Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 69

2013-10-08 19:10:03

kopejda: Odhadem deset zkušebních startů a motor vždy na první otočení. Pak jsem jel ke kamošovi tady na vesnici, chvíli jsme pokecali a domů mě musel odtáhnout na laně... Stlačení vratky při startování nepomohlo, ale čerpadlo je slyšet, benzín ani po opakovaných pokusech o startování z výfuku cítit není. Na nic jiného jsem zatím nekoukal a když to vyjde, mohla by být zítra diagnostika... Zatím moc děkuju všem!

P.S. Napadlo mě i čidlo kliky - v případě jeho defektu ŘJ nemá signál, že se motor vůbec točí a tedy nedá pokyn k zapalování ani ke vstřikování benzínu - co vy na to...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-08 19:30:07

colommbo: To je také jedna z možností a zrovinka Ty u Tvojí omči to nepoznáš, neboť máš odpojenou kontrolku ECU Ta by v tomto případě neúspěšného startu svítila jako o život....

2013-10-08 19:38:19

kopejda: Já vím, Bohumile, já vím...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-08 19:40:18

colommbo: Tak uvidíme co poví pan diag

2013-10-09 20:10:43

Jen pro strýčka Příhodu, chlapci - KDE je na mém motoru ČIDLO KLIKY, to vím (u olejového filtru), ale nemáte někdo potuchu, KDE by mohl být druhý konec, tedy KONEKTOR...? Pod kapotu čučím jak husa do flašky a nic nevyvidět...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-09 21:52:33

colommbo: Mám ten dojem, že po kabelu nahoru nad frému spojky a tam bude držák s konektorem. Práce to bude asi echt. Nebo zezhora pod hadicema podtlaků na konci sacího můstku.

2013-10-10 17:36:37

kopejda: Děkuju! Dnešní (ne)poznatky: diagnostikou (nebyl jsem u toho osobně, jen jsem pak volal tomu mekánikovi, co to bylo za diag a říkal mi, že Delphi, víc nevím) zatím vyčtena paměť závad a v ní uložena jen závada imobilizeru, nic víc a nic míň, případný kód závady taky nevím, jak jsem psal, nebyl jsem u toho, auto včil stojí před barákem u kamoša, který se s tím mekánikem dobře zná, bylo to napíchnutý tam. Závada immo mě ani moc nepřekvapila, bo, jak jsem se zmiňoval dřív, párkrát se už předtím za "normálního provozního stavu" stalo, že po zapnutí zapalování kontrolka elektroniky blikala. Závada vymazána, motor stále nestartuje ani na druhý klíč, kontrolka elektroniky nebliká. Je-li závada po vymazání a pokusech o nastartování v paměti opět, to, bohužel, nevím. Odpojili jsme s kamošem přívod paliva ke vstřikům, po zapnutí zapalování benzín stříká jako blázen. Vyndali jsme na pravé (líp přístupný) straně zapalovací modul a pro kontrolu dvě svíčky - svíčky zcela suché a po napojení a startování jiskru nehází. Zatímní závěr: do válců nejde benzín a svíčky nepálí, kontrolka elektroniky signalizující chybu imobilizéru při zapnutí zapalování ani při startování nebliká... Další dny nemám čas já ani mekánik, tož v neděli odpoledne to odtáhnem do dílny a mekánik bude bádat dál už za prachy...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-10 17:40:59

colommbo: Jednotka imma je kde? Není náhodou součástí ECU motoru? Aj aj

2013-10-10 17:44:29

kopejda: Myslím, že ano, že je součástí ECU... Předpokládám, že kdyby byl v háji immo, bude blikat kontrolka elektroniky a pokud tomu tak není a ŘJ imma je součástí ECU, může být závada v samotné ECU a může se to do paměti závad uložit jako závada imma...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-10 17:58:18

colommbo: JJ nebo se porouchalo propojení mezi čipem ima a čipem ecu. Imo je v pořádku a na signálku neposílá napětí a ecu tvrdí, že je imo KO protože od něj nedostává povel nahodit motor. Blikat nemá bohužel čím. Možná by nebylo od věci zjistit proč byla odpojena kontrolka ECU (ta ponorka) nějaký důvod to muselo mít.

Ano, může být vada v propojení mezi oběma udělátory. Imo si hledí svého, kontroluje klíče a posílá signál, že dobrý můžeme startovat. ECU by chtělo startovat ale nedostává signál od imma jestli je vše OK a může nahodit motor a proto si myslí, že immo nedělá co má a tvrdí žeje immo KO. Může to být přerušený jeden hloupý drátek mezi nima.

