Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 69

2012-05-10 19:14:04

Beawer - to by mě taky zajímalo!! tak opláci, prosíme o radu

2012-05-10 19:59:25

Ty převodofky by měly být stejné - R25, ani převodové poměry jednotlivých kvaltů se podle jiných zdrojů neliší.

http://www.opel-infos.de/modelle/omega_b2.html

2012-05-11 09:08:01

No tak dekujeme, pane detektíf

2012-05-25 20:33:50

Našel jsem jakýsi káblík, který visel kousek od palivového filtru a nějak jsem nepřišel kam s ním a na co vůbec je. Neví někdo pls.

Na jednom obrázku je koncovka toho káblíku. Co jsem ho tak sledoval vine se různě kolem čidel abs a pak pokračuje u trubek směrem dopředu.

Druhý obrázek je kudy tudy na mě čouhá od filtru směrem dolů.

2012-05-25 20:37:17

Jo a ještě jeden dotaz našel jsem taky vzadu na podvozku jakýsi konektor je kulatý s asi pěti piny. Z konektoru vedou zase někam káblíky kam se nedá moc vypátrat, ale do konektoru není nic připojeného. Neví někdo z čeho by to mohlo pocházet? Něco co měli některé omegy tedy dofuk tlumičů či co?

2012-05-25 20:48:37

To, co držíš v ruce, Zdeňku, je mi nějak povědomý, ale zaboha si nemůžu vzpomenout, proč a odkud... A myslím, že na obě otázky ti odpoví nejlíp Hans nebo třeba DxDiaG, to je taky takovej poloprofesionální rozebírač...

2012-05-25 20:58:25

podle te fotky bych ekl e to je hadička na dofukování zadních tlumiču. a ten kabl s pěti kablama jestli je na leve straně u napravy tak jestli neni na naklon světel ke xenonum

2012-05-25 21:35:21

Aha to bych do té hadičky neřekl.

Ten konektor je pod pravou stranou. Výfuk je vlevo a toto je vpravo

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-25 22:56:56

Na pravé straně by mělo být vidět místo, kde je normálně namontován komprasor na vzduch a ten konektor nejspíš patří k ůhlovému snímači, který je spojen táhýlkem s pravým zadním ramenem. Vedle nádobky s brzdovou kapalinou by měl ještě koukat malý filtřík na nasávaný vzduch. Systém pracuje automaticky, kdy po zapnutí klíčku zapalování dojde k vyhodnocení úhlu snímače a je započato tlakování až do doby, kdy údaj ze snímače souhlasí s požadovanou výškou zadní části vozu nad silnicí. V opačném případě je poze vypouštěn vzduch z vaků na zadních tlumičích opět do doby dosažení požadované výšky. Výška se seřizuje zmiňovaným táhýlkem, kdy se mění šroubováním jeho délka. p. s. tlumiče jsem kdysi sehnal jen od monroe sadu komplet cca za 12 tisíc. Trochu maso, ale systém jsem zprovoznil, na nynější omáčce to naštěstí nemám. U Tebe je více, než pravděpodobné, že někdo vyměnil tlumiče za standartní a tím pádem vyřadil systém z činnosti. Pak dej vědět, jestli jsi našel ten kompresor.

2012-05-26 07:33:04

Díky za vysvětlení to vysvětluje totiž i to proč jsem našel na zadní nápravě u pravého kola zbytky jakéhosi táhla. Zjevně to tam kdysi bylo a někdo to vyhodil (JardaB ?) No aspoň tlumiče budou při případné výměně levnější. Pochybuju, že tam ten kompresor najdu, ale podívám se po něm

2012-06-03 19:15:38

Abych nezakládal nové vlákno - dneska jsem si jen tak pro radost vyčistil (elektronickou) ŠKRTÍCÍ KLAPKU (Y26SE.) Bez demontáže, jen jsem sundal přivody vzduchu od předřadné komory a pořádně jsem ji prostříkal a vyčistil hadrem až kam jsem se dostal, přitom jsem klapkou (klapkami) samosebou všelijak ručně hýbal - otevíral - zavírá samo... Po zpětné montáži kolen sání jsem schválně pár vteřin počkal jen se zapnutým zapalováním a pak normálně nastartoval (i když motor točil trochu déle, než obvykle.) A když jsem se pak byl kousek projet, tož asi po 10km se mi za jízdy rozsvítily současně jedna z kontrolek ŘJ (autíčko s klíčem) a kontrolka (TC) a zůstaly svítit. Volnoběh se v tu chvíli zvedl z normálních cca 550 na asi 1000-1100 a nebyl stabilní, na přidání plynu motor téměř nereagoval a když, tak jen velice váhavě a nešel do otáček ("nouzák"?), nicméně dojel jsem dom, vypnul motor a po znovunastartování už žádné (roz)svícení uvedených kontrolek, volnoběh pravidelný a při další zkušební jízdě už zcela bez problémů, motor se lehce vytáčí k 6000 bez nějakých hluchých míst či zaškobrtnutí. Jezdím s autem přes tři roky a k tomuhle současnému rozsvícení kontrolek došlo poprvé, i když se škrtící klapka čistila už asi třikrát. Na jiném fóru zmiňují možnou souvislost se škrtící klapkou, tož jak se na to díváte vy, přátelé a kamarádi - mám se začít bát... ? Děkuji!

