Fórum - Téma


Motor se přehřívá


Fórum Omega B Motor se přehřívá

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B

61 diskuzí

Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka.


1  2  3  4

2013-05-16 21:11:46

rendys: Ano, je to asi o tom, jakou spínací teplotu má čidlo větráku a jak přesně komu ukazuje budík. A nejdůležitější je, že ten větrák zapne, ochladí a pak zas vypne - při jaké konkrétní budíkové teplotě je až druhořadé...

2013-05-16 21:26:01

no ten muj se zapl az po vypnuti klicku v zapalovani a teplota tam byla uz nad 100.

2013-05-16 21:29:35

rob2: tak jsem tu brindu co tam byla vypustil a proplachl komlet (aspon doufam ) celou soustavu. konecne je tam cista cira ( bohuzel ) voda , bez rzy

2013-05-16 21:34:05

bybeer: I to může být v pořádku - chladící systém je z principu přetlakový, takže ani při dosažení či překonání hranice 100st.C nevaří, k tomu dochází až někde kolem 115st.C. Jen když systém zahřátý třeba na i něco málo přes 100st.C otevřeš (víčko nádržky, nedělej to!), přetlak se zruší a začne to bublat, aspoň takhle si to vysvětluju já. A proto taky nefunguje-li správně přetlakový ventil ve víčku nádržky (je tam zároveň i podtlakový zabraňující smršťování hadic při chladnutí náplně), kapalina se může začít vařit už při dosažení 100st.C...

2013-05-16 21:37:16

bybeer: Kolik ti toho asi tak při vypuštění vyteklo, dokážeš to odhadnout...? Celková náplň je 9,5 litru a z vlastní zkušenosti vím, že odpojením hadic od chladiče vyteče tak max. půlka, možná ani ne, zato při výměně rozvodů, kdy se preventivně mění i vodní pumpa, po její demontáži vyteče takových sedm-osm litrů...

2013-05-16 21:41:58

Nazdárek, mě běží ventilátor pořád. Nastartuji a už se točí a vypne se při vypnutí motoru. Takže bude vadné spínací čidlo ventilátoru?

2013-05-16 21:47:56

On ten ukazatel chl. kapaliny v Omegach funguje jinak než ve většině autech kde permanentně ukazuje 90C. Tady kolísá a navíc i podle manuálu není 100C problém když ukazuje rucicka, pořád to je v provozním poli.

Si pamatuju když bylo jako fakt hodně vedro, tak při stání na benzince se zapnutou klimou ručička stovku ukazovala, ale motor byl ok.

2013-05-16 21:52:06

vejfuk: To mi připomnělo, co jsem četl a slyšel už na více místech o autech koncernu - prý to mají nastavené tak, že ručička dosáhne 80st.C a tam je pak furt a ani se nehne. Se skutečnou teplotou motoru to má pramálo společného, ale zákazník je spokojený... Takže poděkujme, chlapci, Adamovi za kolísající ručičky...

2013-05-16 21:52:24

colommbo:cca 8l., ja jsem odpojil hadicu od chladicu a postupne jsem do ni dolival teplou vodu. lil jsem tak dlouho az byla voda cira. tak doufam ze to vyteklo cely.

2013-05-16 21:57:24

Bybeer: Uvidíš, jak se to bude chovat. Iluze si moc nedělám, ale jeden nikdy neví. Rez do motoru nepatří, takže výměna mohla pomoci. Je třeba sledovat, kdy teplota výrazně stoupá, zda tvrdnou hadice, bublá kapalina v exp. nádržce, zda se kapalina ztrácí, zda ručka teploty "chodí" v rytmu otvírání/zavírání termostatu, atd. Jsou to všechno informace, ze kterých se následně dá něco takto na dálku odvodit. Dej vědět, třeba Ti někdo zkušenější poradí více.

2013-05-16 22:00:37

bybeer: Takže na tvém místě bych si sehnal tak čtyři litry klasického zelenomodrého koncentrátu na hliníkové hlavy, smíchal bych cca 3 litry koncentrátu a 4 litry destilky nebo měkké (např. dešťové) vody a postupně doplnil přes vyrovnávací nádržku (nalít po rysku, nastartovat, ohřívat a dolívat) a bude-li to málo, namíchat další anebo ti zůstane na případné dolívání...

2013-05-16 22:01:53

rob2: zatim dekuji za info, budu to vse sledovat . zitra vemu auto na kratkou projizdku a uvidime .tak zitra napisu. co je noveho

2013-05-16 22:04:02

colommbo: ok. rano to vsechno sezenu a pokusim se to aplikovat v praxi.

2013-05-16 22:05:46

bybeer: Jak píše Rob, sleduj ručičku. Mně zcela pravidelně vystoupá na 85, klesne na 80 (otevře termostat) a vystoupá zpět na 85 a drží. Při hodně rychlé jízdě v chladnu či mrazu klesá různě i skoro k 80, při pomalé jízdě v kolonách a horku vystoupá na cca 92, sepne ventilátor a ručička klesne zpět na 85. A takhle to funguje...

2013-05-16 22:13:15

colommbo: budu se drzet rad co jsem tady dostal

2013-05-16 22:30:47

bybeer: Jsou to spíš zkušenosti než rady v pravém slova smyslu. Každopádně dej, prosím, vědět, jak se to vyvíjí, už jen pro zpětnou vazbu pro ostatní. Děkuju!

2013-05-16 23:58:03

ja Dekuju.

2013-05-17 11:17:39

Mě lítá teplota taky hezky. Zatím neřeším. Při jízdě mimo město je někde kolem 90-95 a při jízdě ve městě mezi 95-100. Minulý rok v hicech jsem se bál a pomáhal tomu tím, že jsem pustil topení jak za zlatých dob na stodvácách (pomáhalo to). Letos to zatím neřeším. Jo a fridex jsem tam prcnul modrej ani nevím na co je určen prostě byl doma

2013-05-17 11:39:04

zdeněkh2: Zelenomodrá by měla být v richtiku, Zdeňku, červenooranžová bez silikátů se dávala až počínaje zářím 2000...

2013-05-18 21:37:02

Problem se vyresil nejak sam , udelal jsem si jeste 1000km zdalo se ze bez problemu a dnes jsem musel Omegu dotahnout na tyci. Voda v oleji. , ted uz jsem jenom zvedavej jaka je skoda na motoru ,


Odpovědět

1  2  3  4