Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 46  47  48  49  50 ......... 69

2014-10-31 20:47:59

kopejda: Máš na müsli propojení mezi hlavním spojkovým válcem a samotným vypínacím ložiskem, Michale...? Mno, možnost by to taky byla...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-31 20:53:17

colommbo: Jistě, je to jediná hadice systému (tedy s pracovním přetlakem). Přesně to co popisujete se mi stalo na lesovoze TAZ a když jsem viděl co dělá hadice, málem mě kleplo (nafoukla se do průměru až cca 3cm)....... Výměna hadice byla trochu problém, protože všechna šroubení byla total zarezlá. Tak jsem měnil hadici i s trubkami....

Loupak  
Pavel
2014-10-31 21:03:15

Beawer: Auto Cardo mohu doporučit, z 99% nakupuji jen tam, když to tedy mají v sortimentu. A navíc výdejní místo mám přímo ve svém městě, takže neplatím ani poštovné. Objednané věci do max. 2 dnů na skladě, takže super.

P.S.: Omlouvám se, že jsem vám tu narušil rozjetou diskuzi, se spojkou Vám bohužel neporadím

2014-10-31 21:13:15

Dovolím si sem zkopírovat podstatnou část toho, co mi poslal v SZ Václav (Venca49), poprosil jsem ho o "stanovisko", snad se na mě za to nebude zlobit...

"...Jsou tři možnosti: hlavní válec spojky, centrální vypínání spojky s ložiskem a vlastní přítlačák s lamelou. Přítlačák a lamelu bych zatím vyloučil. Podle mého pravděpodobně odešel hlavní válec. Na centrálním vypínání mohlo odejít ložisko, ale to by bylo slyšet-vrzání, šustění, harašení nebo skřípání. Pravděpodobně by unikala i kapalina pod auto.Ta se může objevit i později. Hlavní válec nemusí téci, ale také blbě tlačí. To chrupnutí u pedálu mohl způsobit spínač spojky,který se aretoval do jiné polohy(zatlačil)zvednutím pedálu výše. Je jasné, že ubýváním obložení na lamele se zvedá pedál nahoru. Ale toto bylo náhle, to by se muselo utrhnout a rozlámané se dostat mimo. Zase by to bylo slyšet a spojka by nefungovala ani tak jako nyní. Pak zbývá potrubí, hadice a odvzdušňovací jednotka (váleček s odvzdušňovákem, co kouká pod vozem), ale tam není co se podělat. Dvouhmoťák bude taky mimo. Nezbyde, než jezdit kolem baráku a čekat, nebo to celý rozhodit a prohlédnout..."

P.S. Uvažuju shodně s Vaškem, největší podezření mám na hlavní spojkový válec, který začal nějak propouštět, ale uvnitř, proto kapalina neubývá. Ale Michal mě taky dost nahlodal...

Hlavní spojkový válec bude, předpokládám, schovaný pod torpedem...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-10-31 21:26:46

colommbo: JJ pod torpédem....

http://workshop-manuals.c...4-_cylinder_petrol_engine)/

Venca49  
Václav
2014-10-31 21:27:01

colommbo: No tu hadici zkontroluj,ale nebude dlouhá.

2014-10-31 22:56:00

Mno toz pod torpedem je trosku dolu videt ... ale vsichni vime, u V6tek je zrovna okolo toho mista nahnacanejch takovejch veci ... tam nepropadne ani desitka klic.

Ale z toho obrazku tak nejak vyplyva, ze ta hadice je az nekde uprevodovky (logicky - tvori pruzny/dilatacni clen spojeni, zbytek je trubka), takze na tu videt fakt nebude. At chci nebo ne, stejne bude muset auto na hever pred zimou, tak si to nekam napisu a podivam se tam.

 vlastta  
vlastimil
2014-11-01 22:18:58

beawer: u V6 je to trosku problem.hadice dlouha neni jen ten pristup.navic aby toho nebylo malo tak pod torpedem je spoj ktery "prechazi" (jak pises) na potrubi

......foto hadice spojky

2014-11-04 20:24:31

Dnes jsem (po vlastní ose, cca 70km) dovezl Omču do Práglu kamošovi-mekánikovi. Řazení se ještě maličko zhoršilo a zhruba kilometr před cílem začala mírně prokluzovat spojka (kapalina stále neubývá). Bojová porada ještě s dalším kamošem-mekánikem a resumé je takové, že se poroučí přítlačák, tož jdeme do komplet výměny spojky, díly LUK už jsou objednány...

