Fórum - Téma


Motor vypíná za jízdy


Fórum Combo Motor vypíná za jízdy

Informace o modelu: Opel Combo



2015-10-18 13:33:40

Ahojte,

neuměl by mi někdo prosím poradit? Mám Combo, r.v. 2005, motor 1.7 CDTI, 74 kw. Bohužel už jsem ho (nevědomky) koupil s vadou, že vypíná motor za jízdy. Nezáleží na otáčkách ani na teplotě motoru. Chyba se projevuje naprosto nepravidelně a přijde mi, že náhodně. Někdy 3 dny jezdí bez jediného problému a pak se během 2 dnůchyba projeví třeba 20x za den. Měl jsem to už u několika mechaniků, nikdo si s tím neví rady. Diagnostika nic neukazuje.

Zkusím trochu popsat tu vadu- za jízdy se vypne motor normálně při zařazené rychlosti (někdy i při vyřazení- na křižovatce). Auto ale necukne a nezastaví, chová se jako když brzdíte motorem, nereaguje na plyn. pedál. Když stihnu vypnout na cca 2 sekundy klíček a znovu ho zapnout, podřadím a auto normálně chytne a jede dál. Při chybě se obvykle objeví kontrolka- auto a přes něj je mont. klíč- nevím přesně co znamená, tipl bych SERVIS nebo něco takového.

Combo používám k podnikání a jsem z toho už na prášky. První mechanik vyměnil čidlo tlaku paliva a zkontroloval kabeláž. Jezdilo to pak 2 týdny a chyba začla znova. Druhý mechanik vyměnil palivový filtr, zase cca týden jezdilo a chyba začla znova.

Díky za každou radu.

2015-10-18 15:39:06

majki: Rozsvícení oranžového symbolu autíčka s klíčem značí, že ŘJ zaregistrovala chybu v systému elektroniky motoru. Kódové označení chyby by ale mělo být uloženo v paměti závad ŘJ...

2015-10-18 16:11:10

colommbo: No tak nejsem mechanik a fakt tomu nerozumím. V paměti jednotky byla uložena chyba tuším P0093- něco s tlakem na zapalovací liště. Jenže mechanik měnil přepady ze vstříků. Jeden přepad byl prasklý a za jízdy z něj tekla nafta. Takže mechanik přisuzoval tu chybu těm přepadům.

2015-10-18 16:34:08

majki: Já do toho taky moc nevidím a hlavně o naftu se příliš nezajímám, ale je mi prostě divné, že po rozsvícení zmíněné kontrolky se příslušný chybový kód neuloží...

2015-10-18 16:37:53

colommbo: no byla tam chyba P0093. Nic jiného tam není

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-18 23:52:55

majki: Používáte pravidelně aditivaci do nafty?? Třeba VIF? Nejprve bych použil nějaký přípravek na čištění palivového systému. Možná pomůže. Jestli nepomůže bude se muset opravovat. Uvedená chyba značí ztrátu tlaku na liště CR, proto motor zhasne. Celé to má na svědomí regulátor tlaku na VT čerpadlu (na obr. označen), samostatně jsem ho nikde nenašel, netuším, jestli lze sehnat. Opravu bych řešil demontáží VT čerpadla a dal bych ho zrepasovat s popisem chování motoru. Možná bude stačit rozebrat VT čerpalo a vyčistit ho.......

2015-10-19 04:09:58

kopejda: ano pouzivam. Doporucil mi to ten druhy mechanik, tak jsem to hned zacal pouzivat. Chvilku to jezdilo normalne, ale pak to zaclo znova. Zkusim se zamerit na to cerpadlo. Zatim dekuju.

2015-11-06 08:50:10

motor 1,3 cdti ten samí problém vyřešil se až po kompletním vyčištěním palivové soustavy v bosch ČB cena i s matr. 7000 kc hlavní závada regulátor tlaku ucpaný naštěstí šel vyčistit od té doby jede jako fík

2015-11-08 10:36:23

Díky za Vaše rady. U mně se to zatím vyvíjí tak, že jsem objednal starší čerpadlo, vyměnil se jen ten regulátor a auto 6 dní jezdí úplně bez problému. Snad to bylo ono a konečně budu moct jezdit bez stresu

2015-11-11 12:36:22

Tak bohuzel vcera to zaclo znova delat a na diagnostice opet stejna chyba P0093

2016-06-28 21:36:45

Kdyby to někomu třeba pomohlo- nakonec to byl kabel k regulátoru paliva, který byl na jednom místě cvaknutý a znova napájený. Po výměně svazku je vše OK.

2017-02-17 09:01:40

Ahoj,

Mám VC 3.0 V6,motor z30dt.

A taky se mi objevuje chyba P0093.

Popis závady:

Většinou se to objevuje jen při studeném motoru,motor nejde do otáček a pracuje jen v nízkých otáčkách. Při přidání více plynu začne skubat a po chvíli spadne do nouzaku, když se motor ohřeje a po zapnutí a vypnutí klicku vše běží jak má.Zavada se neobjevuje po každé, přítelkyně která s autem jezdí nejvíce mi tvrdí že že začátku jede velmi opatrně a chyba ji nenaskoci.

