Fórum - Téma


Náhradní díly, autodíly, poradíte?


Fórum Pokec všeobecný Náhradní díly, autodíly, poradíte?



1  2

2013-11-18 18:34:35

Dobrý den,

Scháním nějaké recenze na autodíly Mroauto.Nemám moc zkušenost s nákupem náhradních dílu on-line a tak bych chtěl poradit at nakoupím co nejlepší autodíly za dobré ceny.

Scháním tlumiče,čepy,brzdy a nějaké filtry + oleje pro mé dva vozy.

1. Opel astra g 1.6 16v 98

2 Vectra B 1.8 99

Jelikož u autokelly tyto náhradní díly vycházejí o mnoho dráž,chtěl bych se zeptat zda máte zkušenosti s nákupem autodílů u této společnosti.

Za každou radu budu velmi vděčny.

Honza

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-18 18:40:35

bilstein: Ty stránky neznám, dobrou zkušenost mám tady:

http://katalog.haspa.cz/

2013-11-18 18:46:56

bilstein: Předpokládám, že množství dílů bude asi z Polska a jestli si to nepletu, tož poměrně dost nabízejí na Aukru. Na druhou stranu to zas nemáš daleko...

udm  
Doctor Who
2013-11-18 19:24:17

Tento neseriózní polský prodejce dílů (Mroauto), který několikrát spamoval na klubech, si tu opět dělá trapně reklamu. Ten profil je samozřejmě jejich. Že jim to není hloupé, takhle dělat z lidí blbce, tohle dělaj nejhorší socky, nikdo seriózní. Takže tento pochybný eshop dám zas na černou listinu, kde už jednou byl a nikomu bych ho nedoporučoval, vždyť je u nás mnoho seriozních českých prodejců dílů, na co budeme kupovat u pochybných Poláků. Nenechte se zmást jejich webem, tohle není český prodejce, to jsou Poláci.

Ono se nevyplatí za každou cenu kupovat nejlevnější druhovýrobu, kde kvalita je doslova žalostná. Pokud Vás bída k takovému zoufalému činu nedožene, doporučuju kupovat raději kvalitnější díly. Taky samozřejmě někdy kupuju druhovýrobu - nebo kupoval jsem (když už na staré auto originál nešel ani koupit), ale vždy jsem volil aspoň z těch druhovýrob tu nejkvalitnější. A z vlastní zkušenosti můžu říct, že kolikrát se stane, že v autorizovaném člověk koupí originál díl někdy za stejnou cenu.

Kvalita originálu a nejlevnější druhovýroby je naprosto propastná. Přesvědčil jsem se i u blbého čelního skla, kde by si každý řekl, že prostě nemůže být rozdíl. A on je a sakra velkej. Origo sklo bylo na autě od výroby. Až do jedné kolize, žádné poškození od kamínků, apod. V jednom servise mi dali nějakou levnější druhovýrobu (špatně jsme se pochopili, navíc to bylo z připojištění, tak nebylo ani proč škudlit). Po měsíci ježdění po dálnici jsem měl několik záseků od kamínků, po dalších 3 měsících sklo prasklo úplně. Jo při 230 na dálnici se pozná co kamínky udělají.

A ještě jednou jsem dal na auto neorigo díl - přední mlhovku. Fakt jsem si říkal, že tam už opravdu nemůže nic zkazit druhovýroba DEPO. Jo zase omyl, po pár týdnech kamínek a prasklé sklo.

Do třetice všeho zlého uvedu zkušenost s levnámi druhovýrobovými španělskými brzdovými destičkami Roadhouse. Koupil jsem je ryze ze zvědavosti, stejně jsem většinou do půl roku destičky sjel a vyměnil je. Zajímal mě rozdíl mezi těmito a Textaar, které považuju za kvalitní druhovýrobu a které jsem vždy kupoval. Tak ukázalo se, že Roadhouse je životu nebezpečnej šmejd. Brzdil jsem z 210 skoro na nulu, tzv. jsem musel zaflekovat. Jo kamarádi moji zlatý, z 210 do 100 to brzdilo a pak najendou začaly "téct", jako když by někdo nastříkal olej na brzdové kotouče ... prostě to uplně přestalo brzdit a auto jelo dál.

Pokud opravdu musíte hodně šetřit, aspoň ty brzdy, na nich nešetřete a kupte si kvalitní. Stejně tak bych to viděl s pneumatikama. Tady jde přece jsem o zdraví a mnohdy i o život.

Jak se říká, člověk není tak bohatý aby si mohl kupovat levnej šmejd, protože pak stejně půjde a koupí si ten kvalitní díl a zaplatí znova za práci či se s tím bude sám znova babrat. Jak se říká, za málo peněz málo muziky a to platí vždy a všude.

