Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 65  66  67  68  69

2016-01-16 13:20:10

sádelňák: Za normálního (tedy zcela funkčního) stavu NELZE u otevřených řidičových dveří jejich kolík zamáčknout, to je možné, jen jsou-li dveře zavřené...

2016-01-16 15:12:22

colommbo: Ano vím Jiří, mi to ale lze, fakt. Normálně otevřu, zamáčknu, zbytek auta se zamkne a já zavřu.

vlastta  
vlastimil
2016-01-16 18:57:29

......nevypada to teda spis na nejakou mechanickou zavadu? (nerekl bych ze mokrospinac)

2016-01-23 11:55:28

Zsjímavé čtení o emisních kontrolách od tohoto roku... Hlavně starší chrochty to budou mít těžké...

http://ulozto.cz/xgHz4qxv/emise2016-pdf

Jsou to kurvy Nemyslím ty chlapy na emisích a stk, ale ty hovada co nám "vladnou"

To se tam ty nafťáky fakt tak honí do max otáček??...

Coby se dělo, kdyby třeba při tom testování v max. otáčkách se motor nějak totálně poškodil, skočil/prask řemen nebo by to začlo spalovat olej z vany... jsou nějak pojištěni?

2016-01-23 12:42:35

sádelňák: Ahoj, když jsem pracoval na emisích, tak zaměstnavatel p. Kolíček byl na tohle pojištěný. Doporučil nám udělat si pojistku na blbost, kdyby to náhodou jedna pojistka nepokryla, aby byla záloha.

2016-01-23 12:53:48

sádelňák: Ano, stanice měření emisí potažmo STK pojištěny jsou. Ale pokud se něco podobného přihodí, jde to za majitelem vozu...

2016-01-23 13:16:35

Není to tak jednoduché, jak je napsáno výše! Jako technik emisí, jsem si u majitele před započetím měl zjistit, v jakém jsou stavu rozvody, pokud majitel sám nevěděl musel jsem ho upozornit, že může dojít k poškození motoru, zda si toho je vědom a pak provést samotné měření. V tomto případě by to šlo za majitelem. Problém nastane, když ti tam dá zákazník auto a ty si to nemáš jak zjistit. V žádném případě nesmíš cokoli rozebírat, aby jsi se třeba na ty rozvody podíval. Pak nevím jak by se to řešilo. Mě se za tři roky nic nestalo.

2016-02-11 20:20:18

Zdravím měním čidlo teploty motoru, a potřebuji, aby mi motor žhavil i s trochu teplejším motorem. Po delším stání např po nakupování cca 1 -2 hodiny motor už trochu vychladne a v tomto rozmezí bych potřeboval aby už žhavil. V auto kelly mají více druhů čidel s různými odpory. A ptám se jaký odpor bude lepší na tento účel jestli menší nebo větší. Např čidlo hella 294ohm a eps 189ohm. Díky za odpovědi

Venca49  
Václav
2016-02-11 21:18:32

ciba97: Určitě to čidlo teploty motoru,tak jak si myslíš,nevyřeší.Stejně si bude žhavení žít svým životem.Zaměřil bych se na přidání tlačítka na extra žhavení,mimo ŘJ žhavení.

2016-02-12 00:32:18

ciba97:

A k čemu? Z jakého důvodu? Ty máš špatnej motor? Nemá už kompresi ve válcích? Pokud tomu tak není, tedy, když jsou kompresní tlaky vpořádku, nemá smysl s tím cokoli dělat. Když budeš chvíli s Googlem hledat po netu, dozvíš se, při kolika stupních se vzníti nafta, a jaký stupeň komprese je k tomu potřeba při dané teplotě nasávaného vzduchu. V reálu je tomu ale naopak, stupeň komprese je neměnný (vyplývá z konstrukce - geometrie válců), ale mění se vnější teplota. A z toho se spočítá, při kolika stupních vnějšího vzduchu je již potřeba vnitřek válců ohřát, aby se nafta vznítila.

A co se hodnoty odporů čidel týče, to závisí od způsobu zapojení, a nikdo ti tady neřekne, jak je to zrovna u Oplů. Asi to budeš muset vyzkoušet. Ale je to scestné řešení, protože v tu chvíli ti začne fungovat i zbytek elektroniky jinak (spouštění ventilátorů, klimatizace... atd..)

