Fórum - Téma


motor žere olej


Fórum Corsa C motor žere olej

Informace o modelu: Opel Corsa C

Diskuze o vozidlu

2000 Corsa C 1.0

7 fotek  |  100 diskuzí

Výkon motoru 43 kW (58 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 973 ccm (59 cui), 3-válec, 12-ventil.


1  2  3  4  5

2015-09-27 19:52:45

No jak jde vysvětlit to, že to ubyde takhle najednou? 3 týdny ok a během týdne špatenka...

btw. bai očko na kolik by přišla výměna?

2015-09-27 21:22:20

michal66: Tohle ti já vysvětlit neumím, je taky možné, že "kontrola" neprobíhala za stále stejných podmínek, ač si to myslíš. Na kolik vyjde samotná výměna gufer, jsem se zatím nesháněl, akorát že to není jen výměna gufer. Když už je hlava dole, to je (obyčejně) zároveň zabroušení ventilů, srovnání hlavy, těsnění pod hlavu, těsnění pod sání a svody, nové hlavové šrouby...

Venca49  
Václav
2015-09-27 21:23:55

michal66: Změřit spotřebu oleje

Spotřebou oleje spalovacího motoru se myslí množství oleje, které se spotřebuje v důsledku procesu spalování. V žádném případě se spotřeba oleje nerovná úbytku oleje, ke kterému dochází netěsností olejové vany, víka hlavy válců atd.

Úkolem motorového oleje je:

1. vzájemně oddělit po sobě klouzající plochy pomocí olejového filmu, tzn. zabránit tření nasucho.

2. odvést teplo vznikající při tření

3. odvést zbytky po spalování

Tyto úkoly podmiňují určitou spotřebu oleje, tzn., že obecně rozšířené očekávání, že díky dalšímu vývoji spalovacího motoru nebude motor spotřebovávat žádný olej, je naprosto mylné.

Jistý vliv na spotřebu oleje ale mají vnější provozní poměry, způsob jízdy a výrobní tolerance.

Absolutní nezbytnost doplňovat olej existuje tehdy, když hladina oleje na olejoznaku klesne pod značku "MIN".

Na druhé straně je třeba dbát na to, aby hladina oleje nestoupla nad horní značku tyčové měrky oleje "MAX", což by vedlo ke zvýšené spotřebě oleje.

Protože spotřeba oleje je podmíněna technickými okolnostmi, pak konstatování, že nějaký motor nespotřebovává žádný olej, ukazuje na ředění oleje způsobené zvláštními provozními podmínkami.

Častější startování se studeným motorem, jízda za velmi nízkých teplot atd. způsobují, že olej, který proudí zpět do olejové vany, s sebou nese částice paliva a kondenzát s vysokým bodem varu, což "ředí" oleje a to vede k mylným domněnkám, jakoby motor nespotřebovával žádný olej.

Olej zředěný tímto způsobem ztrácí mazací schopnost a při nedodržení předepsaných intervalů výměny oleje může vést k poškození motoru.

Převažující provoz ve městě a časté jízdy na krátké vzdálenosti při studeném motoru jsou hlavními příčinami řidnutí oleje.

Protože spotřeba oleje se stabilizuje teprve po několika tisících ujetých kilometrů, přináší měření spotřeby oleje reálné výsledky až od cca. 7500 ujetých km.

Před měřením spotřeby je třeba zjistit, zda z motoru neuniká olej z důvodu netěsností.

Tyčová měrka oleje nemá žádnou kontrolní funkci a nemůže být použita pro měření. Zásadně je třeba motor odstavit minimálně na 5 minut, než je možné provést kontrolu stavu oleje. Pokud by po výměně oleje nesouhlasil maximální stav náplně s maximálním staven na tyčové měrce oleje, je to zdůvodněno potřebnými výrobními tolerancemi.

Všechny údaje o přípustné spotřebě oleje a o plnicím množství je třeba vyčíst z Návodu k obsluze.

1. Kontrola se provádí tak, že vozidlo stojí vodorovně a má motor zahřátý na provozní teplotu (teplota motorového oleje min. 80 °C)

2. Ihned po odstavení motoru vypusťte motorový olej - doba vypouštění cca. 30 minut (tato hodnota byla zjištěna na základě pokusů)

3. Vypuštěné množství oleje se zjistí pomocí měřicí nádobky 1) a doplní se čerstvý olej na maximální plnicí množství pro motor, mínus objem neměněného olejového filtru motoru.

4. S tímto množstvím oleje by měl zákazník ujet minimálně 1000 km, samozřejmě bez doplňování motorového oleje (je třeba zachovat profil trasy a způsob jízdy zákazníka)

5. Poté se zopakuje předchozí postup (bod 1 a 2) s přesně stejným časem pro vypouštění motorového oleje

6. Množství motorového oleje, které nyní "chybí" v měřicí nádobce, se rovná spotřebě motorového oleje na ujetou trasu

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

PS: Měříš hladinu vždy na rovině,nejlépe v jedné a té samé garáži,nejlépe po delším stání?