Kromě toho já vždy rád podpořím výrobce, automobilku, pokud to jde. I jim to tak říkám, když se k nim jdu ptát na ceny. A na rovinu jim řeknu, že si můžu koupit nějakou druhovýrobu levněji, ale že radši podpořím je, i když to nebude dražší, když mi dají nějakou slevu, abych měl dobrej pocit. A dostal jsem takhle jednou 20% a jednou dokonce 50%. A to jsem nešel přes žádného kamaráda. Ale vědí, že k nim pro díly chodím. A třeba i čelní sklo z připojištění jsem měnil už u nich také.

vlastta  
vlastimil
2013-11-18 21:58:14

udm: ......tady uz zas tolik spamovat nejde (ale to ty vis).tak se proste vetrou jinak.jeste ze exituji IP........tento tvuj clanek by si mel asi precist kazdy.a potom uz zalezi jak se kdo rozhodne

2013-11-18 22:39:11

vlastta: Myslím si, Vlastíku, že jde taky o to, co si kdo představuje pod pojmem originální díl - zda díl vyrobený přímo výrobcem automobilu, nebo montovaný v prvovýrobě anebo díl koupený v prodejně výrobce vozu... Výrobci automobilů si vlastních dílů vyrábějí dnes už celkem minimum, funguje rozsáhlá síť dodavatelů jak do prvovýroby tak potom do aftermarketů. S cenami dílů je to dnes všelijaké. Vlastní zkušenost z nedávné doby: potřeboval jsem čidlo kliky a tož aby to bylo přesně ono, šel jsem do prodejny Opel, kde mi čidlo objednali podle VINka. Na otázku, jaký bude výrobce, mi vedoucí odpověděl, že dopředu neví, co mu (z evropského centrálního skladu v Maďarsku) dodají, ale že to bude přesně pasovat na moji Omču. Za čtyři dny jsem si vyzvedl čidlo v krabici označené GM... a Made in Germany, zaplatil 2.820.-Kč, v krabici čidlo Bosch. Zcela identické (dle katalog. čísel) čidlo Bosch prodává kupř. (ne zrovna levné) Auto Kelly o tisícovku levněji, jinde na internetu se nabízí kolem dvanácti stovek nebo i ještě míň... Prostě každá mince má dvě strany, je to vždy na rozhodnutí každého soudruha a výše uvedený článek ani číst nemusí. Notabene kupř. informace, jak rychle jezdí kdo na dálnici, ho třeba vůbec nezajímá...

vlastta  
vlastimil
2013-11-18 23:04:56

colommbo: castecne s tebou souhlasim (a vse to uz rozepisovat nebudu) s dilama je to dnes vselijaky.taky netvrdim ze druhovyroba je jen sunt ale urcite bych si nekoupil treba desky a kotouce (kdyz uz o tom byla rec) z "druhovyroby" - teda aspon ja osobne.ale zase....je to jen muj osobni nazor (nikomu nic nenutim).at si kazdy koupi co se mu libi (nebo na co zrovna ma).

.......co se tyka "rychlost na dalnici" - taky by to nikoho nemuselo zajimat - a vydis ohlasy sou.je to proste jen polozena otazka a k ni odpoved.............tim sem chtel rict - co clovek to nazor

2013-11-18 23:17:17

vlastta: Tentokrát jsi mě dobře nepochopil, Vlastíku... Jestliže si webmaster založí vlákno, kde chce radit, "jak z toho ven", je to jeho věc a rozhodnutí, i když já osobně bych takovou záležitost takhle veřejně neventiloval, notabene ne tak, jako to udělal on, že stejné vlákno založil i na dalších jím řízených klubech... A jsou-li na to ohlasy, je to dobře a správně. "Rychlostí na dálnici" jsem měl na müsli její dvojí zmiňování v článku v tomto vlákně o náhradních dílech. Ale jinak máš pravdu, co člověk, to názor...

udm  
Doctor Who
2013-11-18 23:24:16

colommbo: já jsem pracoval 10 let v továrně, která vyrábí automobilové součástky (do prvovýroby, automobilek, samozřejmě i aftersales pro prodej značkových dílů). Jasně že automobilka nevyrábí ty součástky. Automobilka skládá auta z dílů od dodavatelů. Třeba alternátor. Továrna co vyrábí alternátor ho skládá např. z 21 součástek, které třeba většinou také nevyrábí - např. rotor, stator, příruby, apod. Na tom, aby vzniklo auto se podílí tisíce dodavatelů a je to obrovský rozvětvený strom.