2013-10-18 11:35:30

Dám to sem, o víkendu se chystám na výměnu oleje nejen kvůli tomu že je v tom takový co by tam neměl být, ale hlavně kvůli tomu, že se mi při cestě ukázala hláška, že si mám zkontrolovat hladinu oleje. Dám tam olej který tam patří a splňuje všechny specifikace pro ten daný motor. Už ho mám i v kufru. Byl jsem koupit filtr a chci se zeptat Vás, protože, jsem na to ještě nečuměl...na motoru je opravdu jen vložka? jako třeba u fabie htp? příjde mi ta vložka docela malá. A ještě jedna věc, nemáte někdo schéma utahovacích momentu při výměně rozvodů? u Etzolda jsem nic nenašel na V6 jo a ještě, jaký je interval výměny? pět roků, nebo kolik km?

Díky

2013-10-18 14:13:48

sádelňák: Ano, mění se jen vložka filtru, přístupný je to jen odspodu zboku od řidičovy strany, kruhové víko s vystouplým šestihranem na dost velkej klíč (22...?) Povoluj to s citem, ať se ti neprotočí celá schránka v bloku a bacha na klouby, je tam málo místa, doporučuju rukavici. Víčko vyšroubuješ i s vložkou filtru, kterou pak stáhneš a nacvakneš novou, na víčku vyměníš těsnění (součást balení filtru) a našroubuješ zpět. Interval výměny - předpokládám, že máš na müsli rozvody, tož mekánici od Opla doporučují kolem 70-90tis.km a je taká prax, že se mění včetně vodní pumpy. Utahovací momenty kladek neznám.

2013-10-18 22:48:12

colommbo: Dík kémo, a co když se mi to protočí v tom bloku??..co pak?

2013-10-18 23:39:02

Posílám zajímavou publikaci k motorům Opel V6 Myslím si, že tam najdeš vše potřebné. Bohužel je to jen v angličtině. Každopádně kdyby měl někdo tuto publikaci k C20NE, hodila by se mi.

http://ulozto.cz/xGmkgq2b/opelv6-c25xe-x25xe-rar

2013-10-19 13:02:55

colommbo: Tak výměna proběhla úspěšně, jen si myslím, že ten filtr tam byl velmi dlouho, protože to co jsem z tama vytáhnul nemělo s filtrem moc společného, bylato taková hnusná zbořená hadrová věc. Colommbo to jsi fotil na svém autě??.. Protože já to mám kolem toho filtru úplně rezavé a tak i celý motor je dosti porezlý.. a tak jsem měl obavy aby se mi to pozdro v tom bloku neprotočilo.

2013-10-19 14:13:43

Tak jsem si dělal v autě menší pořádek hlavně v zadu a po oddělání zadních sedáků jsem oběvil nějaké "rozpojené" konektory které přesně do sebe zapadaly, jal jsem se je teda zapojit a plesk něco ve předu prsklo, auto normálně jelo akorád se mi zdálo, že nefunguje žebravé oko protože před tím už svítilo. Našel jsem přepálenou pojistku 20A kterou jsem nahradil i tak to oko nesvítí to je celkem jedno protože to mám tak na hranici kdy by se mělo rozsvítit. Ale co je horší nehraje mi rádiko a svítí "save" asi jsem ho odpojil při hledání te pojistky. Kód k rádiku mám, ale jak ho zadat...ještě to tu pohledám, ale kdyby se to někomu chtělo napsat tak bych byl rád

2013-10-19 18:28:06

Tak jsem se dočetl, že asi došlo k deseti zadání nesprávných kódů což je v mém případě blbost, protože jsem nezadával nic, jen jsem vytáhnul pojistku č.6 pod volantem. To mi povídejte, že jsem to nějak umrtvil...

V jak na to píšou, že je třeba kontaktovat výrobce. Mám tam rádiko ccr2006 od filipse..

2013-10-19 19:17:50

sádelňák: Zadání kódu rádia je kupř. zde: http://www.club-opel.com/...3?select=1348#message1348 anebo určitě i v tomhle vlákně: http://www.club-opel.com/...select=54870#message54870

2013-10-19 19:26:43

Tož dnes vyměněno čidlo kliky, přátelé, a motor už zase startuje... Nicméně práce na , kvůli hledání připojovacího konektoru (nalezen úplně vzadu za motorem a přístup k němu ) odpojit a sundat z vrchu motoru celý sání, prostrkat kabel od novýho čidla, přisponkovat, aby se nedotýkal svodů a katu, páč původni origo cestou už to nikdy nikdo nenatáhne... U áčkový Omči byla výměna čidla otázkou pěti minut, tady práce (zcela zbytečně) celkem tak na dvě hodiny, pokrok prostě nezastavíš...

2013-10-19 20:05:47

colommbo: Opět díky ti! už to hraje!


Odpovědět

1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 69