Fórum - Téma


motor se zahřívá


Fórum Omega B motor se zahřívá

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2015-02-24 09:22:02

Zdravím potřebuju poradit

přehříva se mi motor,ale jen při vyšších otáčkách a to když jedu do kopce,už se mi stalo že se mi voda vypařila vsechna,

voda se nestrácí,startuje na jedno otočení starteru,zamrzlí to nebylo,v servise se nemužou dohodnout jestli to je těsnění pod hlavou,pumpa nebo termostat.

nemá někdo zvás skušenost?? prosím radu auto jezdí dopře výkon nestrácí jen se zahřívá do 2500 t je to v pohodě ale do kopce kolem 3000 t se teplota rychle zvedá

díky za všechny rady

2015-02-24 09:28:55

Pumpa, zaneseny chladic, termostat.... muze to byt vic veci. Zkusil bych se podivat na tu pumpu a rovnoouu vymenil termostat. A proplachnout chladic.

2015-02-24 09:46:37

prochy00: Jak už píše Pavel, je to přecjen dvacet let starý auto a pokud se o chladící směs v systému nikdo moc průběžně nestaral a neměnil, může být systém zanesený. Naftový motory zcela obecně nemají tendenci se hodně ohřívat (mají nízké odpadní teplo a proto taky třeba hůř, pomaleji topí) a pokud se motor dokonce přehřívá tak, že se "vyvaří" voda z expanzky, není to dobré. Funguje (spíná) ti vůbec viskózní spojka ventilátoru chladiče pro podporu chlazení...? Asi bych nejprve sundal hadice od chladiče, vypustil směs a zkusil chladič i opačným směrem co půjde pokud možno propláchnout tlakovou vodou, jinak jak už psal Pavel. Dosud je chladno a až se oteplí, moc radosti ti ježdění nepřinese...

2015-02-24 11:13:16

prochy00: Z profilu moc nejde vyčíst co máš za motor píšeš 24ventilů a 130K což nejde dohromady.Nejdříve zkus jestli nemáš ztvrdlé hadice při zahřátém motoru pokud ano máš těsnění pod hlavou v háji a jdou li z expanzní nádržky bubliny tak to máš na 100%.Pokud z toho nic nedělá hledej potíže u termostatu či chladiče.

2015-02-24 11:46:00

cyril: Motor 2,5td 6ti válec ventilů je 12.ty koně tam skočily aumaticky jinak jich je ve skutečnosti 136

když je zahráty motor hadice nejsou tvrdý,ale když je motor v chodu tak jako by tam byl vzduch,ale myslim že je to nozmální když proudí voda

2015-02-24 11:48:07

colommbo: abych psal pravdu tak nevim jak ta spojka funguje,ale vrtule se točí pořád když se nastartuje tak jede,když se vypne motor vypne i vrtule

zahřívá se to většinou jen když jedu do kopce když to má vyšší otáčky.3tí stupeň 40 km/h a předemnou jede autoškola nebo avie,celá denní trasa do práce maximální teplota 90 kopec jde až do varu

2015-02-24 12:07:24

prochy00: Motor musí bít nastartovaný v chodu za provozní teploty.Vzduch nesmí bít v hadicích je to uzavřený oběh.Pokud máš zavřenou expanzní nádržku a začnou ti hadice tvrdnout že nejdou stisknout dostává se tam vzduch z válců a to je problém.Další test je,po vychladnutí motoru odšroubuj víčko expanzní nádržky,nastartuj motor a koukej do nádržky zda tam nejdou bubliny pokud jdou máš těsnění pod hlavou v háji.Pokud s toho nic nedělá tak jen dobře a problém bude jdnoduchý termostat nebo ucpanej chladič popřípadě pumpa.

2015-02-24 12:16:47

cyril: ok dík hned se na jdu podívat

2015-02-24 12:37:08

cyril: tak jsem to zateplil bublinky do expansky nejdou hadice trochu tvrdnou,ale jak se tomu zvednou otáčky tak změknou

2015-02-24 12:41:55

cyril: dokonce jsem zjistil že se strácí voda ale do oleje neteče ani ve vodě olej neni tak doufám že je to jenom to čerpadlo nebo termostat

2015-02-24 12:57:52

@ Prochy00:

Mno, me se voda ztraci taky ... od ty doby co to auto mam a pohoda. Jde o to, kolik a za jak dlouho. Jestli ti zmizi 1L za tyden, tak je neco v perdéli a jestli ti zmizi 1L za rok tak pohoda. Chtelo by to koupit nove vicko expanzky. Takova mala zluta vec, na kterou kazdej zapomene, ale bez ktery to cely nefunguje ...