2016-02-12 09:16:45

nezačne, ventilátory se spouští na základě signálu z jiného čidla teploty chladící kapaliny, umístěném na chladiči.

2016-02-12 09:55:12

mirpie: a co třeba klimatizace?

2016-02-12 10:08:23

ciba97:

možná užitečné informace...

http://beru.federalmogul....iles/ti_04_cz_2014_fm.pdf

2016-02-12 11:32:44

A proč dělají různé odpory, sám nevím jaký tam má být originál. Navíc když čidlo odpojím, nechám motor chvilku nažhavit tak nastartuje. Pokud mám tedy nižší tlaky, šly by v diagnostice nějak upravit hodnoty např množství paliva aby motor lépe chytal? Pak ještě udělat zvlášť ještě vypínač na dodatečné žhavení.

2016-02-12 12:57:41

ciba97:

Odpor čidla teploty - ten se volí podle toho, v jakem prostředí takové čidlo chceš aplikovat, jaké máš k dispozici napájecí napětí, atd. atd. Tady výrobce spočítal, že nejvhodnější odpory čidel jsou řádově ve stovkách Ohmů. Jestli si na to vzpomenu zkusím změřit, jaké mám u Omegy já.

Otázka startování nemusí být záležitostí jen teploty motoru. Pokud jsi si jistý, že ti to špatně startuje, nejjednodušší varianta řešení problému je (v tomto případě opodstatněná) připojení na diagnostiku a kontrola:

1) váhy vzduchu,

2) snímače atmosferického tlaku,

3) a senzoru teploty nasávaného vzduchu,

všechny tyto veličiny mají vliv na to, jaké množství nafty "cákne" vstřikovací čerpadlo do motoru.

Kompresní tlaky - nejlepší je to proměřit, ale tady bych problém nepředpokládal. Ale váhy vzduchu - tady problémy bývají.

Dodatečné žhavení - je to zrádné řešení. Do svíček tečou poměrně velké proudy, a přívodní kabely nejsou počítány na dlouhodobé zatěžování. Se žhavením se počítá, když je okolní prostředí na nízké teplotě a jsou tím pádem kabely lépe chlazeny. Nevím sice, při jakých teplotách máš potřebu "přižhavovat", ale počítej s tím, že při +15 stupních se kabely hůř chladí než při -10ti, a může dojít k poškození izolace. A asi bys nebyl rád, kdybys musel měnit kabelové svazky u motoru. Mě stačí, když se podívám jen na kabely k mlhovkám, jak je izolace u žárovek od tepla po létech provozu ztvrdlá a při manipulaci praská (žárovky 51 W, při 12-ti V proud cca 4 A).

Upravit množství paliva aby motor lépe chytal... To řeší ŘJ (krabička na naftovém čerpadle, tuším PSG-5), a to na základě hodnot, které dostává od ŘJ motoru (rychlá komunikace po sběrnici CAN), a informací z vlastních senzorů (je tady asi jen jeden).

Osobně bych zkusil vyměnit váhu vzduchu, pokud je špatná, problém tak nebo tak budeš muset časem řešit.

2016-04-02 20:20:23

Mám dotaz nalezl jsem v motorovém prostoru pár nezapojeních přípojek tak bych rád aspoň věděl kam to má být napojené .Jestli nikdo neví kam mají vést

2016-04-02 20:33:51

kokodaj: Konektor na druhém obrázku mám taky nezapojený, s konektory na prvním momentálně neporadím, už je tma. Takové otázky se pokládají za světla, brachu...

P.S. Jen mě napadlo - chybí ti tam dva válce, tož jestli to není od nich...

2016-04-02 22:37:51

colommbo: Jiří a tu přípojku a to relé co tam není nevíš k čemu to asi je ??

vlastta  
vlastimil
2016-04-02 22:57:07

kokodaj: to ti tam uz nekdo coroval??? tech relatek mas nejak poskromnu....mam dojem ze to bude na ostrikovace svetel, tedy potrebovat nebudes......konektory z leve strany nevim

2016-04-02 23:59:10

vlastta: Vlastíku odstřikovače světel fakt nemám ale ta fialová přípojka nebo co to je mě zajímá


Odpovědět

1 ......... 65  66  67  68  69