Fórum - Téma


Motor Z16XEP/XE1 velká spotřeba oleje...


Fórum Astra H Motor Z16XEP/XE1 velká spotřeba oleje...

Informace o modelu: Opel Astra H



2016-08-12 10:37:26

Dovolil jsem si zkopírovat z Poradny, bo v ní se nové příspěvky nezobrazují aktuálně na základní stránce klubu, jak je tomu u Fóra...

VGT, 2 dnů, 16 hodin http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=24223

Mám sice jiný motor, ale vlákno má dobrý název - dotaz dám sem.

Motor Z16XE1 žere olej jako kráva. Údajně má najeto 150 tisíc km (to mají +/- ovšem všechna auta v autobazarech ). Motor je dost zanedbaný - olej byl sice měněn před prodejem - zřejmě odsáváním, mně totiž nešel ani vypustit, musel jsem použít sekáč a kladivo na výpustný šroub. Svíčka na jednom válci měla také najeto možná 100 tisíc, nešlo na ni ani nasadit trubkový klíč, byla zatmelena nějakým plastovým tmelem, či co ... a byla jiného výrobce (BERU) než ostatní tři svíčky NGK (též použito s láskou a citem kladivo).

Zpět k mému dotazu -- velké spotřebě oleje.

X16XEL z minulého století měly často volné písty - pouhá výměna kroužků to většinou nezachránila.

Výměna těsnících kroužků na dřících ventilů také spotřebu o 2 litry/1000 km nesníží.

Čím jsou posedlé tyto motory (Z16XE1) ohledně spotřeby oleje ?

VGT, 10 hodin, 26 minut

Tak zatím jsem zjistil (po nápovědě od Kopejdy), že mně motor saje velmi silně výpary z víka ventilů.

Tomu jsem již zamezil a vyměnil olej za 10W/40 s nízkou odparností. Dal nový filtr vzduchu. Teď změřím spotřebu oleje (doposud to bylo cca 2,5 lt/1000 km).

2016-08-12 17:49:43

VGT: Dvaapůl litru na tisíc, to nebere ani moje Omča, ta se spokojí tak s třetinou... Ale vážně, podle toho, co píšeš, Václave, to vypadá, že je motor poměrně zanedbaný (jak dlouho/km máš Astru ty)...? Pokud předchozí majitel zanedbával výměny oleje, tipoval bych "zalepené" kroužky v kombinaci s ventilovými gufery, dle mého soudu není možné, aby se takové množství oleje spálilo jen prostřednictvím odvětrání klikové skříně...

Na olejářském fóru jsem se setkal s "babskou" radou na uvolnění zapečených kruhů a když už by se člověk odhodlal vyzkoušet leccos, možná by zrovna tohle mohlo pomoci - logiku to má (ale nejsem motorář): Demontovat svíčky a otvory po nich nalít do válců trochu petroleje, nechat den-dva stát a pak motor trochu protočit startérem (bez svíček) a postup opakovat, kruhy by se mohly uvolnit a znovu pružit a těsnit...

P.S. Po operaci se doporučuje vyměnit olej, ale ty máš v motoru čerstvý, takže to asi nepřipadá v úvahu. Sám s tím kouzlem zkušenost nemám, prodávám, jak jsem koupil.

2016-08-12 17:56:44

colommbo: mno, to by teoreticky pomoct mohlo! ale neodchazi nahodou u techto motoru i povrchova uprava sten valcu? osobne bych to rozhodil, abych to videl. pokud by to bylo krouzkama a guferama tak vymenit a slozit, coz zase nebude takova financni rana. pokud jsou v haji steny valcu, tak blok do srotu a sehnat druhy motor. zbytek dilu napatlak olejem, zabalit do igelitu a uskladnit a nebo rozprodat a tim si snizit a nebo vyrovnat financni stranku opravy.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-08-12 18:42:03

Tady by stálo za to sundat hlavu a změřit ovalitu válců. 1.6 se 16 ventily na to dost trpí. Nějaká chyba v oblasti pístního čepu. Samotná výměna kroužků nejspíš nepomůže......

Co se týče chudé směsi, nejspíš nefunguje Twinport a budou ucpané kanály od EGR ventilu v přírubě Twinportu, dost klasická nemoc XEP motorů..... Fotky třeba zde:http://www.club-opel.com/...images_category.php?id=81

VGT
2016-08-13 08:01:50

Děkuji za přepsání dotazu, děkuji za vaše reakce.

Auto mám 1 měsíc, najel jsem cca tisíc km, olej jsem měnil poprvé ("nové auto" = nové náplně, nové filtry). Uvolňování pístních kroužků zalitím válců znám, prováděl jsem před časem na motoru Z18XE - zlepšil se zvuk motoru (jestli tento motor měl hydroštely už si nepamatuji - asi měl). Spotřeba oleje však u toho zmiňovaného Z18XE neklesla. Jinak s další výměnou oleje nemám problém, stejně bude zanedlouho následovat další.

Onehdy jsem s úspěchem rozchodil olejžroucí motor Briggs & Stratton 450: během jednoho týdne třikrát po sobě jsem vyměnil olej v motoru -- motor se tím čistil a čistil -- až přestal žrát olej.

To víte, hlava motoru se mně hned sundavat nechce. Ale asi k tomu bude muset dojít .....

2016-08-13 08:45:01

vgt: Máš možnost (nechat) aspoň změřit kompresi...?

VGT
2016-08-13 09:37:07

colommbo: ano, měřič komprese mám doma. Změřím ... ale ze zkušeností: většinou to noc neprozradí, motor jede docela dobře.


Odpovědět