Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 36  37  38  39  40 ......... 69

2014-08-02 14:29:47

kopejda: Jo starší. No budu se poohlížet po dalším...projedu ebay a uvidí se...

2014-08-02 23:17:16

moje spotřeba, po týdením ježdění po výletech s dětmi!

2014-08-06 10:41:03

Drazi spoluobcane,

mam maly lokalni kardinalni problem a fakt uz nevim, jak to vyresit.

Co 14-20 dni ubyde cca 3/4 vody z expanzni nadobky (zapne hlaseni BC, voda skutecne chybi), prepocitano na kilometry najete je to cca kazdych 750 km. Zatim dolivam jen vodou destilovanou, lejt tam nemrzku mi prijde zatim zbytecny.

Aby se predeslo nedorozumneni, tak:

  • ne, nadobka nema mikroprasklinu
  • stare vicko na nadrzce tlak drzi a mam i nove, voda stale ubyva nezavisle na vicku
  • voda v oleji neni
  • vyhrivani skrtici klapky tesni
  • olej ve vode neni
  • kaluz pod autem neni
  • topeni netece a topi
  • spoje hadic nerosi, odskouseno i za tepla (au!)
  • sahara spina, teplota na budiku leze max ke 100vce
  • motor vodu 'nespaluje'
  • motor nijak excesivne netlakuje do nadobky

Napada me uz jenom ten tepelny vymenik voda-olej a sice, ze neni defektni, ale ze proste za ty roky prdlo tesneni okolo - origo se daval na tmel, tak je to dost mozny, ale to si myslim, ze by bylo nejak videt popr. byly by citit vypary z nemrzky nebo tak neco.

Koukal jsem do Etzolda, Haynese a prosel snad uplne vsechny hadice a trubky, co maji co docineni s vodou, vse je suche.

Diky za napady ... a ano, koupit jine auto by taky bylo reseni, ale tak nejak se mi neche (a taky nejsou prachy na novyho mercedesa)

2014-08-06 11:13:52

Neporadím ti, ale přesně tohle řešíme na Fabii 1.2htp i předchozí majitel nedokázal ten úbytek odhalit. Že by někde něco teklo jen za jízdy a stihlo se to odpařovat proto nejde nic vidět?...

2014-08-06 17:20:33

beawer: Mně trošku slzí to pomocné čerpadlo (tedy asi je to pomocné čerpadlo) na podběhu přímo pod expanzkou a kapalina z něj odkapává na podélný nosník pod ním a otvorem vtéká dovnitř, takže pod autem nikdy nic není a nekape - není to moc, resp. je to tak minimální a stav je stejný už dost dlouho, že to neřeším a dolévám +- čtvrt litru za dva-tři měsíce, jak se mi zachce... Zkus na to kouknout, jestli na čerpadélku nebudou barevné stopy po nemrzce...

2014-08-08 11:03:34

Jen drobnost, braši, ale důležitá - nezapomínejte občas zkontrolovat a případně pročistit odtokový kanálek z kastlíku s pylovým filtrem, ať se vám nezanese nečistotami a při dešti neproteče skrz ventilátor voda dovnitř do auta - právě jsem to udělal a bylo to taktak...

 Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-08 13:16:41

beawer: A chladič jsi zkoumal? Jestli není povolené čidlo pro sahary nebo netěsní vypouštěcí šroubek.... Může být vidět vlhko ve spodní části mezi žebry na bokách chladiče....

 Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-08 13:18:49

sádelňák: U HTP ráda praská hlava nebo blok (teď si nevzpomenu) v místě termostatu, není to vidět ale dělá se tam mikrotrhlina.....

2014-08-08 13:24:49

Je to pomocné čerpadlo pro dochlazování vody po vypnutí motoru. Když po vypnutí jedou sahary, běží i tohle čerpadlo.

2014-08-08 14:17:47

Taky pridam jeden poznatek, boky chladicu jsou z plastu. Za studena vse ok pri ohrati a natlakovani soustavy se zacaly ukazovat mikroprasklinky a znich vse vytikalo a taky nikde zadna kaluz ani znamky antifreazu. Nasel jsem to uplnou nahodou.

2014-08-08 15:31:46

Tak panove!

Na to pomocne cerpadlo jsem uplne zapomnel (dik Colommbo) a chladic jsem zkoumal v ramci moznosti pri otevrene kapote.

Pri dnesnim vylete jsem se rozhodl motor trosku potrapit a dostat ho do vyssich teplot (pocasi pomaha), budik ukazoval 110 a sahary bezely uz vsechny, hadice hezky pod tlakem a ... nic. Teplota spadla na 95 a zase nikde ani kapka. Ani na bocich chladice - dokonce jsem kvuli tomu sundal ty horni kryci plasty, ani kapka na cerpadle (ktery stejne uz asi nefunguje). Cidlo (nasel jsem jen jedno?) i vypustak jsou suchy - btw - jakysi dobrak kdysi strikal nejakym sajrajtem cely podvozek tak poctive, ze spodni hrana chladicu je v tom doslova utopena ...

