Fórum - Téma


motor v nouzáku Zafira A


Fórum Zafira A motor v nouzáku Zafira A

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu



2014-07-09 14:42:34

zdravím , mám následující problém a prosím o radu.

Při jízdě mi skočil motor do nouzáku a rozsvítila se taková ta kontrolka nádržky s ozubeným kolečkem.

Dojel jsem do nějaké civilizace a scháněl jsem servis , ato stálo cca 1 hod. Ten byl o 10km dál. Po nastartování bylo vše ok.

Dojel jsem domů a těsně před domovem znovu. Byl jsem na diagnostice a nic tam nebylo vidět .

Vypozoroval jsem , že po oddychu to je vždy ok. Vyměnil jsem palivový filtr a zjistil , že v nádržce je docela málo nafty.

A nafta , kterou jsem vzal na Orlenu měla opravdu divnou konzistenci. Asi řepka. Dojel jsem jinam bez biosajratů.

Chová se to jak kdyby šlo málo nafty do filtru a oddychem tam stačila dotéct. Asi ještě prohlédnu sací koš .

Dá se k němu dostat horem ? Nebo musí nádrž ven ?

Diky za rady

2014-07-09 16:15:13

vlada68: "Chová se to jak kdyby šlo málo nafty do filtru a oddychem tam stačila dotéct" - nemá jak...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-09 17:01:12

vlada68: A není náhodou potřeba odkalit filtr paliva?? Vozy motorizace CDTi mají tuto signalizaci pro zavodnění filtru paliva. Je potřeba na dně zespoda filtru povolit odkalovací šroub (plastový jde to rukou) a upustit sajrajt ven z filtru. Jak to DTi nevím.....je to možnost.

2014-07-09 17:45:46

Nádržka s ozubeným kolečkem, to vypadá jako kontrolka jednotky chlazení.

Pokud je to ono, pak je třeba se podívat na data této jednotky.

A pár poznatků k naftě. Tyto motory nemají kontrolku emisí, resp špatného spalování, složení směsi, jako je tomu u benzínových. To že není nádobka palivového filtru plná nafty, ale jen cca do 1/2-3/4 jejího objemu, to je normální.

A nasát samo, dotéct, to nafta neumí, prostě buď ti soustava těsní a jedeš, anebo se zavzdušní a stojíš.

A i u těchto typů motoru je vypouštěcí, odkalovací šroub na spodku nádobky palivového filtru.

2014-07-10 08:09:44

voda to není a odkaleno je - měnil jsem filtr. To , že tam nafta doteče , jsem myslel , že kdyby byl přicpaný sací koš , ve filtru by se vytvořil podtlak a naftu by nasával i po vypnutí motoru.

A opravdu může být palivový filtr poloprázdný ? To by pak nemělo smysl po jeho výměně vše odvzdušňovat.

2014-07-10 17:18:27

vlada68: Filtr skutečně je poloprázdný, když je plný, je už na výměnu. A při výměně se musí zalít po okraj, není nutno odvzdušňovat, pokud jsi rychlý. Když to budeš dělat půl dne, tak ti padne nafta a odvzdušňovat musíš.

2014-07-12 13:25:13

Mám 2,0 Dti, dost podobný problém jsem měl při výměně filtru, čerpadlo chytlo bublinu a bylo slovíno, svítila žlutá kontrolka čerpadla (slabý tlak v čerpadle), prvně nejela vůbec, když sem odvzdušnil vstřiky, rozběhla se, po delší jízdě se opět rozsvítila kontrolka a auto jelo jak na dva válce, posléze vůbec. Měl sem více závad, popraskaly přepadové hadičky od vstřiků, netěsnost na průtokovém šroubu čerpadla a špatné víčko na nádobce filtru (přisávala vzduch u přívodní hadice - toto bych asi překontroloval).

Jinak pokud je třeba po výměne filtru, nebo hadic odvzdušnit čerpadlo, tak sem dostal takový tip:

Sehnat hadici, která pasuje místo přívodní hadice do nádobky filtru, pet láhev s naftou a začneme. Do víčka petky se udělá díra na hadici(musí být na těsno), druhý konec hadice se strčí místo přívodní hadice do filtru, povolíme vstřiky, otočíme petku víčkem dolů, s citem tlačíme na petku a až pravidelně poteče nafta ze vstřiků, tak je utáhnem, vrátíme přívodní hadici, nastartujem a jedem...

Pro nebojácné je snažší a rychlejší řešení:

Druhé auto a lano, nebo kopec...

2014-07-12 21:30:43

Tak proti druhé verzi pro odvážné se musím důrazně ohradit ! Je-li čerpadlo zavzdušněno, roztahování nepomůže, koledujete si o zadření čerpadla.

JEDNO PRO VŽDY - NAFTOVÝ OPELNICE NEROZTAHOVAT ! VŽDY ŘÁDNĚ ODVZDUŠNIT.

Zafiry , astry a vectry nemají podávací čerpadlo , tužíš zavzdušněný vstřikovací čerpadlo se samo odvzdušnit nedokáže.

2014-07-13 07:26:41

u mně to zavzdušněním nebude, když jsem dal přívodní hadici do lahve s naftou a motor dráždil startovacím sprejem, tak ta nafta během chvíle zmizela.

Spíš neotvírají vstřiky.

Jednotka hlásí chybu čidla otáček , chybu čidla polohy kliky , chybu komunikace po sběrnici CAN.

Takže bych to viděl někde na uhnilou kostru, nebo shnilé kabely.

Lezu pod auto a jdu prohlížet svazek kabelů k jednotce motoru.

Doufám , že to je ta v podběhu. Konektory má bohužel jak nové.

Pořád se mi ale nelíbí , že v palivovém filtru má být nafta jen do půlky.

A další fakt je , že to začalo zlobit po natankování hodně pochybné nafty u polské benziny.

S naftou od Benziny už má problém více známých - padá jim motor do nouzáku.

2014-07-13 10:48:53

No a když sundáš trubičky od vstřiků z čerpadla , stíká to ? Nebo to jen kape...


Odpovědět