Fórum - Téma


Montáž tažneho zařízení


Fórum Vectra B Montáž tažneho zařízení

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 1.6

39 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2

2015-11-27 13:25:49

Ahoj jak je náročná instalace tažného zařízení značky vapol E27. Máte s tím někdo zkušenost? V návodu je napsáno, že se musí demontovat nárazník a použit šrouby 10x110mm s diletačníma trubickama 17x69 mm. Musí se demontovat i výztuha nárazníku nebo tak něco? Díky za jakoukoliv radu

Venca49  
Václav
2015-11-27 21:45:49

luke020: U kvalitního tažného zařízení by mělo být vše k montáži,včetně návodu a typového listu.Jestli tam nejsou šrouby a ostatní materiál,tak bych ho nekupoval.

2015-11-28 00:13:17

venca49: Jasně že mám k němu typový list a návod. Ale jako když tam je napsané sundejte nárazník a ve vyznačených místech udělejte otvory pro šrouby a vymezovací trubičky pote vše sešroubujte a nasadte nárazník. Docela jednoduchý postup.Myslel jsem že by někdo mohl mít zkušenost a podělil by se o praktické zkušenosti.

2015-11-28 17:55:12

luke020: Já jsem si sice montoval tažné na Vectru C ale může to být stejné i u B.Ty vyznačené místa jsem měl v kufru pod kobercem.Ale opravdu nevím nic o VB.Nárazník jsem musel sundat abych tam to tažné nasunul.Ty trubičky jsou tam proto aby se utahováním šroubů při montáži nedeformovaly nosníky v těch místech je to dvojité.Pasovalo mi to na ty předznačené místa pro vyvrtání otvorů na šrouby uplně přesně.Dokonce v tom manuálu na montáž byl obrázek kde jsou ty označené místa v kufru.Ať se daří.

2015-11-28 18:20:47

Dneska jsem na to koukal pod kobercem mám vyznačené díry.Na levé straně tři a na pravé dvě.Ty nosníky jsou už předvrtané z výroby.Nebo se to musí provrtat z kufru až do nosníku? Bylo náročné sundat nárazník a co výztuha ta tam zůstává? Dík za info

2015-11-28 18:48:36

luke020: Nosníky předvrtané nejsou to by byly plné bordelu z cesty. Já jsem výztuhu nesundával.Nevím jak je to u VB a u tvého tažného.Já jsem montoval od firmy Steihof a mám na Céčku jiný tvar nárazníku.To tažné se přiložilo zespodu a přišroubovalo se.Výstuha zůstala na svém místě.Já jsem montoval toto tažné.

http://www.sklep.steinhof...owniczy_STEINHOF-415.html

2015-11-28 19:02:21

Princip je stejný koukám, je pravda, že budeš mít asi trochu jiný nárazník.To jsi dal za výztuhu nebo jak?Obávám se toho vrtání jak to půjde přece jen 17mm dira je dost přes nosníky

Venca49  
Václav
2015-11-28 20:42:00

luke020: Vrtat to jde dobře postupným vrtákem.Má výhodu,že srazí hrany a díry jsou kulaté.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-11-28 21:18:10

venca49: Co jsem montoval TZ na Astru H karavan, tak se nic vrtat nemuselo, vše bylo připraveno. Zadní světla dolů, nárazník dolů, výztuha (hliníková) dolů, místo ní nasunout tažné, utáhnout matkami od výztuhy a zespodu nosníku zašroubovat již existujícími dírami šrouby do nosníků, protáhnout kabeláž přes připravenou záslepku pod levým zadním světlem, zapojit zásuvku, nasadit jednotku kabeláže zásuvky do slotu v REC, přikostřit kablík, nasadit nárazník, nasadit světla, diagnostikou zaktivovat funkce pro přívěs a bylo hotovo.....

Venca49  
Václav
2015-11-28 21:33:22

kopejda: Na novějších autech to bude asi připravené,ale na Vectra B, ještě ne.

2015-11-29 12:43:11

luke020: Až budeš vrtat tak pozor na to.Napřed vrtat vrtákem o průměru podle použitých šroubů obě vrstvy nosníku a pak vrtat horní podle průměru těch trubek (píšeš 17) které tam potom vložíš a půjdou přes ně šrouby.Kdyby jsi to vyvrtal obojí na 17mm tak by Ti ty trubky propadly dolů na zem.

2015-11-29 15:17:14

Díky za dobrou radu v návodu je pouze, že provrtat díru o průměru 17mm. Šrouby jsou 10x110. Jen doufám že se s dirama sejdu přes ten nosník.