Napadaji me snad uz jedine mikropraskliny v hlavach nad vyfukovym kanalem, takze za urcitych podminek to plive vodu rovnou do vyfuku a to volnobeznym pobrumlavanim na miste i kdyz s rozpalenym motorem proste nepoznam ... zvyseni otacek taky nepomuze, bo motor nebude v 'tahu' a teplota spis klesne, nez stoupne. Jedine jit na chvili do rizika a odpojit sahary ...

2014-08-08 20:48:45

Nevím jak je rešená vodní pumpa a termostat - kontroloval jsi?

Na 4 válci je termostat hned vedle výfuku - těsnění je časem jak beton a případný únik není vidět (hned se odpařuje).

Pumpa něco podobnýho.

Já doléval asi půl litru za půl roku a po výměně termostatu a rozvodech (né kvůli mizení vody) se to zdá být už zase vpořádku.

P.S. ještě mě napadá nějaký ten vícecestný ventil na přívodu topení - taky rád teče.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-08 20:58:43

beawer: Tak nevím, jestli nikde nic, tak bych zauvažoval o "vodičce" třeba od Würthu na utěsnění... Schválně píšu vodičce, protože je na trhu dost stopleaků co vypadají jako rozemleté kopřivy...

https://eshop.wuerth.cz/C...cyid/3146.cgid/cs/CZ/CZK/

Ještě mě napadlo, co vzadu na hlavách pod můstkem sání ta propojovací hliníková "klema" na vodu s teplotními čidly utažená ocelovými průtočnými šrouby?? Tam to rádo hnije a teče....

2014-08-08 22:20:32

@ Kopejda:

Mno ........ tak tam, tam jsem se nedival

O vikendu mam co delat, koukam.

2014-08-11 12:01:44

Zavada asi odhalena, ale nevyresena - po ohmatu prolina voda prave na ty kleme mezi hlavama, jako rikal Kopejda ... takze na to co? Takze na to seru, panove. Vozim s sebou petilitrovku vody a hotovo

 Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-11 21:35:13

beawer: To chápu, jeden ten průtočný šroub jsem utrhnul....... Ani ne silou, byl prostě uhnilej.....

Nalej to chladiva nějaké utěsňovadlo (hlavně tekuté) a dá to na čas pokoj a nezapomeň na to, že tam máš vodu až začne mrznout

2014-08-12 13:49:18

@ Kopejda:

Ty jsi to mel nekdy 'na zivo' rozdelany? I kdyz koukam na ty utesnovaci vodicky od Würtha, stejne tomu neverim, takze at chci nebo ne, do zimy bych stejne radsi shodil to sani dolu, at se k tomu muze.

Pocitam, ze ty pruchozi srouby koupim jedine v Oplu (budou-li v perdéli), ale nastava otazka, prijde mi, ze je to tesneny klasicky podlozkama z medi, tak jestli tam nedat i trosku toho cervenyho tesniciho tmelu potom.

 Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-12 20:37:42

beawer: Teklo to na známého 3.2, jeden ten průtočák byl prohnilej a pod druhým bylo prasklé těsnění (někdo to už dloubal) Když jsem povoloval ty šrouby, tak jeden šel (ten s blbým těsněním) a druhýmu jsem utrh hlavu . No nic, do zbytku jsem strčil tyčku a kápnul céočkem a bylo to venku (pěkně se to ohřálo). Jenže jsem narazil s tím, že jsem nikde nevyhrabal podobný průtočný šrouby (má to jiné stoupání závitu než hydraulický průtočáky) Takže koupit v Oplu (tenkrát je měli v HK i skladem - myslím jeden za 100,-) Očistil jsem dosedací plochy na hlavách a na tom bazmeku s teploměry a použil jsem na utěsnění hliníkové těsnící kroužky (mám jich dost druhů A smontoval, to jde pěkně blbě, jak je to vytočené a průtočáky skrz bazmek do hlav, musí se šroubovat oba najednou, jinak si to nechce sednout a kroutí se to.........Dotáhnul jsem to s citem, jen trochu a bylo to OK. Bylo po úniku........

Tady jsem našel fotku s gumovými O kroužky, tak si je kup i se šrouby

 vlastta  
vlastimil
2014-08-12 21:58:11

kopejda: sroubky z vymeniku oleje - docela poptavana vec

2014-08-12 22:08:22

vlastta: A co krytka šroubu raménka stěrače, Vlastíku, nebyla by...?


Odpovědět

1 ......... 36  37  38  39  40 ......... 69