Problém se objevil už někdy na podzim, dal jsem auto do Opla s tím že nejspíš blbne aut.prevodovka.(neměl jsem diagnostiku) jak sem byl překvapen když mi volali s tím že bude asi nejspíš špatně vt čerpadlo.ale že prý mi mohou zkusit vyčistit palivovou soustavu,že na to mají účinné prostředky a že to občas pomůže. Souhlasil jsem a opravdu byl asi čtvrt rok pokoj.ale závada se stejně znova objevila.na webu jsem jen našel návody jak vyměnit regulátor paliva a témata jak jsem pochopil(snad dobře), že u tohoto motoru a této chybové hlášce je to co asi vyřeší tento problém. Nemáte někdo nějaký nápad jak postupovat? Mám diagnostiku icarsoft 902,která umí číst spoustu i live dat. Můžete poradit co mám sledovat abych zjistil či vyloučil závadu na zmíněném regulátoru,vt cerpadlu či vstrikach?za všechny tipy a rady budu rád.

2017-02-17 09:45:51

euge: Jestli se nepletu, na vstřikovacím čerpadle u tohoto motoru odcházely celkem pravidelně a soustavně nějaké pos*ané "kroužky" ... Už je to dost dlouho, co jsem o tom někde četl a hledat se mi to momentálně nechce...

P.S. Přepouštěcí ventily v palivovém čerpadle...?

https://www.opelclubrenba...orum_viewtopic.php?132176

2017-02-17 12:27:13

Ano,defakto je to prepousteci ventil. Co jsem pochopil z principu CR, tak tento ventil hlídá hodnotu tlaku paliva na liště a když je vysoký tak upusti naftu zpět do nádrže.chyba P0093 by měla znamenat únik nafty,tudíž derava hadička a netesnici palivovou soustavu. Tak dedukuju že když ventil špatně nebo moc brzo funguje tak na vstrik pak jdem málo nafty(motor cuka) a vrací se do nádrže a počítač vyhodnotí že se "ztratila" nafta.

Napadá mě že základ je to co nejlépe prohlédnout jestli někde nafta opravdu neteče (což se mi i kvůli spotřebě nezdá) a taky pozorně prohlédnout kabel jestli není někde preruseny. Když sem viděl video jak polský borci před panelákem to rozebiraji a mění dost jsem přímo cumel.ja takový borec nejsem a nechal bych to spíše na servisu ale aspoň mám představu že bude problém to jen dobře ocihnout a zkontrolovat kablík či nějakou netesnost. Je to tam úplně schovaný. Zkusím ještě napíchnout diagnostiku když to zlobí a když to funguje v čem bude jaký parametr jiný.

Co se týče toho odkazu co si posílal, tak tam pisou i o druhým regulátoru tlaku sání a že nejlépe vyměnit oba dva,což se mi nějak nezdá,je to tam pro mě nějaký divně zamichany a nejsem z toho moc moudrý.

2017-02-17 12:57:31

euge: Jako zarytý petrolhead ti k této problematice víc napsat neumím...

2017-02-17 14:07:53

euge: Mám opel combo ,měl jsem podobný problém. Řešil jsem jej opravou v servisu viz.příspěvek výše .Po půl roce se objevil stejný problém- nízký tlak v liště a nízký tlak v podávacím čerpadle .Se synem jsme začali od začátku- z nádrže vyndali podávací čerpadlo a i držák čerpadla a co v nádrži nebylo? Dvě zátky od čehosi ,při bližším ohledání jsme zjistili, že zátka vždy přicpala sací otvor v čerpadle, tím pádem vznikl nízký tlak v pod.čer. a následně nízký tlak v liště. Odstraněním dvou zátek z nádrže která jinak byla úplně čistá se ztratila závada se kterou jsem se pral skoro dva roky.

2017-02-17 14:40:42

Mazzy: a taky ty to psalo chybu P0093? Jinak všem díky za jakékoliv informace.to co píše Mazzy by mne teda v životě nenapadlo u mne je ale divný že to dělá jen u studeného motoru,když je teplý tak nic.jak jsem psal na nějaký větší zásahy do auta si netroufám raději nechám na servisu ale jak všichni víme to může znamenat i to že kromě stěračů vymění všechno za cenu nového auta a chyba bude stále přetrvávat a pochybnym garazmistrum taky nějak neduveruji. Takže co půjde udělám,zkontroluji sám a co ne tak bude muset být cestou pokus omyl.do nádrže kouknout jestli mi tam neplave nějaký nesmysl snad možná i zvládnu sám,když se popidim jak na to

Servisní manuál mám

2017-02-22 07:56:03

Zdarec chlapci Oplaci,

Závada se už projevuje i na teplým motoru,jak jsem psal výše, s autem jezdí mladá,jezdí hodně na spotřebu, tudíž spíš jen tak plave v provozu (vím pro naftu je to špatně) když do toho sednu já a chci ject aspoň ve 2000 otáčkách stále, tak vekina akorát zaskube a spadne do nouzaku.takhle se dal nedá jezdit už jen kvůli tomu aby se nezku...

Něco jiného. Takže objednám ty dva ventily cena cca 5000,a nechám si spočítat kolik bude chtít Opel za práci,možná jsem optimista ale čekám cenu do 5-7 tisíc,no uvidíme. Když to závadu odstraní na vždy tak budu rád a prachy hold obetuju. Jinak zkoušel jsem koukat na live data z diagnostiky (snad na správný ukazatel) a ukazovalo to tlak max 60MPa ani o pid víc,což mi přijde hodně málo,co vy na to?


Odpovědět