Fórum - Téma


Motor se přehřívá


Fórum Omega B Motor se přehřívá

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B

61 diskuzí

Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka.


1  2  3  4

2013-05-16 19:19:55

colommbo: s autem se prej jezdilo, ale co tam dolival puvodni majitel. to ja uz nevim,

2013-05-16 19:25:04

Colommbo: Asi ano, ale já zatím s tímto negativní zkušenost nemám. O ucpaných výměnících topení vlivem rzi mám ale dobré informace z první ruky. Mizérie!

2013-05-16 19:30:50

Bybeer: Ta kapalina se obvykle neztrácí nějak závratně rychle. Je to např. litr za x desítek kilometrů. Je to podle velikosti díry a dalších faktorů (teplota za provozu, jak je motor vytáčen, atd.) Ale třeba nepůjde zrovna o tuto závadu. Zatím se snažíme o bezplatnou diagnostiku, než začneš něco kupovat. Díly holt něco stojí, a pokud jsou koupeny zbytečně, je to škoda.

2013-05-16 19:34:43

rob2: Mně je jen divný, že teplota vylítla tak najednou, po dvou týdnech ježdění. Odporuju si v tom, co jsem tu už napsal, ale kdyby byl chladící fyftém někde přicpaný, tož by asi i některé hadice zůstávaly chladnější... Na druhou stranu ani to nemusí být pravda a horká voda se dostane všude, jen jí to jde pomaloučku a pak se to přehřívá...

2013-05-16 19:51:07

rob2: auto nastartovany cca 1h.

  • - hadice jdou zmacknout , vsechny teple
  • - behem hodiny 4x vypsana kontrola chl.kapaliny
  • - teplota motoru 95 - 100st.

2013-05-16 19:54:40

rob2: je pravda ze po cca 780km jsem tam cca 1l dolival , a nedavno po dalsich 1200km asi 0,5l

2013-05-16 20:04:30

Buď je málo chl. kapaliny v okruhu, nebo může být špatné čidlo. Že jsou hadice teplé/horké je dobře, stejně tak je pozitivní, že jdou promáčknout (samozřejmě při víčku na exp. nádobce). Teplotu okolo těch 95°C bych neviděl při stání na místě jako nějak nenormální. Pokud teplota drží (či přiměřeně kolísá podle otvírání termostatu), asi bych začal výměnou náplně. Jak jsi psal, tak je kapalina špinavá. Já bych nejdřív dal aspoň jednou pouze vodu, aby se systém vyčistil. Studenou vodu nikdy nelít do horkého motoru Bohužel při takto zanedbané údržbě je ale vždy riziko ucpání výměníku. Topení jsi zkoušel? Fouká stabilně teplý vzduch?

Colommbo: Jaký je Tvůj názor?

2013-05-16 20:05:36

bybeer: Co se hlášky PC o kontrole množství chladící kapaliny týče - někde dole uvnitř nádržky je čidlo hlídající výšku hladiny v nádobce, ale princip mi zůstává utajen... A pokud je v nádržce kapaliny dost, nejspíš to čidlo falíruje.

2013-05-16 20:08:57

rob2: Colommbo, s dovolením, souhlasí. Se vším, cos napsal, naprosto! A kontrolní čidlo množství pro PP je pouze v nádobce, takže pokud by bylo někde v okruhu chladiva málo, ale v nádržce dost, chybu hlásit nebude.

2013-05-16 20:14:48

je to spis vlazny vzduch i na max, teplotu . ale to uz jsem se tady docetl ze nejspis bude zasranej radiator top. pod pristrojovkou.( z toho mam taky radost.)

2013-05-16 20:18:05

bybeer: Asi ano, bohužel... Topení u Omegy funguje tak, že horká voda jde do výměníku (radiátoru) topení pořád a jen se klapkami reguluje množství vzduchu kolem výměníku proudícího a směrovaného pak do kabiny. Omega tedy topí prakticky stále, jen se reguluje popř. úplně zavře vzduch od radiátoru...

2013-05-16 20:18:16

Colommbo: Jo, nepřesně jsem se vyjádřil a máš pravdu. Bublina někde v hlavě, v nádržce kapaliny dost, hláška se nekoná. No a to topení je Napadlo mě to po informaci o té rezavé kapalině.

2013-05-16 20:21:33

kdy by se mnel zapnout ventilator na chladici?

bad64  
2013-05-16 20:25:28

bybeer: Podle toho na kolik je nastaveno čidlo

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-16 20:25:39

bybeer: Mě se zapíná, když ručička teploměru ukazuje 95°C a vypne se při 87°C ale mám 4 vál, Jirkovi to myslím na V6 funguje stejně.

2013-05-16 20:31:42

kopejda: Ano, podle ručičky budíku je to tak úplně přesně, Michale... Ale ne, prdlajs, blbnu - zapíná při cca 93st. a vypíná při asi 85st., omlouvám se... Ale je to "jen" odečteno podle budíku, takže to bude skutečně +- stejné.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-05-16 20:35:51

colommbo: To bude asi tím, že máš o dva hérnéčky více.......

2013-05-16 20:44:36

kopejda: Já spíš myslím, že mi budík ukazuje trošku míň, bo stálou provozní teplotu mám v létě 85st. a v zimě 85-80st. Celsia a to není moc... Ale jak už jsem tu někde psal, je to dlouhodobé, tedy furt, v zimě topí, v létě chladí, takže to neřeším.

bad64  
2013-05-16 20:52:02

colommbo: U moji Omegy zapne ventilátor tak ve 100°a vypne při 95°C takhle to mam co s ní jezdím

2013-05-16 21:00:07

míla-bad64: Já taky


Odpovědět

1  2  3  4