2012-06-03 20:36:16

Ahoj, mě se to taky stalo u X25XE. Čistil jsem klapky, všelijak s nimi hýbal, než jsem je pořádně očistil Po zapnutí klíčku a nastartování mi tyto kontrolky zůstaly také svítit. Po vypnutí a znovu nastartování vše jako před tím OK. Dojel jsem na diag a byla čistá bez chyby. Tzn. vůbec se tím nevzrušuj a dál v klidu jezdi.

2012-06-03 20:44:51

Nevím, jestli je to vhodný, ale já si včera taky vyčistil klapku Bo se ze mě stal dědek a bylo to třeba spláchnout

2012-06-03 20:49:02

Kompresor byva bud vepredu v pravym rohu u narazniku, nebo u 2.5 TD misto praveho stredoveho tlumice vyfuku nebo vzadu na prave strane pod naraznikem..

2012-06-03 21:46:16

A tož moc děkuju, Rendysi - upřímně řečeno, v něco takovýho jsem doufal a jen se chtěl trošku ujistit... A tobě, Luďku, velký blahopřání!

2012-06-05 13:46:05

Poznatek k 'pomocne pace rizeni' - dle technika STK sem v ni mel chybu - vuli, po zkoumani Haynese (eng verze Etzolda), po telefonatu do Opla a po porade s jednim skodovkarem ... no ja vim ... sem si sundal na chalupe kolo a preslo se od slov k cinum.

K pace se da dostat i bez heveru a s nandanym kolem - zkousel jsem jakou ma vuli - stoji-li auto v klidu, je paka 'pod tlakem' a vuli nema, ale jakmile nekdo hne volantem, vule se projevi.

Vule je poznat ve vyvesenem stavu, staci zvednout na hever a uz se to vykla. Ta moje byla total kaputt, vule asi 5mm, ve vysledku to ovlivnovalo geometrii praveho kola, na obvodu rafku odklon od soubezne osy auta az 2cm ... a ja furt ze to nejak divne zataci.

Mno ... paka jako takova je skutecne jeden kus ... s tim, ze v pace je 'napevno' gumove futyrko a v tom je dalsi 'trubka' kterou se to nasadi na pevnou osu v kastli ... kurvy nemecky, stacilo tam udelat silonovy futyrko za tri ojra padesat ... ne, hajzli to udelaji jako jeden kus v prodeji za dvanact stovek. Nasr... gumove futro bylo minulosti, stacilo sehnat kus duse - idealni tloustka gumy je 1,5-1,7 mm; pouzil sem dusi z auta, byla slaba, udelala se dvojvrstva - trubicku ocistit, ocistit vnitrni stenu v pace, gumu nalepit chemoprenem na trubicku, trubicku vsadit zpet do paky - idealni je proste mejdlo, vklouzne tam jak ... no , namazat osu na aute, narazit zpatky paku pres kousek drivka, vratit maticku, dotahnout s rozumem a hotovo za pul hodinky i s cigarem ... po tejdnu zkouknout dotazeni matice. Puvodne to gumo-futro melo 'okraje', ja to vyresil vyseknutim gumopodlozek na pozadovany prumer (vnejsi 28-30, vnitrni 18 mm).

Foto bude vecer

bad64  
2012-06-05 19:06:15

Beawer krásný výklad a rada. Děkuji i za ostatní majitele Opel Omega.Super-admin

2012-06-05 20:12:58

Děkuju, Jane! Hned jsem si to celé radši (a bez tvého dovolení) zkopíroval do kompu...

2012-06-05 20:35:28

Jo, tak tohle by se měli učit ve škole, jak se opravujou auta Já měl kdysi taky problém s tím pomocným čepem... I když trochu jinýho ražení Po zimě se objevily v silnici díry a já jednu trefil v Dasným u ČB a ustřihly se mi oba ty šrouby co to drží.. No a kolečka začaly šmajdat a bylo po hehe...

A u předchozí omy jsem tohle futro dělal z mosazi a vydrželo než šla do světa, tak asi gúúúúút

2012-06-05 22:32:51

Mě ted v zimě ten pomocny čep zarezl, napřed se utrhl jeden šroub a pak když sem najižděl do garaže druhej! naštestí se neutrhl na silnici při jízdě! dal sem druhy a jezdim dál!


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 69