Fórum - Téma


Modul zapalování X16SZR- nefunguje (nedává jiskru)


Fórum Astra G Modul zapalování X16SZR- nefunguje (nedává jiskru)

Informace o modelu: Opel Astra G



2016-08-12 22:40:24

Zdravím, po pár dnech hledání jsem bezradný a prosím o radu. Na mém voze Opel Astra motor X16szr mi odešlo těsnění pod hlavou. Vyměnil jsem těsnění a po složení mi modul zapalování nedává jiskru. Před rozebráním vše fungovalo normálně. Nejsem si vědom, že bych někde opomněl něco připojit, ale jelikož jsem to rozebíral před více než čtyřmi měsíci i to by bylo možné. Prosím naveďte mě někdo, co všechno zkontrolovat. Moc děkuji.

2016-08-13 00:56:09

czlaco: zkontroluj si zapojeni cidla otacek co je u remenice klikovky. jak neni signal z tohoto cidla, tak neni jiskra na modulu zapalovani.

edit: remenice musi byt presne nasazena na drazky. taky musi byt 100% dobre sestaveny rozvody. pokud nesedi otevirani ventilu na pozici klikovky tak je stejny problem.

2016-08-13 13:45:18

biggest: děkuji moc za radu, toto jsem již kontroloval, čidlo řádně připojeno do lišty elektriky mezi hlavou a sáním, rozvody též překontrolovány, ale pro jistotu se na to ještě jednou kouknu. Zatím díky, až to opět překontroluji dám vědět.

2016-08-13 16:28:13

ryska kola na vacce nahore, ryska na klice dole, remenice na klice na prolis a cidlo na remenici. pak musi byt vse OK. ALE uz sem se setkal s tim ze ozubene kolo vacky bylo o 180° pootocene takze doporucuju vyhodit svicku na 1. valci a fyzicky si overit ze je 1. valec v horni uvrati.

2016-08-21 12:58:22

Děkuji všem za rady, ale až dnes jsem se konečně dostal na opětovnou kontrolu rozvodů. Horní kolo rozvodů na vačce je nasazeno na čepu vačky, čímž je dána poloha vačky a horního kola rozvodů. Když nastavím horní kolo rozvodů proti zářezu (značce) na plastu nahoře, dolní kolo je nastaveno proti zářezu (značce) dole. Řemenice je nasazena ve výřezu, tak jak má být. Pro jistotu vyndána svíčka 1. válce a sundán kryt vačky. Když jsou rozvody nastaveny tak, že kola ukazují na značky je píst prvního válce v HÚ a vačka otočena tak, že oba ventily jsou uzavřeny - tedy celý motor je ve stavu, kdy má dojít k zápalu směsi v 1. válci. Projel jsem si celý rozvod dokola a funguje správně, když je značka horního rozvodového kola přibližně na 3. hodině otevře se na 1. válci výfukový ventil, na 6. hodině se zavírá výfukový a otvírá sací a přibližně na 9. hodině dochází k uzavření sacího ventilu a když má dojít k zapálení směsi a píst 1. válce je v HÚ je značka na horním kole rozvodů shodná se značkou na krytu rozvodů. Pro jistotu jsem zkontroloval konektory elektrické instalace k čidlu kliky a k zapalovacímu modulu, zda nejsou nějak poškozeny, ale oba jsou čisté a opticky vypadají bez zjevného mechanického poškození, ani nejsou nijak porezlé což by mohlo též ovlivňovat jejich el. vlastnosti. Pro jistotu uvádím, že při tomto zkoušení nemám nasazený drážkovaný řemen, který pohání pouze alternátor, kryt vačky, svíčku v 1. válci, vzduchový filtr včetně všech plastů před "monovstřikem" a v systému není chladící kapalina. Když jsem se pustil do výměny těsnění pod hlavou motor fungoval normálně.

2016-08-21 13:11:15

napoj auto na diagnostiku a podivej se zda ti dava cidlo na remenici kliky signal pri startovani.

2016-08-21 15:32:50

V současnosti mám problém s notebookem, kde mám velkou diagnostiku, proto jsem zkoušel takovou tu levnou čtečku přes bluetooth a mobil s Torque. Vím že tato kombinace není optimální, ale zatím vždy se mi podařilo připojit k počítači auta. V tomto případě se mi nedaří připojit k počítači ani po 10ti minutách (spojení mezi mobilem a čtečkou je v pořádku). Jeden z problémů by mohla být ta levná čtečka, ale zatím (minimálně 100x) fungovala bez problémů i se značkou Opel z obdodbí 2000-2004. Jediná věc co mě ještě napadá je to, že došlo k úplnému vybití baterie na dobu několika měsíců. Dám dohromady notebook (přeinstalace) a kouknu se na ten signál z čidla. Zatím moc děkuji a určitě ještě napíšu.


Odpovědět