Fórum - Téma


Nadměrné sjíždění pneumatiky pravého zadního kola


Fórum Combo Nadměrné sjíždění pneumatiky pravého zadního kola

Informace o modelu: Opel Combo

Diskuze o vozidlu

2013 Combo

20 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.

AUTO NEVLASTNÍM



2015-02-14 11:31:25

NADMĚRNÉ SJÍŽDĚNÍ PNEUMATIKY JEN U PRAVÉHO ZADNÍHO KOLA u OPLA COMBO TOUR - nafta 1600 cm3, r. v. 2013

Dobrý den vážení přátele.

Patřím mezi ty dříve narozené a s počítačem teprve začínám. Pokud se mi to podaří, rád by se Vám svěřil se svým problémem, poznal Váš názor a budu vděčný za každou radu.

Celá naše rodina vždy vyrůstala na Škodovkách. V současné době u nás máme prvního OPLA COMBO TOUR r. v 2013, nafta 1600 cm3- zakoupeného na lizing – tudíž nejsme v podstatě jeho skutečnými majiteli. Zdůrazňuji, že je ještě v záruce. Automobil jede letos teprve druhou ZIMNÍ sezónu. Když jsme letos přezouvali na zimní gumy s použitím zimních gum z předchozího roku, na kterých bylo najeto teprve cca 20 000 km jsme zjistili, že pravá zadní guma se nedá vůbec použít. Přitom ostatní gumy byly bez jakéhokoliv viditelného opotřebení. Opotřebená guma měla úplně sjetý vzorek na obou krajních stranách – STEJNĚ !! Střední pás na pneumatice = OK , není ani zubatý !! Automobil byl přistaven do servisu OPEL, kde mimo jiné byla provedena kontrola Geometrie OBOU NÁPRAV s tímto výsledkem: Vše v pořádku až na to, že zadní náprava by ještě trošku chtěla poštelovat. Nevíme co a jak. Jenom že už to nejde bez výměny celé nápravy. Tak nevíme, jestli jsme dostali zmetek, nebo servis vsází na vhodný kšeft. Zatím nebyli schopni zdůvodnit, co je asi na původní nápravě vadné. Diskuzi se snažili směřovat v náš neprospěch. Závazně prohlašuji. Auto nebylo nikdy bourané !! Nikdy neprojelo žádnou silniční muldou, která by mohla nápravu poškodit. Odmítáme jejich teorii, že se jezdilo na podhuštěných gumách. Toby se muselo projevit i na ostatních gumách Tlak v pneumatikách pravidelně jednou týdně měříme na tabulkové hodnoty výrobce i s ohledem na typ použitých pneumatik. Automobil nikdy nebyl váhově přetěžovaný, nikdy ještě k vůli záběhu nejel ani v půlce dovoleného užitečného zatížení povoleným od výrobce. Dosud vozí jen šoféra a dva osobní kufříky s běžným nářadím slaboproudého mechanika. Tady očekávám Váš názor k danému problému a radu, jak by jste reagovali Vy, s alternativou výměny nápravy, když auto není naše, na záruku to nechtějí opravit a nejsou ani ochotni s liz. společnosti o tom jednat. Protože jsem současně nechodící a o OPLU nic nevím, nemohu se ani podívat, zda auto má zadní nápravu PEVNOU, nebo zda se jedná o polonápravy, zda výměna nápravy by vůbec vyřešila daný problém. Snad se ozve někdo, kdo se s takovým problémem a jednáním servisu už setkal. Prosím ozvěte se na em. adresu PCTIRAD@seznam.cz Děkuji.

2015-02-14 11:48:19

pctirad: Vítej v klubu! Nejsem odborník a Combo podrobně neznám, tož zatím jen drobné postřehy:

Nepočítej s tím, že ti bude někdo odpovídat na tvůj mail, problém se bude řešit jen v tomto vlákně, aby se z něho případně mohli poučit i jiní.

"Ještě trošku poštelovat nápravu" a vyměnit ji celou, jsou dvě naprosto odlišné záležitosti, tož nechápu, co si má člověk o vyjádření servisu myslet...

Předpokládám, že zadní náprava u Comba bude jednoduchá tuhá, žádné "víceprvky" tam nebudou.

Pokud servis tlačí na výměnu zadní nápravy na náklady zákazníka, je to slušně vyjádřeno nečestné a nesportovní, obzvlášť je-li vůz v záruce. V žádném případě bych na to nepřistupoval.

