Fórum - Téma


mizí olej


Fórum Vectra B mizí olej

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2009-01-03 16:23:51

Zdravím přátelé. Mám dotaz. Mám Vectru B, 16, 16 V. Vim že tenhle motor je známej díky tomu, že žere olej, ale ten můj, mi připadá, ho žere asi docela dost. Zatim jsem to neměřil přesně, ale za měsíc ujedu cca 660 km, a 1 l láhev mi vydrží zhruba na ten měsíc a půl. To mi přijde dost strašný. Auto ale jede uplně ukázkově, motor běží potichu, necuká, NEKOUŘÍ, má normální výkon, jen ten olej mizí. Přitom ale vím jistě, že nikde nevytéká. Ani pod autem, ani na motoru zespodu není olej, jen jedna skvrna, která je ale už stará, zaschlá. Příčina opravena... Pod autem nikdy ani kapka... Umíte mi poradit, co se tedy dělá v případě, že motor papá olej? Nejspíš se mění pístní kroužky a tak, ale nemám absolutně tušení, jestli ještě něco k tomu,a kolik cca taková výměna stojí v servisu? (NE v opelu) Díky za rady. M.

2009-01-03 16:27:47

čau ještě se měni gufirka na ventilech ! jiank kroužky ,tesněni pod hlavou

2009-01-03 16:28:44

A nevíš na kolik to přibližně přijde? Absolutně nemám představu, jestli 2000 Kč, 5000, nebo 10 000 Kč...

2009-01-03 21:44:42

no to nebude bohužel levná záležitost musí se rozdělat motor a to bejvá dosti pracné.ta cena je podle mě dost různá záleží na koho narazíš ale mímu kamarádovi to dělali na fiestě za cca 8000,-práce

2009-01-04 22:36:01

zahřát motor, změřit tlaky - někam zapsat. Do válce vstříknout stříkačkou olej, změřit tlak, když se tlak významěji zvíší = kroužky nebo těsnění, když ne tak je to v hlavě

2009-01-04 23:23:02

kolik toho oleje striknout abych neznicil motor?

2009-01-07 20:19:37

Přetešnit dříky ventilů!! Jedno gufírko stojí cca 19 kč. To jsou veškeré náklady, protože pružinu ventilu smáčkneš stahovákem i bez sundání hlavy. (p.s. rovnou bych měnil i rozvoďák)

2009-01-08 00:06:39

do injekční stříkačky, jak při očkování. 2 - 3 ml

2009-01-08 20:16:16

A co tam leješ vůbec za olej? Jestli si tam nalil něco jako 0W30 tak se pak nediv

2011-09-30 16:45:39

já sem si to nechával dělat..(pístní kroužky,gufera ventilů,těsnění pod hlavou,rozvodový řemen) 10000,-

2011-10-17 11:22:49

Taky by mě zajímalo co tam je za olej?

2011-10-17 12:55:56

Bohužel u tohoto motou je to trochu sázka. U nás na webu , se to probírá již dlouho. Vědšinou co mají uživatelé zkušenost , je že po generálce se to buď moc nezlepší nebo zlepší výrazně , ale po nějakém čase se tento nepříznivý stav vrátí.

Obecně , motory X16XE , mají velkou toleranci pro spotřebu oleje. Při generálce je nutné změřit oválnost válců , zda jesou již elipsovité. Pokud ano , nemá cenu motor opravovat. Problémy jsou i s pístnímy kroužky a jejich rozměry.

2012-05-28 22:07:19

mam stejný problem u opel omega 2.2 16V,ale nedokážu si představit ten motor kuchat,je to děs,jen se na to podívam.Mam auto dovezené z Německa,r.v.2002 naj.v servisce 97000km,cena 2500eur,nové LPG 25000,nové rozvody a teď tohle,uvidime na kolik oprava vyjde,zvažim i jiný motoq,ale to je sazka do loterie,když tak pisněte,poraďte,jak by jste postupovali vy,diky

2012-05-29 07:11:58

Na Masteru se mi sttávala podobná věc. Nejdřív, tak 1l/20000km a pak zvyšoval až na 1,5l/750km. Po sundání hlavy a nafocení(rozdrcené kroužky atd...) bylo nakonec vyřešeno koupí nového motoru za 200 000,- . Stejně už nešlape jako předtím. Každopáně to vypadá na kroužky, když nemáš pod autem louži a ani nikde v systému.

2012-06-05 20:55:16

Můj kamarád měl stejný problém a pomohl (trochu asi o 50%) hustší olej tz. místo 5W-30 dal 10W-40 a pokud se neozvou hydroštely je částečně vyhráno. On měl spotřebu oleje 1l na 100km. Je to velký problém tohoto motoru aspoň co vím (buď kroužky - šišatý válec, nebo gufera), jestli ti to žere 1l na 1000km tak bych to neřešil.. Na mém druhém autě Astra G 1.6 16V mi to přímo doporučil servis OPEL a když jsem měl najeto 100t.km tak jsem začal dávat 10W-40 - výsledek 1-2l na 12000km, záleží jak krátké trasy jezdíš.

2012-06-05 21:22:06

diky,dal jsem 15 W40,zatim dobry,ale auto stale čmoudi při 5000 otačkach,musim to lechtat,a po 500km uvidim,diky

2012-06-05 21:36:40

hmm, to je ten olej co se spaluje. No nezávidím. Tak snad to bude přijatelná spotřeba....

2012-06-06 00:32:14

Vyměň, ty gufírka dříků ventilů. Je to nejlevnější (300,- + práce na odpoledne). To jsou veškeré náklady. Shodíš rozvoďák, natočíš píst nahoru, sundáš pojistku z ventilu a pružinu a spičatýma kleštěma vyměníš to gufírko.

Ta pryž zkrátka po 15 letech ztvrdne a potom to netěsní. (mě to žralo 1 l na 1000km) Po tomto zákroku ani kapka.

Když tohle nepomůže, tak pryč s celým autem. Jakákoli investice přesahující 5-10tis se u takto starého auta nevyplatí...

2012-06-06 06:31:26

nějaký gufera mi měnili,už jak se dělala hlava,tak nevim,jestli tam jsou ještě nějake jine,tento týden jsem měl jit změřit tlaky,ale mi to nevyšlo,tak přiští tyden,uvidime,pak zvažim vše,už jsem do toho auta dal 14000 HLAVA+ROZVODY,25000LPG,AUTO JE FAKT PO ESTETICE VOŇAVE,UVIDIME.

2012-07-30 22:43:17

ahoj,na jakém autě sis to nechal dělat,ja mam omegu 2.2 16V a čekaji mě asi kroužky,taky počitám tak kolem 10000kč,těsnění pod hlavou s rozvodama jsem dělal minulý rok,ale ztrácí se mi olej a trochu to kouři,jinak vše v pohodě,ale ten olej mi to bere 1.5l na 1000km a to vubec nehonim,tak mam už teď z toho hrůzu,dik za odpověď!


Odpovědět

1  2