Fórum - Téma


Motor 2,5TD - X25TD


Fórum Omega B Motor 2,5TD - X25TD

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-06-05 19:37:54

Prosím o pomoc s rozluštěním záhady na tomto motoru, nějakým zázrakem se mi dostalo do motoru sáním malé množství magnetizujících kovových kousků cca. do 2mm. Následkem kterých došlo k ohnutí ventilů a částečné deformaci pístů. Válec 5 a 6. Napadá prosím někoho kde se vzaly? Turbo, intercooler a sání to nebylo. Do motoru nikdo nezasahoval. Filtr byl vyměněn, a původní jsem nekontroloval. Nerad bych aby se závada opakovala

2012-06-05 20:18:16

Já naftě rozumím ještě míň než benzínu, ale vím, že na těchhle motorech jsou někde v sání nějaké tzv. "vířivé klapky", které se mohou bortit a jejich části se dostanou sáním do motoru, kde pak mohou mít (a zpravidla i mají) destruktivní účinky. Takže si je lidi radši zavčasu demontují. Nevím, bude-li to i tenhle tvůj případ, Marku, počkáme radši na nějakýho kvalifikovanýho dieselmeistera...

2012-06-05 20:24:27

Určitě Jirko, údajně v X25TD ještě nejsou, kontrola byla velká, původně jsem myslel že turbo, ale naštěstí ne (to už by mě odvezla RZ), ale děkuju.

2012-06-05 20:24:59

čéče, asi ti tam někdo něco nasypal Ale moc možností není... Buď něco na hlavě, že se cosi uvolnilo, třeba z toho ventilu, nebo se ti mohl rozsypat ERG ventil a částečky tam vletět. V každým případě to nebylo panenský početí a já bych klidně nespal dokud bych původ problému nenašel

2012-06-05 20:27:58

EGR se rozebere (zkontroluje) zítra. Taky že mám nervy, moc peněz a představa opáčka je tragická.

2012-06-05 20:50:16

Třeba mě zab, ale mě fakt nic jinýho nenapadá, když je teda jak tvrdíš turbo v pořádku

tam nikde nic jinýho železnýho není. Sání je guma a hliník, takže to nejspíš nebude magnetický Hlava taky. Takže vylučovací metodou to musí být buď z toho EGR ventilu nebo část ventilu či pružiny, vahadla atd...

2012-06-05 21:00:41

Je to mazec, EGR je jediný co se kontrolovalo jen na "oko" tak doufám! Jinak to je opravdu magnetizující, právě že mě také nic nenapadá, ale ta vize ....... No každopádně moc díky za názor.

2012-06-05 21:06:04

Ještě mě napadlo, že v jiným vlákně jsi psal o vibracích v menších otáčkách... Co odlomená část vstřiku nebo žhavičky?

2012-06-05 21:16:01

Marek píše, že je problém na DVOU válcích (5. a 6.), tož že by se rozsypaly vstřiky či žhavičky na dvou místech...? I když možné je všecko...

2012-06-05 21:18:40

Áááááááááááá jóóóóó. Ještě že vás tu máme, milý Watsone...

2012-06-05 21:20:49

No kéž by, dnes jak to rozebral do šroubku tak na hlavě je vše naprosto OK, na pístech jsou otisky těch kousků a jediné co je vizuálně v pr.... tak to jsou dva sací ventily a jeden výfukový. Jeden sací je úplně ohnutý, ale pořád v určité poloze fungoval (dle toho jak se pootočil) ostatní mají jen náznak špatného dosednutí. Každopádně musí se vyměnit čtyři. Na hlavě je jinak vše ok (teda až budou zabroušeny), proto to nedělalo stále. Jinak ta vybrace je spojená údajně s tím špatným chodem motoru. No prostě ježek v kleci.

2012-06-05 22:45:08

neni nějak poškozena vačka , zlomená? třeba pak šupinky vlitly do sani přes hadici vydechu! nebo něco jinyho z hlavy.

2012-06-06 09:34:52

Opravdu se na hlavě kontrolovalo vše. Je fakt, že to by logiku mělo, ale nic tam není, vačka je jak nová (což se po té masáži divím). Díky

2012-06-06 21:08:22

Tak to bylo UFO co tam vlítlo. Záhada

2012-06-06 21:15:38

Tak a nebo mi někdo na servisu kecá, to je také možnost. Ale nebudu paranoidní a budu věřit v trvale odstraněnou závadu. Přece jenom jsem včerejší

2012-06-06 22:20:12

tak tak

2012-06-06 22:26:43

železo v motoru nevěstí nikdy nic dobrého

2012-06-06 23:19:34

Bohužel, jenže kde se vzalo, dnes mě napadla varianta pístního kroužku, nebo aspoň kousíček. Válec jsem neviděl, ale dle servisu je best. V životě se mi něco podobného nestalo a to mám najetý milión

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-06-07 10:06:24

Ahoj, v tomto případě je to celkem záhada. Jestli je vše OK - filtr, váha vzduchu, turbo, egr, sací paroží, hlava jako celek (ventily, sedla, vodítka ventilů), písty a pístní kroužky. Ty částice kovu z vnitřku motoru snad odlučovačem oleje neprojdou. Já bych se zaměřil na turbo, kontrola lopatek kompresoru a kontrola uchycení mezikroužku clonících klapek - bývá jen přinýtován a vypadnuvší hlavička nýtku může být ona příčina. Takto se mi to stalo na Tranzitu, kde chtěli za nový turbo 35tis. kaček a bylo to jako jeden díl i s výfukovým parožím. Tak jsem se rozhodl to opravit, nýtky jsem nahradil nerezovou trubičkou dlouhou cca 7,1 mm, klapky se musí volně hýbat a zároveň co nejvíc těsnit, a do těla turba v dírách po nýtech jsem vyříznul závit a dírky v kroužku provrtal na průměr šroubku a celek sešrouboval nerezovými imbus šroubky - cca M4x15 mm. Někde vyhrabu fotky, tenkrát jsem to i vyfotil během opravy. Po opravě za cca 100 kaček v materiálu a dopoledne práce Tranzit jezdil ještě cca 4 roky, než se vysypal motor......

2012-06-07 14:18:51

Záhada to teda je, lopatky turba jsou z nějaké slitiny a vizuálně tam vše vypadá jak má být, ani vůle tam není. Dnes tam jedu, třeba už něco našel, děkuju


Odpovědět

1  2