Jinak visko-spojka fuguje nasledovne ... je-li motor studeny, udrzis vrtuli na volnobech prstem ... jakmile se to cely zahreje, visko spojka "sepne" a ta vrtule ti usekne prsty ... takze pozor, kam ty prsty davas. Da se to otestovat, kdyz prilitnes z nejaky divoky jizdy, holt teda chcipnes motor jeste za horka a tu vrtuli skusis otocit ... jestli nepujde nebo pujde hodne z tuha, ja spojka OK. Jestli s ni i za rozpalenyho (vypnutyho!) motoru otocis brnknutim prstu, je viskoza KO.

A mam ten dojem, ze i kdyz ma 2.5 TD vrtuli hnanou motorem, tak stejne ma jeste elektrickou saharu ... ta spina?

2015-02-24 13:04:26

prochy00: Viskózní spojka větráku chladiče funguje tak, že za běžného provozu se vrtule větráku také točí, ale je jen volně unášena od řemenice, v této době lze vrtuli zastavit kupř. srolovanými novinami. Po dosažení určité (vyšší, nastavené) teploty v chladícím systému roztažení kapaliny uvnitř viskospojky způsobí, že vrtule sepne natvrdo, točí se podle otáček motoru a podporuje průchod vzduchu chladičem. Viskospojka, bohužel, v mnoha případech nefunguje, jak má, tedy buď zůstává trvale sepnutá, pak se motor ztěžka zahřívá, bo je chlazen nadmíru, anebo vůbec nespíná a tedy v potřebné chvíli chlazení nepodporuje... Viskospojkou větráku chlazení jsou v Omegách vybaveny toliko naftové šestiválce.

Než jsem se vykoktal, tož Jan už to měl napsané...

2015-02-24 13:18:53

Díky za rady zkusím postupně všechno a uvidím co stím je.Jenom doufám že to není těsnění pod hlavou s toho se asi

2015-02-24 19:05:46

prochy00: No jstli se ti ztrácí voda hodně koukni jestli ti nejde pára z výfuku ale to už by fakt bylo hoodně v prd....Kolik té vody ubívá za 10min 1L nebo po 1Km 1L.

2015-02-24 19:17:51

cyril: Když jedu cestu do práce a z práce což je cca 50 km po praze.

Z NUSLÍ DO KBEL tak doliju asi 1,5l jinak nic

No když sem se pořádně podíval tak za hlavou tam kde neni vidět to trochu kouří,ale myslím si že mi tam někde kape nafta nebo olej přes víko

jak sem psal olej ve vodě není a voda v oleji taky ne a chytá to krásně max. na dvě otočení a nedusí se to

2015-02-24 19:27:07

prochy00: Zdravím tě, měl jsem identický problém a závada byla jednoznačná. Na vodní pumpě nebyli žádné vrtulky, tím pádem nedocházelo k cirkulaci vody. Do určitých otáček a zatížení motoru se to nehřeje a po zvýšení otáček a potřebě výkonu se začne přehřívat. Vodní pompa může i protékat a tím pádem se ztrácí kapalina v systému.

Doporučuji ti, při výměně vodní pumpy vyměň i termostat a propláchni chladič jak již psal Pavel.

René

2015-02-24 19:27:36

prochy00: To je hodně velká spotřeba vody.Když je těsnění v háji nemusí jít voda do oleje a opačně.Já ho měl v háji a teklo to přímo do válce.Snad to bude u tebe blbost a teče to někde okolo.

2015-02-24 19:37:16

prochy00: V případě tak velkého úbytku kapaliny za tak krátký čas by už mělo být (při zahřátém motoru a tedy potřebném tlaku v chladícím systému) celkem jednoznačně identifikovatelné, odkud že to teče, poteče to pod auto. Jestliže bude pod autem zcela sucho, pak se, bohužel, nabízí možnost, že voda končí v některém z válců, jak už psal Cyril...

2015-02-24 19:55:20

@ Prochy00:

1.5L vody za 50 kilacku po Praglu ... to je slusnej vykon

Hele, ono se taky mohlo stat, ze po tech letech spis proste "prohnilo" to tesneni pod hlavou a voda drze tece ven. Ono je z klingeritu (takovej zaruvzdornej papundekl) a ma kovovou vystelku, ktera to drzi pohromade ... no a k tomu kdyz se dostane voda, je na pruser zadelano.

Takze jestli jak rikas se tam nekde vzadu z motoru kouri ... to muze byt ono.

Jinak co se tyce pripadne vymeny tesneni pod palici ... mno ... aby to bylo poradne (sundat, srovnat, kvalitni tesneni pod palici + novy srouby, prace s tim) ... tak bratru 7k - 8k pocitej.

2015-02-24 19:59:35

Díky všem za rady asi zacnu tou pumpou a pak se uvidí co to bude delat dál jenom doufám že to nebude to těsnení našel sem na netu za 1200 ale ta práce to bude bejt to škodovka udělám sám ale nevim jak se dělaj měrky na ventyly a pod.


Odpovědět

1  2