Fórum - Téma


Motor sa zohrieva X20XEV


Fórum Omega B Motor sa zohrieva X20XEV

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1996 Omega B 2.0

5 fotek  |  96 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 4500 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, X20XEV.


1  2

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-11 19:04:20

david7: Jestli hladina drží v úrovni spoje obou dílů expanzky (taková hrana kolem dokola) a hadice nejsou tvrdé, zbývá jedině uzávěr expanzky, ten může různě syčet a podobně. Nejspíš neudrží správný přetlak v chladící soustavě a "reguluje" špatně. Proto se také může měnit teplota. Zákon fyziky....

2015-03-12 11:02:22

Ahoj. Nějaký podobný problém co máš s omegou jsem měl i já, stoupala mě teplota a když se to blížilo k červený, tak najednou klesla, to se mi stalo jednou za 14-dní, pak se mi to stávalo častěji, vyměnil jsem termostat, dělalo to dál, tak mi známí vyměnil čidlo na sahařa (nevím jak se přesně jmenuje), které spíná saharu při nižší teplotě a musím říct, že to pomohlo, už 4 měsíce nemám problém, a když teplota stoupne na 95 st. tak sahara zapne a během pár sekund je teplota zase dole, tak nevím jestli ti to pomůže. Měj se.

2015-03-12 11:17:02

Tak dal som mebej vody a vsetko je ok .. Ked sa zohreje tak man kusok pod spojom a drzi si teplotu ..a nad ty spinacom ventilatorom aby spinal pri nizsej teplote som rozmyslal aj jaa ale tak je to ok a koopejda: tlak v hadici si stale drzi uz stale pred tym ked som mal viac vody tak sa to menilo.. A teraz ked je studeny motor (rano) tak je asi 2 cm pod spojom ked sa zohreje tak je pod spojom kusok

2015-03-12 12:59:05

david7: Podle toho, jak to popisuješ, se zdá, že hapruje víčko expanzky, resp. přetlakový ventil v něm, nedokáže udržet přetlak v systému, protože za normálních okolností nemá množství chladící kapaliny v nádržce na zahřívání a teplotu chladící směsi žádný vliv (tedy pokud není vyloženě přelito.) Naopak - aby vůz správně topil, je doporučeno mít v systému dostatek kapaliny, tedy ve studeném stavu po rysku v expanzce nebo lehce nad ni.

2015-03-12 16:29:15

No tak víčko mám druhé skúsim dať druhé vodu naliať ako má byť a uvidíme idem sa práve povoziť budem múdrejší

2015-03-13 08:58:33

Tak včera som nahodil druhe víčko na expanznej nádobke pri 6.5°C vonku sa mi omča na voľnobehu nezohriala na 92°C držala sa tak kúsok pod .. uvidíme keď bude teplejšie čo to bude. A vtedy na voľnobeho sa mi zohrievala pri vonkajšej teplote aj 2°C .. Včera som sa dlho vozil po meste aby som mu dal zabrať a nič

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-13 09:36:40

david7: Viz můj předchozí příspěvek

2015-03-13 10:17:54

david7: Viz můj předchozí příspěvek

2016-09-14 17:34:54

Tak chlapy .. prehrievanie omegy stale pretrvava.. dnes som sa odhodlal pozriet na rozvody a natocenie vodnej pumpy kedze ma rysky ako ma byt ulozena a nieje v strede pumpy ulozena os hriadel vertule.. prisiel som na to ze pumpa je zle ulozena o cely zub podla ktoreho sa nastavuje. Foto: to vyryte po pravej strane je znacka na ktorej bola prava strana nastavovacieho "kolika: ktora je na pumpe. Mohlo to zapricinit ze pod vertulou bola velka medzera a tym necirkulovalo ako malo a prehrievala sa? Zatisl to skladam ;)

2016-11-17 20:51:40

No aby jsi zbytečně nerozebíral auto, nemáš třeba zarostlej chladič? už jsme se s tím taky setkali, stačí že třeba někdo v minulosti dolejval vodu odkudkoliv

2016-11-20 02:27:05

lhotas: Nie nie chladíč je nový...

2016-11-20 10:35:42

david7: neukazuje ti blbě budík, nebo sahary fungujou tak jak mají, kam až leze teplota? Pokud to nejde do červenýho tak je to furt dobrý. Netlakuje je soustava? Když motor vystydne tak nesmí bejt natlakovaná

Zkuz to změřit teploměrem, někde si půjč od babičky co zavařovaly tak od zavařovacího hrnce, ale expanzku nech povolenou a až se začne zvedat budík tak tam dej teploměr, ale bud opatrnej aby si se nespálil, snad už máš nějaký zkušenosti, že nesmíš povolovat prudce víko když je třeba soustava hodně natlakovaná, takže trochu bacha

2016-11-20 23:18:01

lhotas: mam taky pocit ze asi tam je ten budik kedze uz nic ine neostava .. tam je to ze teplota si malinko tancuje od 94 do 91 tak cca sahary zopina pekne ako ukazuje budik pri 97°C a vypne ich asi tak na 94°C teplotu som nedostal vyssie ako na 97 stupnov.. niekedy mi stala v kuse pekne na 92 ako zabetonovana a mohly byt hocijake teploty a nevysla hore.. a teraz pri jazde a stati sa to zdviha hore .. vymenene obidve cidla (pre budik a RJ) vycko nadobky+nadobka, termostat 2x, chladic, cela napln chladiacej, precistena chladiaca sustava priravkom od Liqui molly.. skosim to este tym teplomerom ..

2016-12-07 07:16:44

Ja ted jezdim par tejdnu stridave v nouzaku kvuli prasklemu cidlu vacky. Nekdy de a nekdy ne. Vsimnul sem si ze kdyz nejsem v nouzaku tak se teplota krasne drzi a skoro se ani nehne, ale jak to padne do nouzaku tak teplota zacne litat az skoro ke 100C. Tam se sepne sahara a zase to padne dolu.


Odpovědět

1  2