2014-11-04 20:27:03

colommbo:Ahoj Jiří, na druhou stranu budeš mít na dlouho klid

2014-11-04 20:30:14

@ Colommbo:

Mno pockej, porouci pritlacak ... takhle rychle? To je nejake divne ... mam stejne priznaky a jezdim uz vice jak rok stejnym stylem - tzn zadny srani se starou pani

Kdyz tak napis jakou sadu jsi kupoval a jestli bylo potreba menit i ten vysouvaci kominek nebo jen to lozisko - mam tuseni ze je to tam snad opravdu vsechno stejny ...

2014-11-04 20:43:24

beawer: Co je špatně, se, bohužel, pozná stejně až po rozdělání. Objednali jsme lamelu, přítlačák a celé centrální vysouvací ložisko, tož se to prostě dá všecko nové a šmytec... Akorát co jsme na to už zespodu koukali, bude to pořádný opruz a vůbec to kamošovi nepřeju - kupř. aby se vůbec odsunula dozadu převodovka od motoru, budou se muset nejdřív povolit nebo možná úplně sundat přední části výfukového potrubí, bo vadí ty přídavné ("startovací") katy (ty je tam, naštěstí, nemáš, Jene)...

 vlastta  
vlastimil
2014-11-04 21:17:39

colommbo: tak tak - u V6 musi dolu i 1 cast nejlepe obou vyfuku (katy).ale nejlepsi je odpojeni prave te hadicky od spojkovyho loziska (je pod torpedem,no a urcite vis jaky je tam pristup).......ja to delal cca 2mesice nazpet

Venca49  
Václav
2014-11-04 21:19:50

colommbo: Jirko,dáš li uvnitř všechno nové,tak už toho na výměnu moc nezbude Ale jinak to nepůjde.Bude zase na dlouho klid.

2014-11-04 21:43:36

venca49 + rendys: Mno, doufám, věřím...

vlastta: Vlastíku, aby se dala vyndat převodovka a pak měnit to vysouvací ložisko, musí se odpojit ta tlaková hadice jedině nahoře pod torpedem u hlavního spojkového válce nebo to jde odpojit někde dole u převodovky, aby se vůbec nemuselo pod torpedo...? Ptám se z toho důvodu, že kdyby se začalo (já u toho nebudu...) pod zvednutým autem demontáží převodovky a teprve pak se zjistilo, že odšroubovaná a už na pojízdném zvedáku položená převodovka visí ještě na tlakové hadici přidělané pod torpédem, bylo by hodně složité auto nějak spouštět na sloupovém zvedáku dolů, aby člověk mohl zase shora sundat torpedo a pracovat (odpojovat hadici) pod ním - jde mi prostě o to, co udělat NEJDŘÍV, odkud nejlíp začít... Děkuji!

 vlastta  
vlastimil
2014-11-04 22:36:38

colommbo: prave ze ta hadice spojkovyho loziska neni dost dlouha na to aby se dala vysunout prevodovka.tedy musi jit 1 hadice

2014-11-05 09:14:00

vlastta: Myslel jsem si to, děkuju, Vlastíku.

2014-11-05 16:18:17

@ Colommbo:

Ja ty katy taky budu muset sundat ... ale co sem se tak letem svetem koukal, tak jak postupem casu odpadalo to tepelne stineni, pristup tam docela bude

OFF Topic:

Podavam zpravu ohledne provozu levnych polskych brzd (kotouce + desticky) - jezdi mi od STK na zadku - presne km najete nevim (5000 +/- 500), ale zde jsou poznatky:

+ cena (fakt, levnejs to neslo)

+ rozmerove to sedlo jak prdel na nocnik - zadne ubrusovani desticek se nekonalo

+ brzdi ... na zadku se to tezko soudi, ale na dalnici auto pri prudkem brzdeni zadkem nehazi

  • pri prohrati piskaji (z kopce atd)
  • prasnost - spini disky (ne tragicky, ale spini, predtim tam byly Textary a nic)

Resume: na predek bych si to nekoupil

2014-11-05 16:38:03

beawer: Já mám (v tomto případě ve vztahu k demontáži převodovky bohužel) na každé výfukové větvi ještě další katalyzátor, který (které) ty nemáš, Jene, a hlavně ty (dva) vadí...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-05 17:32:31

colommbo: Tak to je docela dost rozebírání..... Tak mě napadá, že to prasknutí mohli být právě lamely přítlačáku...... Kdyby šlo jen o hydraulickou část, tak nebude klouzat spojka.....


Odpovědět

1 ......... 46  47  48  49  50 ......... 69