Přístup a jednání servisu není vůbec překvapující a neobvyklý, servisní síť a její zaměstnanci nejsou, bohužel, ničím, čím by se značka s bleskem ve znaku mohla chlubit, zájem o zákazníka končí podpisem kupní smlouvy, ale to dnes asi bude záležitost víceméně obecná...

Vada může být i v té konkrétní pneumatice samotné (nepíšeš, o jakou značku se jedná, a hlavně ani jak vypadá ta zadní pneu v letním provedení.) Pokud se sjíždí jen ta jedna (zimní) a letní nee, není příčina v nápravě a jejím uložení.

Jestli jsem tě správně pochopil, tož za minulou zimu jste na těchto gumách najeli už 20tis.km...?

pue
Roman
2015-02-14 12:01:20

colommbo: ahoj.a jak vypadala "letní"guma,než chtěli prezout na zimu? to se neuvadi. Možná jenom únava materialu.

2015-02-14 19:52:18

Zdravím

Mel jsem poeobny problem na svem combicku, akorat na prwve predni a mam r.v. 2003.

S autikem nic nebylo, jen byla vadna guma.

Cili se pripojuji k ostatním. Kontrola letnich pneu. Pokud jsou v pořádku, bude vadny zimak. To se stává

Venca49  
Václav
2015-02-14 21:15:45

pctirad: Zadní náprava je tuhá,není na ní co štelovat.Pokud nenašel servis podstatné poškození,ohnutí nápravnice,únava silenbloků,vadný tlumič nebo ohnutý čep kola,tak bude vadná pneumatika.Jak jsou na tom letní?

2015-02-17 12:43:56

colommbo:

Dobrý den. Děkuji za Váš názor a nabídnutou radu.

a. Letní gumy byly úplně v pohodě = OK, jen s mírným opotřebením přiměřeným k najetým km sezóny.

b. Ano,pochopil jste to správně ! Za první zimu jsme na zmíněných gumách najeli těch

cca 20 000 km. Při přezouvání asi při tom kvaltu jsme se toho asi nevšimli, protože to

asi nikoho nenapadlo, protože auto bylo nové a u žádné ze Škodovek , které prošly

naši rodinou se to nikdy nevyskytlo.Možná, že byla zkontrolovaná jen nahodile jedna

z gum, která byla zrovna dobrá – vždyť auto bylo nové. Chybami se člověk učí.

c. Značku gum nemohu zatím uvést. Nejsem přímý majitel vozidla ( syn ) a momentálně

je s autem delší dobu mimo domov.

d. Ještě malý dotaz do budoucna. Lze vůbec reklamovat vadnou pneumatiku, když ještě vlastníme doklad o jejím zakoupení ??? Myslím, že bude těžké deklarovat její správné provozování .

2015-02-17 12:46:38

pue: Zdravím. Letní gumy byly úplně v pohodě = OK, jen s mírným opotřebením přiměřeným k najetým km sezóny.

2015-02-17 12:49:19

bolldar: Zdravím a děkuji za odpověď. Už to tak bude.

2015-02-17 12:50:53

venca49: Zdravím. Letní gumy byly úplně v pohodě = OK, jen s mírným opotřebením přiměřeným k najetým km sezóny. Malý dotaz do budoucna. Lze vůbec reklamovat vadnou pneumatiku i když ještě vlastním doklad o jejím zakoupení ??? Myslím, že bude těžké deklarovat její správné provozování . Napište své zkušenosti. Jinak díky za předchozí odpověď.

2015-02-17 14:35:19

pctirad: Tedy to vidím, podobně jako ostatní kolegové, na nějakou zvláštní vadu přímo tohoto kusu pneumatiky... Zcela obecně lze samosebou při splnění všech podmínek reklamovat cokoli. Myslím si však, že případná reklamace pneumatiky po najetí takové porce kilometrů nebude úplně jednoduchá, Při argumentaci a prokazování minulého režimu provozu pneumatiky (spolu s ostatními identickými na voze) by sice možná mohly pomoci záznamy ze servisu, kde jste žádal o kontrolu geometrie a nápravy, nicméně, zcela upřímně, bych si od toho moc nesliboval a v tomto případě bych se na nějakou reklamaci vykašlal. Čímž od toho neodrazuju, jen píšu svůj názor.

