnitřní námrazu, na tu venkovní ale ne. I když ta mrznoucí mha zas tak častá není, to je fakt! A ráno jezdí vesměs dcera a ta než se nalíčí tak nestíhá, takže nechat minutku běžet motor nepřichází v úvahu, to radši jede poslepu :D.

Venca49  
Václav
2013-11-21 22:41:45

tule: Ten bufík je tak 20x20 cm velkej a montuje se pod plastový podběh.Většinou a je tedy venku.Nechá se i na dálku zapnout s předstihem. Ale pozor,ohřívá vodu v chl.soustavě

Kdysi jsem jezdil s Populárem a ten neměl ani vodní čerpadlo ani topení.Tam jsem používal proti námraze hadrový pytlík se solí

2013-11-21 22:55:09

venca49: A že bývaly před válkou nějaký zimy...

Venca49  
Václav
2013-11-21 22:58:14

colommbo: Před válkou to nevím,ale v 49. když jsem byl v kočárku,to byla zima.....

2013-11-21 23:08:32

venca49: Počkej, já měl na müsli válku o Falklandy 1982...

Venca49  
Václav
2013-11-21 23:30:47

colommbo: Jirko,ty si nikdy nepoužíval hadrový pytlík se solí? Silnice sypaný ručně škvárou,žádná sůl,námraza na stromech,na tachometru 50 a sem tam jedno auto.Řidiči se zdravili usmívali........pokuty tak 20Kčs......

viki  
viktor
2013-11-21 23:42:15

bufík

Venca49  
Václav
2013-11-21 23:54:05

viki74: To je na uhlí a velmi výkoný bufíček

2013-11-22 00:25:33

venca49: "Silnice sypaný ručně škvárou,žádná sůl,námraza na stromech,na tachometru 50 a sem tam jedno auto.Řidiči se zdravili usmívali........pokuty tak 20Kčs......"

Ano, tohle všechno pamatuju, Václave, ty černý příčný pruhy škváry na bílém uježděném sněhu a v létě zase chocholouše poskakující kolem kobylinců... A jako malí kluci jsme sedávali u silnice a obyčejnou tužkou do malýho sešitku tzv. slovníčku si zapisovali espézetky projíždějících aut... Dneska bychom nestačili ani ořezávat tužku... Ale hadrový pytlík se solí jsem nepoužíval...

Venca49  
Václav
2013-11-22 00:33:25

colommbo: Ten Populár-Liduška měl termosifonové chlazení a topení tam nešlo dát.Jediné trochu teplo tam šlo dírama kolem pedálů od chladiče který byl za motorem,vzadu.To ale hřálo trošku jen řidiče,ale spolujezdce ne .

Proto ten pytlík aby okna nenamrzala když jsme tam funěli zimou.Ale mělo to střechu nad hlavou a nepršelo nám na ní.

To Praga 500 OHC se sajtkárou neměla.

2013-11-23 10:57:54

Nejvíc se mi líbí ten bufík co poslal viky74 - ještě před pár lety bych do toho šel . Ale s věkem lenivým, tak potřebuju něco automatického :(. Ten 150 W fukárek asi vážně nebude k ničemu, ale našel jsem předehřevy na 220 V, to už by mohlo fungovat. Předehřev motoru přímo pro Agilu (DEFA na hadici) stojí kolem 2000, - . Prospělo by to i motoru a nejspíš ušetřilo trochu benzínu. Jen nevím jestli to ohřeje motor natolik, aby začalo topení rychle fungovat a odstranil se ten hlavní problém - namrzání skla.

Anebo klasickej fukárek do auta a chvilku před odjezdem ho zapnout a prohřát kabinu. Tím začnu, fukárek mám :).

A ještě jinej nápad - co "termoláhev" s horkou vodou položit pod přední sklo?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-23 16:56:57

tule: Ahoj, ten fukárek 150W je na 12 voltů?? Moc bych ho nepodceňoval protože by to znamenalo odběr z baterie cca 13 A a to je poměrně dost výkonu. Vem si jak hřejou žárovky - třeba halogenka co má 55W to je slušný topítko.....a tohle má 3x větší výkon. Bych to vyzkoušel a vidělo by se.

2013-11-23 20:50:13

150W mi proti výkonu, jakým je okno ochlazováno přijde strašně málo. Ale možná ne. Jak to vypadá, už v pondělí ráno budem moci testovat . Zkusím ventilátor na 220 V, ten mám, tak je to nejjednodušší. Uvidíme. Pro časté používání by pak stačilo protáhnout nějakou šňůru (asi od počítače, ta má malý konektor) od masky dovnitř do auta. Jen se bojím, že na to jednou někdo ve spěchu zapomene a urve to .


Odpovědět