Fórum - Téma


motor


Fórum Zafira A motor

Informace o modelu: Opel Zafira A



2013-09-15 17:36:57

Zdravím, potřebovala bych poradit.Přečetla jsem toho hodně co tu píšete.Chci koupit Zafiru.

Má někdo zkušenosti s motorem 1.9CDTI 110KW rok 2006 do provozu 2007.

Díky všem

2013-09-15 17:39:30

soptik37: Ahoj, počkej na více názorů, ale já jsem tento motor kdysy chtěl taky a kdosi mi poradil, že do 02/2008 byly ty 110kW motory problémové.

2013-09-15 17:51:35

veselik: To jsem tak nějak už taky zjistila,potom mechanik zase že by to tak hrozné nemělo být nic méně prý 88kw byli lepší.

Uvidíme ale díky za snahu

2013-09-15 17:54:37

soptik37: Jde o to, že prý 88, 96 a 110kW byl stejný blok a všechno v motoru. Jen byl zvýšen výkon, jakoby načipováním a motor, který je konstrukčně 88kW těch 110kW nemůže vydržet moc dlouho. Údajně praskaly klikovky. Právě po 02/2008 tam byla v tomto směru inovace. Ale počkej až se tu objeví kluci "motoráři", určitě to tu celé osvětlí.

2013-09-15 18:00:15

veselik: Tak to je další závada já se dostala k jiným tato infornace je nová

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-09-15 23:42:48

Ahoj, motory 1.9 CDTI ve verzi 88 kW Z19DT a 74 kW Z19DTL mají jen 8 ventilů a jeden vačkový hřídel - ventily jsou ovládány mechanickými zdvihátky (je nutné seřizovat vůli)

Verze 110 kW Z19DTH má jinou hlavu s 16 ventily a dvěma vačkami - ventily jsou ovládány hydrostavy (není potřeba cokoliv seřizovat) a co se týče klikovky, tak nevím, neslyšel jsem o tom.

Nejvíce k tomuto řekne Hasdob

Obrázek ukazuje rozdíl mezi motory po otevření kapoty.

V tabulce jsou všechny tři 1.9 CDTI montované do Zafky B.

2013-09-16 09:30:01

kopejda: Tak konečně máme jasněji...

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-09-16 16:48:16

veselik: Snad to pomůže, tyto motory se montovali nejen do B Zafky ale i do ostatních modelů, nejsem si jist Insígnií - možná snad zpočátku výroby. Nedokážu říct, který je lepší nebo který je méně poruchový, každý má svoje "mouchy" hodně záleží na předchozím majiteli jak se o auto staral. Protože mají velmi dobrou účinnost využití energie paliva tak se poměrně dlouho zahřívají na provozní teplotu. Nesvědčí jim krátké trasy ve "studeném" režimu. Takové ty cukačky po městě (na to je benzíňák lepší volba). Vím o problému s dvouhmotou (setrvačník - podstatná část spojky). Objevují se zvukové projevy při nájezdu kolem cca 200 tisíc km. Někdy dříve, jindy později - opět platí kdo jak auto používal a jak sním zacházel. Pokud řazení funguje správně a funkce spojky není ovlivněna nemá smysl zvuky nějak řešit. Může se stát, že spojka ještě vydrží dalších 50 tisíc km a možná i víc. Sám jsem si vybral náhradu za naší současnou Astru s tímto motorem (Z19DTH 110kW) ve voze Vectra C Caravan.

2013-09-16 17:01:51

kopejda: "Nesvědčí jim krátké trasy ve "studeném" režimu. Takové ty cukačky po městě (na to je benzíňák lepší volba). " Přesně tak! Hovořil jsem na jaře s prodejcem v v Kolíně, bavili jsme se, jak jinak, o autech téhle naší značky a říkal mi m.j., jak si tam pán přišel vybírat auto, chtěl malou naftu a když se ho prodejce ptal, jaký asi tak bude mít auto režim, dostalo se mu odpovědi, že hlavně tady po městě, do práce, na nákupy a tak... Upřímný a seriózní prodejce pánovi doporučil raději benzínový motor, ale zákazník na něj koukal jak na blázna a odešel, že si koupí jinde to, co on sám bude chtít. Jo, komu není rady...

2013-09-16 17:24:04

colommbo: ...tomu není pomoci.

2013-09-16 17:42:43

Ahojky ja to mam hlavne nato ze kazdy den jezdim neco pres 20 km do prace a dal sami na dovoleny atd.Se starou zafkou jsem byla spokojena ve sve podstate bez problemu jedine co tak tece servo a jednicku radit pres dvojku.Mam moznost ted jinou a s timto motorem proto se ptam na vase nazory.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2013-09-16 19:40:24

soptik37: No tak nevím, 20 km mi přijde už dost hraniční vzdálenost, motory Z19XX bývají vybaveny filtrem pevných částic DPF a k jeho regeneraci bývá potřeba dosažení provozní teploty motoru a potažmo filtru. Pak dochází ke spuštění procesu regenerace a jeho dokončení při ustálených otáčkách motoru může dojít až po 20 až 30 minutách, záleží na množství zachycených sazí. Krátké trasy jsou hrobem tohoto zařízení. Několik nedokončených nebo přerušených regenerací a hle - svítí oranžová kontrolka na panelu a teď co stím. Nechci nějak předkládat moje přesvědčení ale na cesty do zaměstnání ne delší než 40 - 50 km tak pro ně se CDTI nehodí jakékoliv. Malý benzín ano. Z vlastní zkušenosti, nahradil jsem Omegu s 2.2 benzínovým motorem Corsou s benzínovým 0.973 litru a mám spotřebu cca 5,1 - cca 5 minut po startu fouká teplý vzduch z topení. Mám to do práce 30 km. A akorát to stačí na dobíjení baterie.


Odpovědět