2015-02-26 16:38:50

venca49: Vážení pánové, kteří jste se zapojili se mnou do diskuze a tvrdili, že OPEL COMBO – benzin r. v. 2013 má zadní nápravu pevnou – NEMÁTE PRAVDU a musím Vás zklamat !! Včera auto bylo na kanálu a na vlastní oči jsem se přesvědčil, že zadní náprava je ze dvou na sobě nezávislých kyvných ramen samostatně pružících do stran ( kolmo na směr jízdy ) podobně jako přední náprava. Není to zrovna šťastné řešení s ohledem na max. možné využití užitečného zatížení ke vztahu opotřebení pneumatik. Nadále však zůstává skutečnost, že na ní se nedá ani nic seřizovat kromě případné výměny silentbloku tvořícího součást kloubu pružení. Jinými slovy – v servisu jen BLAFOVALI

Doufám, že aspoň někomu bude tato informace k užitku jako mně a o té pneumatice budete mít pravdu. Přeji všem krásný den.

2015-02-26 18:14:41

pctirad: Vidíš, já byl fakt přesvědčený, že (právě s ohledem na charakter a určení auta) bude vzadu tuhoň...

Venca49  
Václav
2015-02-26 19:30:32

pctirad: Jsem rád,že jsi mi to objasnil.Já měl za to,že je pevná,jak bývala.Již 7 let jsem ji neviděl,tak jsem se mýlil.Tak se omlouvám,ale stejně prý nejde štelovat..

2015-02-26 20:02:20

škoda žes to neyfotil z druhý strany , vypadá to jako klasická víceprvkovka jako co má např. Vectra B,C...

Tam ale lze štelovat sbáhavost , odklon by měl být danný. Zhoršuje se když se vyběhají silenbloky v uchytech nápravnice.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-27 22:59:05

pctirad: Podle toho, co vidím, lze seřídit odklon i sbíhavost. Všechny šrouby na nápravě, které mají okolo hlavy "vodící plechy" (zakroužkované) mají excentrickou podložku a jejím natočením před dotažením lze seřizovat geometrii nápravy. Podložky mají položku č. 12 v odkazu na katalog: http://www.partsbase.org/...van-platform-cab-b03-b05/

pue
Roman
2015-02-27 23:12:42

kopejda: Michale,snad zkusit sestelovat jenom "postizenou"pravou stranu?!

Venca49  
Václav
2015-02-27 23:19:06

kopejda: Michale,máš pravdu.Je to sice podivné štelování,ale existuje.Spíše jsou exentry přímo na hlavách,nebo jsou exentrické šrouby,tady holt jsou jen podložky.Seřizovat bych to takto ale nechtěl.

2015-02-28 08:25:55

Kluci, nemohu nereagovat, protože máte asi něco jako Pavlův reflex - jak vidíte nějaký šroubek, matičku, už by jste zkoušeli kroutit doleva doprava . No po přečtení článku mám trochu smíšené pocity protože ze zadání není jasné, co to znamená "Trochu poštělovat". Geometrie nápravy byla či nebyla v toleranci pro její seřízení? Pokud byla v toleranci není předpoklad že bude papat pneumatiky. Dál, není vůbec uvedeno, co bylo za pneumatiku, kterou Combo spapalo, tzn. zda to byla nějaká "Vraníkovka" či made in China. A když se pneumatiky z auta sundavaly z auta si toho nikdo nevšiml, že je z jedné pneušky bouchačka? Pokud jsou letní pneu stejnoměrně opotřebeny, asi bych se žádným šroubkem neotáčel a nešteloval, spíše bych změnil způsob kontroly pneumatik a to, že bych je pravidelně kontroloval a případné nadměrné opotřebení řešil. Přendat kolo na jiné místo na autě. Sice je tam napsáno, že každý týden byl kontrolován tlak v pneumatikách ale i vadná pneumatika se neojede za týden, spíše měsíc až několik měsíců a pokud byl tedy tlak fakticky kontrolován, si nikdo nevšiml že u jedné penumatiky ubývá vzorek více než jinde? Já osobně si nemyslím, že je závada na autě. Měnit nápravu? No já nevím, nejdříve bych vyloučil ostatní komponenty, pak bych teprve začal otáčet šroubkama.

pue
Roman
2015-02-28 10:43:07

stelovat-nestelovat.tady jde spis o to,jestli jsme pro sve auto udelali opravdu maximum,nebo jsou i jine alternativy tzv.domaci vychytavky,ktere lze aplikovat:

2015-02-28 11:00:13

pue: Jdu do exilu! Tady to nebudu rozepisovat.


Odpovědět