Pokud budeš měnit gufera,tak by to chtělo i zabrousit ventily.Budeš dávat těsnění pod hlavu,sání,výfuk,vodní čerpadlo,EGR ventil,víko ventilů,termostat,Musíš dát i nové šrouby na hlavu,gufera na vačkové hřídele a ventily.

Ceny jsou různé,počítej s cenou materiálu kolem 4000kč.

2015-09-29 17:12:41

Takže jsem se poptával tady v Opelu a cena přetesnění motoru přebroušení hlavy a další parád cca 20000

2015-09-29 17:32:19

michal66: a to už do toho započítali onu slevu 30% na starší modely opel?

2015-09-29 17:35:32

jakubslabecius: předpokládám, že asi ne ale i tak je to raketa

navíc 30% materiál originální a 15 % na práci. 30 % není globálně

2015-09-29 17:39:47

michal66: jo no...jsou to židi

2015-09-29 17:40:41

Samozřejmě pokud sundají hlavu, chtěj udělat vše, což chápu. Ovšem nevím jestli se to vyplatí.

2015-09-29 17:44:20

no je to tak půlka celkový hodnoty auta...nechci nabádat k prodeji zboží se skrytou vadou, ale myslím si, že nějaká holka by po tomhle zrovna mohla s nadšením sáhnout a řešit hlavně tu růžovou

2015-09-29 17:45:35

jakubslabecius: kašlu na to zatím to nemá spotřebu oleje 1l/1000km takže s tím něco ještě odjedu a pak to dám k čertu

2015-10-05 19:35:52

Tak jsem ještě pro jistotu nechal změřit tlaky ve válcích. Dva válce ok jeden nepatrně menší tlak, ale to je prý v normě (i na tom grafu byl nepatrný rozdíl). Tudíž mě to pořád navádí na gufera ventilů, která se dají snad údajně vyměnit bez sundání hlavy. Jak jsem už někde psal, sleduji úbytek oleje (zatím nic extra hrozného, ale je a výfuk od sazí). A auto si nepatrně zakouří po delším stání. Snad tedy s těmi tlaky nekecali.

2015-10-05 19:40:51

jo vyměnit těnění dříků bez sundání hlavy jde ( dáš píst do HU a ventily opřeš o píst . Děláš ale válec po válci.), ale musí se ti podařit "odlepit" klínky od podložky pružiny. Což se díky stáří a oleji na plochách který působí jako lepidlo, málo kdy podaří. A mlátit do toho nemůžeš , ohnul bys ventil.

2015-10-05 19:42:00

Já to dělat nebudu, dal bych asi do servisu. Předpokládám, že tam by si s tím mohl poradit chlapík

2015-10-05 19:43:24

To je možný , ale třeba jeden ventil mu nepůjde a stejně ti sundá hlavu. ty 2 000,- navíc za sundání hlavy tě zabijou ?

2015-10-05 19:45:11

breathlless: nechce se mě dělat výbrus. nebo to se taky nemusí?

2015-10-05 20:11:40

honování (výbrus) se dělá když se mění pístní kroužky , né když se sundavá hlava. Ta se jen rovná na magnetce , to je cca 1000,- pak se na to dá nové těsnění a to je vše.

2015-10-05 20:13:34

breathlless: no jenže i tak je všude tady v okolí cca 14 dní auto v servise co jsem tak zjišťoval. a když už bude dole hlava můžu nechat udělat všechno si myslím

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-05 23:29:24

michal66: A to ještě nikdo nenadhodil výměnu rozvodů...... Cenovka je 10 tis. díly a práce v neautorizovaném servisu. Když půjde hlava dolů, tak nejdřív musí dolů rozvody....

Gufírka ventilů nevyměníš bez demontáže vaček.....

Udělal bych to jinak, ten jeden válec může mít blbou kompresi kvůli ventilu a nebo kvůli tomu, že se máznul... To lze zjistit jen po demontáži hlavy válců. Hlavu dolů, nechat zarovnat a udělat ventily (vyčištění a zabroušení a nová gufírka), zkontrolovat stav honování válců, hlavu dát zpět a vyměnit rozvody...... (tedy jestli jsou původní) jinak je nechat. Jestli mají za sebou 150 tisíc, tak bych je vyměnil....

2015-10-06 00:12:25

A nebo se na to vy... a strčit to k ostatním pastičkám do bazaru

2015-10-06 12:54:19

Asi bych to nejak nehrotil, jestli je spotreba pod litr na tisic, ani kdyby byla lehce pres. Pokud to udela emise a to myslim ze stejne v pohode, byvala moje Z22SE si bere uz pres litr a prosla normalne, tak je nekdy i levnejsi varianta, ten olej hlidat a dolevat. Pokud teda neplanujes s motorem jeste pul milionu dalsich km...


Odpovědět

1  2  3  4  5