Fórum - Téma


Motor 2.5 td za 2.5dti


Fórum Omega B Motor 2.5 td za 2.5dti

Informace o modelu: Opel Omega B



2011-03-11 18:54:48

Zdravím,

jsem tady nový,mám v plánu koupit Omegu B 2.5 td Caravan předface a chtěl bych se zeptat,jestli je hlavně technicky možný vyměnit motor 2.5 td za 2.5 dti. Prolezl jsem všechny fóra zde na klubu a nikde jsem tohle téma nenašel. Nebo jestli jsem to přehlídl a zakládám nový zbytečně,tak se omlouvám...

Myslím to tak,že pokud by se mi povedla sehnat např. v DE totna na bok nebo zadek s dobrým předkem ( a teda i motorem ),abych měl veškerý věci k tý výměně,po dílech nic kupovat nebudu,to je nesmysl,chci vědět,jak je na tom např. elektrika kolem motoru apod. Chtěl bych zachovat původní předface interier,ale zvenku se mi zase víc líbí poface. A druhá důležitá věc - pasuje manuál převodovka z 2.5 td na motor 2.5 dti ? Koukal jsem,že poface s 2.5 dti je většinou v automatu,ten mi nevadí,ale bojím se toho,že se časem může podělat a oprava např. cca 20k mě moc neláká...

A v neposlední řadě,jestli je toto všechno možný provést legálně,jako výměna motoru.

Jinak mám témeř 15 let zkušeností s lakování aut,tak zase naopak rád poradím s tímto...

Petr

2011-03-11 19:43:12

legálně je výměna relativně nesmyslná (drahá ) no a nelego to jde jen musíš pozvyměnovat motor i s elektroinstalací a řj no a manuál převodovka na motor z automatu lze dát ale musíš dát spojku z manuálu na ten motor

2011-03-11 21:50:12

S tou spojkou to je jasný ,jen mě šlo o to,jestli pasuje příruba manuál převodovky 2.5 td na přírubu motoru 2.5 dti...

A legál přestavba je drahej poplatek a moc papírování nebo tak jo ?

Jinak každopádně dík moc za rady,pokud to vyjde,tak samo bych měl vzhled poface,aby to tolik nemlátilo do očí,když bude v předface kastli vrnět dti...

Takže je to celkem reálný,myslíš ju ?

Já mám právě možnost koupit Omu B ´94 v docela celkově zachovalým stavu,jen motor je klasika ko a k tomu,kdyby se mi povedla ta totna,tak budu spokojenej. O tu práci s tím mi nejde,ale Oma poface 2.5 dti 02-03 je už jaksi mimo moje cenový rozpětí...

Takže ještě jednou dík moc

2011-03-11 22:03:10

příruba pasovat bude. Poplatky a složitost zápisu je to lítání od čerta k dáblu. a jelikož tam jde o velké navýšení výkonu nevím zda by to povolili ale myslím že pro tebe je lepší přestavba opačně do faceliftového DTI dát svůj starší interiér bude to jednodušší a rychlejší.

2011-03-11 22:52:09

na motoru zbrousit číslo motoru a nic neřešit, motor je výměnný díl...nikdo se ti v tom vrtat nebude, na pohled ten motor vypadá skoro totožně, nebál bych se do toho jít...a přehazovat interiér...proč? všechno je výměnný díl...

2011-03-12 08:35:09

Ok,dik moc,tak to mam docela radost

K tomu interieru - ja prehazovat interier nebudu,jak jsem psal,mam moznost koupit predface Omu za opravdu srandovni cenovku a jde mi jen o tu vymenu motoru. Navic me se ten poface interier vubec nelibi,ale nic ve zlym,je to jen muj nazor.

Cely tohle vymejslim jen proto,jak jsem taky psal,Oma poface Caravan 2.5 dti je uz mimo moje momentalni fin. moznosti

Kazdopadne dik moc za rady

2011-03-12 10:36:38

Jasně, motor je výměnný díl, číslo motoru nemusí sedět, ale pokud nesedí kód (typ) motoru (např: X20 SE) , tak neprojdeš evidenční kontrolou při přepisu vozidla a kdo ví jak na technické kontrole...

2011-03-12 19:14:53

Hoši hoši..nevím co pořád řešíte.. Jak řekl Hansdob,udělat jde všechno Ale záměny dvou odlišných motorů..jsou jen o penězích..a zastavět a rozchodit takovou přestavbu je finančně náročný asi tolik jako koupit novější model Na což tazatel jak řekl nemá.. Zeptej se nějakýho zkušenýho mechoše jak dlouho mu asi bude trvat vyndat motor,komplet elektriku čumáku,dát jinou el.,dát jinej motor,asi napasovat výfuk a oživit to...až Ti řekne hodiny,vynásob to cenou jeho hodinový práce..a začneš se poohlížet po jiným autě..protože ono se to nezdá ale hodin na tom strávíš hodněJá vím jak je časově náročná výměna 2.5 V6 za MV6..a to jsou na 99% stejný motory..a elektrika zůstávala na místě..

bad64  
2011-03-12 19:18:43

Hansdob ví o čem píše je to dobrý mechanik

2011-03-12 19:52:31

Přečtěte si o pár řádků výše a přečtětesi že o tu práci mu nejde, takže mu asi bude jedno jak dlouho u toho stráví, nebo zaplatí někomu...reálné to je...

