Fórum - Téma


Motor se přehřívá


Fórum Omega B Motor se přehřívá

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B

61 diskuzí

Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka.


1  2  3  4

2013-05-16 18:15:56

zdravim panove, mom takovej problem koupil jsem Omegu 2,5 V6 , auto jezdilo 2tydny bez nejakych problemu ( vymenenej olej, rozvody, brzdy) jenom dnes teplota motoru vyskocila k cervenemu poli. vodni pumpa je v poradku. pokud mate s timto nejake skusenosti napiste at se to pokusim nejak spravit. Dekuji Mario

2013-05-16 18:21:31

Předpokládám, že chl. kapaliny je dost. Tedy základní dotaz: Není natlakován chl. systém = tvrdé hadice? Myslím opravdu tvrdé, nějaký přetlak tam za provozu samozřejmě je.

2013-05-16 18:22:52

mrkni polde mě na termostat jestli se ti otevírá cca při 93 st by měl.a jestli ti jde vrtule na chladiči. moje rada.

2013-05-16 18:25:43

rob2: hadice se mi nezdaj tvrde. daj se trochu zmacknout. kapaliny je tam taky dost.

2013-05-16 18:26:03

A pak zkontrolovat ten bazmek co řídí sahary, ten spouští větráky když kapalina dosáhne 95C

2013-05-16 18:27:15

chladic se mi zapnul az jsem odstavil auto .

2013-05-16 18:28:17

a kde najdu ten bazmek:

2013-05-16 18:29:49

Lukes: Za běžné jízdy vrtule nejedou, chladit stačí přirozeně proudící vzduch. Termostat bych řešil až jako druhou věc. Pokud jsou hadice tvrdé, je těsnění pod některou hlavou KO a termostat to nevyřeší. Při otevření exp. nádobky jde ven kapalina s bublinami. Záleží ale na tom, jaká díra v těsnění je.

2013-05-16 18:30:41

No, tak jeden případný problém je vyřešen - vrtule jedou. Zkus nastartovat a sledovat, co se děje v exp.nádobce. Opatrně na oči a opaření, příp. na potřísnění okolí - nemrz. směsi leptají lak.

2013-05-16 18:41:58

tak jsem exp.nadobku pomalu otevrel , kapalina zacala pod tlakem vytikat - pak bublala

2013-05-16 18:46:30

I při nepřehřátém motoru, tedy např. při cca 80°C? Zapáchala spalinami?

2013-05-16 19:00:15

myslis kapalinu nebo auto?

2013-05-16 19:01:57

kapalina je spinava je tam rekl bych nejaka rez, auto nekouri, jednou se mi zdalo ze za jizdy citim benzin

2013-05-16 19:07:54

bybeer: Rob měl na mysli, zda po otevření víčka nádržky nejsou z chladící kapaliny (z event. bublin) cítit výfukové plyny, což by, bohužel, s velmi vysokou pravděpodobností znamenalo, že motor tzv. "tlakuje do vody" a je v háji těsnění pod jednou z hlav válců. Příznakem toho jsou i velmi tvrdé a takové až jakoby nafouknuté hadice od chladiče, ale psals, že tvrdé nejsou, že se dají i trošku zmáčknout...

2013-05-16 19:10:30

colommbo: A jestliže je v nádržce i něco jako rez, může být, že se někde v chladícím okruhu uvolňuje sajrajt a může to být někde připozacpané... Nestálo auto dlouho odstavené, než jsi jej koupil a začal s ním jezdit...?

2013-05-16 19:12:44

Myslel jsem to tak, že motor není přehřátý (kapalina není nad bodem varu). Pokud je těsnění děravé do válce, spaliny se tlačí do chl. kapaliny a unikají přes exp. nádobku. Chladící kapalina postupně mizí. Právě natlakované hadice signalizují onen tlak pronikající z válce s poškozeným těsněním. Proto jsem se na to ptal.

To, že je kapalina rezavá znamená, že v motoru je/byla pouze voda. Chladící kapaliny působí proti korozi a tak zůstavají rel. čiré, či výrazně nezkalené.

Samozřejmě nevylučuji ani poruchu termostatu. Při dobrém těsnění a nepřehřátém motoru by ale kapalina nešla z exp. nádobky a hadice by šly běžnou silou zmáčknout.

2013-05-16 19:13:31

ne ne nejsou citit vyfukove plyny, hadice se daj zmacknout ( trochu ale nejsou nafoukle ani tvrde jako kamen )

Ted jsem to nechal nastartovane (motor bezi cca 15min.) teplota vody zatim 90st. uvidim po bude 30min

2013-05-16 19:13:48

Colommbo: Ano, přesně tak.

2013-05-16 19:15:49

rob2: Co si myslíš o špatné funkci ventilků ve víčku nádržky, příteli...? Ty dokážou taky nadělat slušnou paseku...

2013-05-16 19:16:46

rob2: ok jeste jednou to cely v aute projdu ( hadice , jestli se nestrati kapalina a dam vedet)


Odpovědět

1  2  3  4