2015-11-29 16:35:02

luke020: V podlaze kufru vyvrtáš přes oba plechy 11 mm přes oba plechy a pak jenom vrchní na 17 mm.Budeš vrtat v těch označených místech a budeš si hlídat je svislou rovinu.Já jsem to mněl označené dokonce důlčíkem.Ale všechno si ověř než začneš vrtat,já popisuji jak je to u VC.

2015-11-29 16:52:11

luke020: Když si to otevřeš tak to vypadá že nemusíš sundávat nárazník ale musíte být u montáže dva.Vyvrtáš dáš trubičky ,prostrčíš šrouby,někdo Ti v kufru přidrží šrouby,zespodu na šrouby nasadíš tažné chytneš matky. Ten v kufru Ti přidrží klíč a a dole utáhneš matky a je to.Pak si uděláš elektriku.Držím palce.

http://allegro.pl/hak-hol...an-kombi-i5336210138.html

2015-11-29 18:38:24

S tím počítám že to budem dělat dva. Podle fotek vypadá, že se to dává až za výztuhu. No snad to vyvrtám rovně.Ještě z tvé zkušenosti jak je ten plech co musíš provrtat silný? V kufru to mám taky krasně vyznačené a ještě udělaný důlek.No elektriku snad nějak dám, podle všeho se to napojuje na dráty za zadní světla.

2015-11-30 12:35:08

Před 14dny jsem toto řešil na Highlanderovi. Originál od OPELa. Podle návodu je to hezké, ale dával sem to tam sám (spousty sprostých slov padlo - ale za to opel nemohl), nárazník nemusíš sundávat v případě že vyvěsíš výfuk. Pokud to budete dělat na heveru (což doporučuji), sundej gumy na kterých se houpe výfuk až k vlnovci. Konec ti stačí pustit dolů o půl metru, pak ho někde přichyť provazem nebo drátem. Díry jsem neměl z kufru, vrtal jsem tedy dlouhým vrtákem, od spodu díry jsou v nosníku od výroby (od spodu spíš pro to abych to měl nějak v rovině). Pak tedy na rozměr štoubů vrtákem z hora. Nezapomeň si udělat díru na elektriku a nasaď na to gumovou průchodku. Kebely vyvedeš ze svazku, to se nechá v pohodě dát. K tomu se dostaneš: sundat "prahovou" lištu, sundat uchyt pro zámek přišrouboaný v kastli na spodní plato. Odrnout, a seš na kebelech. Pokud nic nechceš ohýbat, a hezky si to vyndat , musíš sundat i to plato. Sám jsem měl nahozený tažný i s dírama za hoďku, dráty se zásuvkou jsem řešil po tmě 2 hodiny. Trochu mě potrápily barvy tech proužkatých, je dobrý na to fakt dobře vidět.

2015-11-30 20:23:58

montáž TZ na VB by nemělo být nic složitého,když k tomu člověk má všechno co k tomu má být,chce to jen trpělivost takže žádně hrrrrrrrrrr a je to a předně používat hlavu a oči.Já montoval na svou VB značku Bosai a je to už hodně dávno.A tak mě napadá,jestli v dnešní době není náhodou potřeba pro přihlášení TZ do TP nebude potřeba razítko servisu? Páč montáž TZ by mněla být provedena odborně a odborně v dnešní době znamená,provedeno v servisu.

2015-11-30 21:14:46

renegate.74: Buď autorizovaný servis, který má licenci od výrobce k montáži a pokud nemá, tak stačí zajet na STK kde vše prohlédnou a dají razítko.To mám zjištěné tohle tady vůbec neřeším.

2015-11-30 21:23:26

Jistě-že. Zápis do TP je potřeba vždycky. Musí ti vystavit nový malý TP kde bude to tažné zapsáno, pokud to tak už není. K zapsání je potřeba typový list, který jsem za 500,- musel nechat vystavit u firmy zabývajcí se TZ. Ti mi testli zásuvku, jestli vše svítí a pak Fúúúú na čekačku na ouřad. Druhá možnost je, že lze ze stejného typu auta přepsat na fyzicky jiné auto již přihlášené TZ. Ale tam přesný postup neznám.

2015-11-30 21:24:36

battledragon: Jak říkáš také jsem zjistil že díry v nosníku jsou připravené.Dokonce i díry pod každým světlem na elektroinstalaci. Stačí jen udělat díru do záslepky.Já mám tažné vapol a el. se zapojuje v kufru na světla levá strana 4 kable a pravá 3 káble to snad náko napojím na svorky. To tažné je namontováno v prostoru za nárazníkem a nebo pod výztuhou?Když nic nemusím sundávat


Odpovědět

1  2