Fórum - Téma


Motor za jízdy zhasne


Fórum Zafira A Motor za jízdy zhasne

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2012-10-04 08:17:16

Ahoj už jsem bezradnej...od koupě vozu zafiry 1.6 16v r.v.99 mi zhasíná za jízdy motor.Pak počkám a po chvilce jde natočit a po x km zhasne a rozsvítí se kontrolka motoru a oleje s baterií.V paměti závad je lambda a snímač vačkové hřídele...já po vyčtení na netu měnil snímač otáček motoru a nic.Díky všem za info.

2012-10-04 09:42:06

Že se po neočekávaném zdechnutí spolu s kontrolkou motoru rozsvítí i dobíjení s mazáním, je úplně normální, tak je to principielně dycky. A pokud výměna čidla kliky nepomohla, může být (a asi tedy bude, hlásí-li to diag.) problém v čidle vačky...

2012-10-04 09:46:49

Který snímač jsi vyměnil na vačce či klice?? myslím že jsi použil uni diag či čínský klon a on zalhal jak je u opela a těchto diag normál takže je potřeba jít a změřit čidla multimetrem nejlépe v době kdy nejede. Myslím že bude KO čidlo na klice a proto nejede. Lambdu je třeba pozorovat v měř hodnotách jak funguje a zda je ok. (ale tanemá vliv na nepojízdnost)

2012-10-04 10:09:59

Pokud vím, tak Riddick měnil čidlo kliky...

2012-10-04 13:00:40

tak jak píše colommbo,bylo to čidlo kliky co jsem měnil...to jsem měřil jen před výměnou i to staré a hodnota v pohodě 568 ohm....poprvé jsme to měřily v servise s diagnostikou bosch,tam byla závada vadný vstřik na 1.válci....to se smázlo a nechanik chtěl měnit vstřik,ale pak viděl lišta byla volná tak jí upevnil páskama a už se závada neoběvila,no a týden už vyskakuje ten snímač vačky...ale ten by neměl vypnout motor né?Ten jsem měl špatnej u oktávky a auto jelo...pak jsem to diagnostikoval tím klonem...je možný že za tepla ten snímač vačky pokud je k.o. nemusí fungovat a vypne ten motor?Vím,že multimetrem je těžké ho změřit...

2012-10-04 14:01:00

Za tepla je mozne uplne vsechno ... a u cidel to plati dvojnasob.

Je otazkou, ktere z tech dvou cidel je nepostradatelne pro jednotku. Muze to byt i tak, ze podle cidla na klice se ridi jenom zapalovani a podle cidla na vacce se zase ridi vstrikovani, jedno bez druhyho nejede, ale cert vi, jak to tam vlastne je.

Dobry be bylo, kdyby ti nejaka dobra duse pujcila na zkousku 100pro funkcni cidlo ty vacky ...

2012-10-04 16:52:09

Asi tak jak píšeš...no teď jsem doměřil čidlo kliky za studena a v teplé vodě,tak původní čidlo za studena ukáže 694 ohm a za tepla nic....čidlo z vrakače za studena 564 a za tepla 592 ohm.U toho původního čidla se stane že neukáže i nic.Pak jsem měřil čidlo na vačce za chodu motoru a má to prý ukázat kolem 5.1V a neukázalo nic.Asi koupím nový čidla obě už mě to štve.

2012-10-06 06:48:57

Tak snimac vacky vymenen a auto porad za jizdy zdechne...dnes jmi to do prace zdechlo 6x!uz fakt nevim

2012-10-17 14:54:49

Tak vyměněno palivové čerpadlo a filtr a pořád zhasíná za jízdy!No už asi zbývá jen relé čerpadla,jak poznám že je na odchodu?Jinak mi i divně ukazuje teplotu vody na budíku...jednou tam je 80 pak to spadne na nulu...

2012-10-17 19:58:46

Vačkový snímač motor nevypne.

lambda motor nevypne

2012-10-17 20:41:07

A co ho vypne prosím Těuž v tom mám 5000kč a výsledek stejný....nevíš ještě jakej protokol mám nastavit na scanmasteru 2.1 aby to komunikovalo s diagnostikou elm327 bluethoot stačí mi to jen na mazání chyb dík...