Je to jak říkáš, dodavatelů pro jeden stejný díl má automobilka současně vždy hned několik. Je to z důvodů jednak toho, aby se nezastavila výroba, kdyby dodavatel nějak vypadl, jednak konkurence - snadno jednoho dodavatele nahradí když by nechtěl přistoupit na zlevnění, měl nějaké problémy s kvalitou, apod. Přímo na výrobní lince v automobilce jak to montujou maj na regálu vedle sebe třeba tři tůzné výrobce té stejné součástky a dávaj to tam jedno za druhým, není v tom většinou asi nějaké pořadí, prostě mix, jedno auto má Bosch, druhé Valeo, Třetí Mitsubishi Electric, apod.

Samozřejmě, že každá mince má dvě strany. Ale dlouhodobě lidé žijí v dojmu, že koupí dílu v ELITu či Auto Kelly či jinde ušetří ... no někdy ten díl stejný originál vyjde i na stejné peníze, dokonce něco vyšlo i levněji. Proto říkám, ptejte se nejdříve, kolik stojí originál, pak zjišťujte druhovýrobu. A na dílech, kde jde o život nešetřete, stejně jako na dílech, jejichž montáž znamená velkou demontáž a spoustu práce okolo.

Tento článek číst nemusí nikdo. To je právě super na tom, že už si dneska neříkáme soudruzi a jsme svobodní občané

Děláš Jirko, jak kdybych se tu vytahoval, že jezdím 230, že Tě to donutilo si rejpnout? Já to ale uvedl jen proto, že to přímo souviselo s demonstrací kvality a výdrže uvedených náhradních dílů. Je možné, že lidé, kteří jezdí s autem jen po městě o víkendu do Tesca, tak že jim ty nekvalitní destičky Roadhouse budou stačit a že je to ani na zdraví či životě neohrozí. Pokud ale s autem člověk vyrazí na dálnici, natož když jede 150 a více, tak bych rozhodně tento šmejd nedoporučoval. Pokud chceš namítat, že se tu jezdí 130, tak si mysli třeba, že mluvím o lidech, co jezdí do Německa.

Jinak ani třeba jezdit 250 mi pořád nepřijde jako něco mimořádného či stojícího za zmíňku když už jsme teda u těch rychlostí. Když má člověk kvalitní auto, tak je to taková pohodlná cestovní rychlost pokud je volná dálnice. Jak je to když se jede víc nevím, neb mám maximálku 250 (tachometr při ní ukazuje 270, ale to je vlivem nepřesnosti). Ale bylo by určitě zajímavé mít možnost svézt se něčím, co jede hodně přes 300. Pokud někdo tu zkušenost má, ať založí zlášť téma pro to, rád si počtu.

udm  
Doctor Who
2013-11-18 23:28:39

colommbo: mícháš hrušky s jablkama, tady se nebavíme o silničních pirátech Jirko Já vím, že jsi dělal dlouho na druhé straně barikády, ale chceš-li popichovat, přejdi do toho druhého tématu

vlastta: třeba Textaar destičky v kombinaci s Brembo kotoučema považuju za dobrou kvalitní druhovýrobu, pokud člověk nemá finanční možnosti jít a koupit si přímo originál. Na téhle kombinaci kotoučů a destiček jsem najezdil asi 100 000 km. A testoval jsem je v extrémních situacích většinu těch km a můžu říct, že je s klidným svědomím mohu doporučit.

Ale samozřejmě, je to všechno o finančních možnostech. Já si radši koupím starší vůz, ale díly se snažím kupovat nejkvalitnější druhovýrobu nebo prvovýrobu, někdo jiný zase koupí zánovní auto a spokojí se s levnou druhovýrobou. Každopádně protože většina lidí v ČR na autech šetří a nedopřávají kvalitní díly a servis, tak auto už bych si tady nekoupil. V Německu třeba vyjdou auta dáž, ale vlivem mnohem vyšší životní úrovně lidí tam jsou auta v úplně jiném stavu. Ne jako tady, že pár set tisíc stočený tacho, nejlevnější druhoška, místo vystřelených airbagů už jen záslepka, apod. Všechno příšerně ošizený.

Jinak taky jsem měl časy, že nebylo na opravy auta, ale než bych to nějak šidil, radši jsem kdysi auto nechal stát pár měsíců v garáži, než byly peníze to řešit a koupit díly v kvalitě, kterou člověk považuje za dostatečnou.

2013-11-18 23:54:51

udm: Předpokládal jsem, že se ozveš, Pavle... Ano, dělal jsem na druhé straně barikády hodně dlouho a nestydím se za to, dělal jsem svou práci a ne zas tak špatně, prostě mi to zalezlo pod kůži a když někdo udělá volovinu, benga ho chytnou a on pak na ně nadává a píše o buzeraci, s chutí bych takového člověka poslal, no, asi víš kam, promiň... Nechci tady diskutovat o silničních pirátech, jen jsem Vlastíkovi vysvětloval, jak jsem to myslel. Ale tohle patří opravdu spíš do toho druhého vlákna, už to tady nebudu plevelit... V těch ostatních věcech s tebou souhlasím, na důležitých dílech by člověk šetřit opravdu neměl.

vlastta  
vlastimil
2013-11-19 00:20:50

colommbo: jiriku - bych asi rekl ze sem to pohnojil ja.pochopil sem te dobre jen po dnesku uz asi blbe napsal.do nikoho sem si nechtel ani rypnout ani radit natoz neco prikazovat (si precist clanek).kazdy se musi rozhodnout sam co a kde si koupi.......a jak sou nastaveny pravidla (a nejen silnicni) a podle nich se "bouzel" prizpusobit.

