Fórum - Téma


motor MV6 netěsnost oleje


Fórum Omega B motor MV6 netěsnost oleje

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2015-02-10 20:53:38

colommbo: Super díky moc, snad se k tomu dostanu už příští víkend... Nevíš jestli mě tam nečeká ještě nejaká záludnost? Nebo něco co je potřeba vyměnit když je sundaný sání a vstřiky? Četl sem že je dobrý vyčistit hadičky od klikovky, je to pakárna?

2015-02-10 21:12:13

stewie: Myslíš tu rozvidlenou hadičku odvětrání klikové skříně, co jde zezadu zpoza motoru do sání...? Sání jsme právě s tím kamarádem měli sundané už třikrát (přetěsnění vík, výměna vík, výměna rozvodů), ale nikdy se o ničem takovém nezmiňoval a tedy jsme ji nečistili. Zkusit to můžeš, ale nevím, kam až dolů se vnitřkem hadičky dostaneš...

2015-02-10 21:33:54

colommbo: Ano tu myslím, všude píšou že je tam špatnej přístup a že pokud je přicpaná hrozí tlakem provalení těsnění právě na víkách. Ale přijde mi to přitažený za vlasy, snad by si to odfouklo někde jinde Uvidím jak na tom bude, ale když nebude nějak viditelně zadělaná, pouštet se do toho nebudu.

2015-02-10 21:59:37

stewie: Mně pod ještě starými, původními ventilovými víky vylítal olej kdysi dvakrát (březen 2011 a únor 2012) a přicpaným odvětráním kliky to být mohlo, dokonce to považuju za velmi pravděpodobné. V druhém případě měl klasický šlem pod nalévacím víčkem oleje konzistenci pryskyřice, jak byl ztuhlý (únor, mráz, asi po 8km jízdy), a jestli se vytvořilo něco podobného v odvětrávací hadici, tož není divu, že se z toho holka Od té doby už nikdy nic (přetěsnění starých vík březen 2012, nová víka srpen 2013.)

2015-02-10 22:19:17

colommbo: Je pravda, že šlem se mi taky tvoří pod víčkem v zimě, ale to je z důvodu krátkejch jízd. V létě se netvoří nic, takže voda z chlazení v oleji by být neměla a svádím to na tu zimu. Doufám že se výměnou vík toho šlemu v zimě zbavím, přece jen mají hrdlo přímo na víkách a ne jak ty plastový s tím kolenem co jde mimo motor kde to pak kondenzuje. No rozdhodně dám pak vědět jak sem dopadnul, už má na výměnu nárok. Těsnění je ještě původní a má najeto něco přes 230tis. Problém už je na světě tak dva roky, ale za poslední půlrok se to začlo projevovat tak, že už se nedá v autě dejchat a když někam přijedu, musím ostatní ujištovat že nehořím.

2015-02-10 22:25:35

stewie: Myslím, že na zimu a krátký jízdy to svádíš naprosto správně. V létě se šlemem pod víčkem v hrdle taky problém nemám, zato teď (a při mých krátkých jízdách) je to hnus fialovej, zrovna dnes jsem na to koukal, kapučíno jak vyšitý, jen to namazat na piškoty (přitom na měrce krásnej čistej med)... To vystouplé nalévací hrdlo má určitě negativní vliv taky, dokonce jsem je zkusil "zateplit", ale v zimě to stejně nepomáhá...

2015-02-10 22:47:16

colommbo: Taky mám přesně barvu jak kapučíno ale pro ten pocit to vždycky otřu, protože taková hmota v motorový časti se mi prostě nelíbí. Abych se přiznal, už sem se tvou vychytávkou na začátku zimy inspiroval a mám přes hrdlo přetažený potítko.

Taky to moc nepomáhá, ale aspoň se nemusím při dolévání oleje bát že kápnu vedle.

2015-02-10 23:02:59

stewie: Přesně o potítku jsem uvažoval, ale tohle jsou dvě složené dětské froté ponožky s ustřiženými špičkami...

2015-02-22 21:41:26

Tak se musím pochlubit, že už mám nainstalováno. Vše bez problému, víka pasovaly jak zadek na hrnec, i přesto že jsou prohozená. Dokonce se bude dát využívat nalévací otvor na olej.

Hubice k běžnému plastovému kanystru na benzin má stejný závit jako láhev od oleje, takže nějaký trychtýř nemusím řešit. Koupil sem ji za 19,- v OBI.

Od výměny mám najeto cca 250km, už se z motoru nekouří, ale stále je cítit spáleny olej pod kapotou, no snad se to brzy vypálí.

Svíčky byly naprosto utopené v oleji takže oprava byla provedena za 5min 12.

Známý který mi tu výměnu dělal, říkal že už se dlouho takhle nezapotil u sundavání sání.

2015-02-22 22:12:56

stewie: Po 250km by už nemělo být nic cítit, ale mohu si to jen myslet... Hlavně že máš hotovo, vypadá to dobře!

2015-02-22 22:46:11

colommbo: Nemělo by, ale motor je na obou stranách opravdu poctivě zadělanej od oleje. Takže si myslím, že než to zmizí z povrchu které se nerozpalují jako svody bude nějakou chvilku trvat. Jezdilo se s tím téměř tři roky...

Až bude tepleji chtěl bych se vrhnout na čištění motorového prostoru, jak mytí celého motoru, tak čištění jednotlivých dílu, aby byly vidět případné úniky za včasu.


Odpovědět

1  2