2012-10-17 22:39:14

na dětské hračce scanmaster nenastavuj žádnej protokol do opla se dostaneš jen do motoru ikonkou vlevo dole s nápisem opel a to ještě jen možná. Pokud máš investici 5000kč a stále nic asi by to chtělo změnupostupu ono je těžké radit po klávesnici chybyjsou někdy banální ale neočekávané a někdy složité nepředvídatelné. Co plyne z toho že na ty to nezdechne no asi to že těma to nebude

2012-10-18 16:38:16

Ty hele ... takovej malej detail, jak rikal, ze mu pada budik teploty - za tepla - vsichni vime, jak je to s elektronikou a dratama.

Je to asi nesmysl, ale co kdyz tam nekde po ceste ma prechodovej odpor/prodrenou izolaci/nebo neco podobnyho v dratech a to motor nasledne zhasne? Neco podobnyho mel kamos na oktafce, nez aby to hledal, koupil novej svazek do motoru a bylo po problemu ...

To jedine vzit schema a promerovat do alejuja ...

2012-10-18 19:14:33

To je mozny,tak jako ze je treba v haji rele cerpadla to ridi samotne cerpadlo.No dam to autoelekrikari at to promeri a dam vedet v cem byl ten zadrhel.

2012-10-20 00:45:24

Chlapi co je to za rele vedle relatka palivoveho cerpadla v prostoru motoru...je to v te krabicce...ja ho tam totiz nemam!?

2012-11-06 14:43:58

Tak zavada zjistena!Nejde odvetravani nadrze benzinu.Po chcipnuti motoru jsem povolil vicko a prisalo si to vzduch.Kdyz jsem ho povolil a jel uz nechciplo!Vi nekdo kde by to mohlo byt ucpany,nebo schema odvetravani dik.

2012-11-06 15:48:52

Zadna slazitost to neni, vicko nadrze pracuje na stejnem principu jako vicko na expanzce - je pretlak upusti, je podtlak necha nasat vzduch. Takze asi novy vicko nebo tam natvrdo navrtat dirku (docasne reseni).

2012-11-06 15:52:23

O.K.dik koupim vicko a uvidim.Jeste nevis jak pracuje magnetickeh ventil odvetravani,kdy sepne?

2012-11-11 16:38:52

Tak zjištěny nové závady: P0170-nesprávné složení směsi chudá nebo příliž bohatá

P443-porucha odvětrávacího ventilu v obvodu systému odvětrávací nádrže...

P1231-poškození obvodech ukazatele palivového čerpadla/ukazatele napájení řídící jednotky.

Tak ten ventil odvětrávání bude asi ta příčina zhasínání motoru,jezdím teď s povoleným víčkem od nádrže a motor už nezhasíná!Ta chyba P0170 že by lambda na odchodu?A P1231 to mi blbne ukazatel paliva co s tím?Díky všem

2012-11-21 09:12:03

Měl jsem podobné závady i na jiných autech.

1. zapalovací modul (trafo - cívka) po zahřátí náhodně se motor vypnul, vyměnit za jiný

2. palivové čerpadlo i relé - zkouška i bez klíčku zapalování růžové relé v releboxu v motoru (sundat kryt relé zkusit stlačit - ozve se zvuk čerpadla + syčení v motoru)

3. tlak paliva ,na potrubí ventilek s krytkou vše jako na pneu (palivové čerpadlo se dá opravit - odpertlovat vysunout zkontrolvat kolektor - sjíždí se, uhlíky se zaseknou. ( žádný strach je to celé v benzínu bez kyslíku - nevybuchuje to)

4 odvzdušnění nádrže - jednou mi to zamrzlo nádrž se začala smrskávat motor se zastavil - vyvrtak dírku 3 do víčka

5 relé řídící jednotky růžové hned vedle jako 2.

6. jako poslední snímač polohy klikové hřídele - proměřit i za tepla - do vařící vody

Všechny ostatní čidla nemají vliv na zastavení motoru, pokud řídící jednotka zjistí výpadek čidla (hodnota mimo) sama ho nahradí svoji hodnotou , závada se zapíše do registru a rozsvítí se MIL. Motor musí běžet minimálně v dojezdovém modu.

Závady 1-5 se nezapisují a řídící jednotka ja neodhalí. (projeví se pouze jako chybějící otáčky RPM a to se nezapisuje)

Doporučuju hlavní relé (počítač motoru, čerpadlo , větrák , klima) rozebrat a v místě pohyblivého kontaktu vyvrtat dírku , pak je možné velmi rychle sirkou otestovat celý motor.

Pozn Palivové čerpadlo musí běžet ihned po zapnutí klíčku, pouze pokud nejsou otáčky motoru tak ho řídící jednotka cca po 5 sec vypne asi z důvodů bezpečnosti a přehřátí.


Odpovědět

1  2