2011-03-12 20:38:33

jo..o práci mu nejde ale o prachy jo a práce stojí peníze a pokud se tady ptá na reálnost provedení..tak logicky není mechanik..a zadara mu to nikdo dělat nebude Leda tatínek mechanik

2011-03-12 21:05:49

Ne,o práci mi nejde,o peníze ano,to jste všichni napsali správně

Dělal jsem auta víc jak 15 let...

Všechno si budu dělat jen já sám,max. finální zprovoznění na diagnostice mě udělá známej

2011-03-12 21:13:00

Ptal jsem se na reálnost provedení proto,jestli je to technicky možný,ne jak se např. vyndavá motor z auta

2011-03-13 13:35:02

ty motory jsou stejný...liší se jen vrchem...myslím hlavou...DTI má už vstřikování comonrail...blok je stejnej a tak převodovka bude pasovat stopro.

Přehodit to nebude problém...jen to chce čas..A pokud to budeš dělat sám,tak Tě to nebude ani moc stát...jen takový ty věci jako nová spojka,nějaký ložisko a tak...

A co takhle nechat TD chipnout a jsi na tom stejným výkonu jako má DTI? a máš to bez práce.

2011-03-13 15:12:42

No já se právě toho motoru TD(S) bojím,u tý Omy,co můžu koupit je prdlá palice,klasika... Ale nic ve zlým.

Jezdím spíš kratší vzdálenosti a ty jsou pro tento motor zabijákem... Ale je jasný,že i k tomu DTI se musím chovat citlivě,netočit studený apod...

Já tohle řeším proto,že si chci postavit auto podle sebe,co se mě líbí a vyhovuje,Oma B se mě líbí moc,navíc nejde ani tak o to,že momentálně nemám moc prachů,ale o to,že v současný době auto za např. 100 - 200k nebo snad víc opravdu nepotřebuju. Moc nejezdím,garáž mám malou,ale abych si kupoval nějaký Punto,Feldu apod. tak to zase tak špatně na tom nejsem ( Nemyšleno zle z pohledu uvedenejch aut )

A jsem schopnej si udělat 99% prací na autě sám,ale určitě nejsem šetřílek nebo držgrešle,co se bude rejpat v autě půl roku kvůli pár ušetřenejm korunám,to fakt neee I když je mi jasný,že to,co chci dělat není práce na jedno odpoledne

A ještě jeden dotaz - jak hodně se kradou poface Omegy ?

2011-03-13 15:45:36

No já to mám do práce přesně 3,5km...v zimně to ani neohřeju.....v létě je to tak akorát...Na tacho mám 290tis... tímhle stylem i s většíma úpravama (větší turbo turbo i tlak atd) jezdím už 6 let... a palice furt dobrý...

a to si zajedu na 2-3 srazech i sprinty...to auto nešetřím...ale snažím se tomu nešlapat,když je studený....ale když zaspím,tak tomu dupu hned od začátku.

2011-03-13 16:40:26

Tak jestli existuje nějaká obrana a prevence proti praskajícím hlavám a problémovým teplým startům,tak do obyč 2.5 TD klidně půjdu,ten 2.5 DTi tam chci dávat víceméně proto,abych se vyvaroval bolestem motorů 2.5 TD...

A pokud se motor 2.5 TD opravdu poctivě a pořádně dá do kupy,můžou se závady opakovat ?

2011-03-14 10:52:23

Jeden člověk co dělá do BMW mi říkal ..."je to TDS ...ko je každej kus jinej"

Ty hlavy praskají a dají se opravovat...Opel si dělal hlavy vlastní ale ty praskali taky...nevím jestli já už mám opravenou a nebo né,ale nějak to neřeším....těch motorů je všude dost a tak až to vyhasne,tak dám jinej a jedu dál...Jinej motor cca 18000,- oprava hlavy cca 15000,-

2011-03-14 11:12:03

Tak to nevím čéče...

Já hledám nějakýho nástupce mýho současnýho auta,a hodně se rozmýšlím. Omega se mě líbí strašně moc,snad se tolik nekradou jako koncern VW. Navíc např. taková A6 2.5 TDi V6 ´98 výš je co se týče toho motoru hotový neštěstí... Laguna II dCi ani nemluvím.

Proto taky vymýšlím takový kotrmelce s tou výměnou motoru,postavit si auto,co mě bude vyhovovat a udělat si ho poctivě pro sebe,aby bylo alespoň trochu víc spolehlivý...

Dělal jsem auta 15 let a nějakejch dobrejch pár mě jich prošlo rukama a proto se tolik rozmýšlím. Momentálně na tom nejsem finančně růžově a nechci koupit nějakou mr/dku...


Odpovědět