2013-11-19 09:25:57

vlastta: To je v pořádku, Vlastíku... Zkrátka se s Pavlem (a není jediný) na některých věcech neshodneme a mně to prostě nedá, abych nezareagoval, asi bych se měl víc držet stranou... A tímto osobně považuji tuto tématiku v tomto vlákně za uzavřenou...

vlastta  
vlastimil
2013-11-19 09:35:19

colommbo: ........co sudruh - to nazor.od toho mame "svobodu slova".bouzel je to jen o tech slovech........

2014-07-29 07:51:24

Zkuste se podívat na náhradní díly, které sháníte na ***SPAM***. Já tam nakupuji docela pravidelně, mají dobré ceny. Náhradní díly sice nejsou originální, ale slouží dobře.

2014-07-29 11:30:47

Uprimne ...

... vsechny tyhle e-shopy bez kamenne prodejny mi muzou prdel polibit. Zbozi zasilaji snad uz z principu jine, nez si obejdnate, s vracenim nebo vymenou delaji vetsi problemy nez urednice v patek odpoledne a ve vysledku je cena stejna, jak nekde z kellitu nebo od tech kretenu z ATU (Auto Technik Unger).

Tady po praze znam par obchudku, co prekupujou od intercars nebo od auto-partner (oboji polaci - umeji jak polsky sracky, tak dobre znacky). To, ze to maji do druheho dne ... me osobne nelakuje, spechat napriklad s opravou spojky muze jen blbec, nebo clovek, co neumi radit, spojka neodchazi ze dne na den ... ze. Spechat a dozadovat se vehementne skladove zasoby ihned muzu chtit jen u olejovych filtru, zarovek, svicek a brzd na nejbeznejsi auta na silnici (embecko v tédéíčku) ... spojky, tlumice atd ... zbozi za vic jak dvojku/kus mi dneska nikdo na sklade proste susit nebude.

@ Colommbo: Az se clenove sboru narodni bezpecnosti (dnes honosne PCR) budou chovat k lidem aspon z poloviny jako prislusnici v Nemecku (POZOR! Slusnost je potrebna na obou stranach barikady! Ale neni-li na druhe strane ani naznak, nevidim duvod byt slusny), pak bude radost dodrzovat i porusovat silnicni a jine zakony ...

@ UDM: Vic jak 300 km/h po cesky 'dalnici' jet nechces. Nechces. Bobr vi, co rika ...

HOWGH

2014-07-29 11:50:47

Já už kupuju jen značkové díly. Bosch , Sachs , SKF , Brembo. Dokonce sem koupil jednou olejový fitr (už nevím značku) a on my dokonce malem zničil motor ! Vyletěla ta těsnící gumička ....

2016-01-14 15:14:34

Potřebuju vyměnit levý vnější čep řízení a když už se to bude rozdělávat, nechám při jedné práci dát nový i vnitřní. Tož jsem trochu brouzdal a vybral (a objednal) značku MOOG (Lemförder jsem nenašel...) Pak jsem ještě náhodou objevil komplet celou levou tyčku (tedy jestli se nepletu či nekoukám špatně, že je to ono.) A ta cena! Neudělal jsem špatně, že jsem ji neobjednal...?

2016-01-14 15:45:15

@ Colommbo:

Mno, kamoka je jeb*a a ani se to nesnazi nejak okecavat, jako treba starline. Jinak komplet tycky rizeni kdysi dodavalo Febi, cenove cca do 500 za kus ... cislo nevim.

P.S. : Menit jenom levej cep je blbost, do mesice menis pravej ... osobni zkusenost

2016-01-14 16:35:38

beawer: Z doby ještě áčkové Omči si pamatuju, že celá tyčka se občas dala sehnat levněji než oba čepy (značky si ale nepamatuju), dnes už tomu tak není, cena celé tyčky je cca tisíc a výš. To, co jsem objevil, musí být snad z perníku, jinak to není možný...

Levý vnější čep řízení jsem nechával měnit před čtyřmi a půl rokem (70tis.km), pravá strana furt ještě drží, co Omču mám (100tis.km.) Tož uvidíme (práci neplatím)...


Odpovědět

1  2