Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 69

2013-05-02 20:16:51

beawer: zalezi na cloveku jestli si troufne to rozebrat ;) pokud mu jde abs nerypal bych do toho... jasne na to je specialni papiňák :D nemusis slapat na pedal a tim se ti neposere hlavni brzdový valec :)) prece jen odvzdusnovat auta s abs tim to zpusobem je šetrnejsi...je to podtlakova nadoba na kompresoru pripojena pod membranou je stara kapalina ta se tam zrovna odsava a nad membranou je nova kapalina ktera se tam automaticky prisava a ty jen behas pod autickem...

2013-05-15 12:42:22

Zdravim,

dneska mi zacal houpat volnobeh, nic tragickyho, jen pozvolna oscilace mezi cca 500 - 750 ot/min. Mam podezreni na pridirajici vonobeznak, pred zimou sem ho cistil a to soupatko vypadalo jak po boji.

Ale spis bych se chtel zeptat na tu dvojitou klapku, taky jsem na ne pred zimou koukal, byly ok akorat jedna mela lehkou vuli (nechapu - maji spolecnou hridelku). Pocitam, ze na tech klapkach zadna vule byt nema, ted pres tyden nemam cas se v tom vrtat, ale nevi nekdo, jestli lze nejak pripadne ty klapky rozebrat a tu vuli nejak eliminovat?

Predem upozornuju, pripadne rozebirani bude provadeno na voze, neb za ty roky je teleso klapky a teleso sani jeden kus. Pri pouziti uz 'hranicni' sily to povolit neslo a metrovou trubkou na to nepudu ...

2013-05-15 15:25:35

beawer: Taky mě překvapuje, že máš lehkou vůli na jedné klapce, ač mají společnou hřídelku, vůle by tam aspoň dle mého být neměla(y). Zkus vyčistit, co půjde, na co si troufneš a kam až se dostaneš a pokud to nepomůže a houpání se případně bude i zhoršovat (oscilovat do vyšších otáček), mohla by být na vině váha vzduchu - kdysi můj případ, vystoupání otáček až ke dvěma tisícům, zpátky na 550 a zase nahoru a dolů a tak pořád dokola... Ale mám elektronickou klapku bez volnoběž. ventilu.

2013-05-15 17:56:51

Já to měl rozebrany celý, ty klapky - samotný kolečka vyndat dou, ale je to práce za trest. Každá ta klapka drží na ty hridelce na dvou sroubcich, třeba je jakej povolenej. Ale říkám, ty klapky nevyndas aniž bys nedemontoval to to těleso s klapkama, bez toho se nehnes. Ty sroubky sou totiž zasroubovany jakoby zevnitř.

Tady

www.club-opel.com/graphics/user_images/6914/full/3902_f.jpg

2013-05-15 19:36:28

vejfuk: Máš pravdu, brachu, ty šroubky tam budou... Snad jedině po otevření klapky na max (do vodorovné polohy) si zkusit pomoct nějakým nakrátko zahnutým šroubová(č)kem...

2013-05-15 19:47:16

colommbo: Kdybys to takhle udělal (a možná že ano), tak je tam NIKDY, NIKDY nedáš zpátky. Na to potřebuješ mít to tělěso venku a veškerej prostor, věřte mi. Já byl rád že sem ty kolečka tam zpátky dostal, je to strašně natěsno a pokud ty dirky v klapkách a hřídelce neseděj na 100%, šroubky tam ani za boha nedáte. Ono s těma klapkama v té hřídelce nejde vůbec lehce posouvat, je na to potřeba velká síla a trpělivost.

Nehledě na to že když sem to dal dohromady tak sem musel štelovat doraz klapek, protože mi drhnul plyn.

Takže doporučuju kolečka nevyndávat, sundat tělěso, vyčistit co de a zkontrolovat jak sou utažený šroubky.

2013-05-15 19:51:38

vejfuk: Já myslel po otevření klapky na max zkusit na šroubky jen šáhnout tím zahnutým šroubováčkem, pokud by se k nim člověk dostal...

2013-05-15 20:00:11

Jo to máš pravdu, pokud jenom zkontrolovat dotažení tak to by šlo, to by neměl bejt problém. Ale ty klapky a hřídelka sou tak bytelný, že i bez šroubků to je naprosto pevný a nehne se to. To byla věc která mě docela překvapila, že je to strojově opravdu přesný.

Beawer: hele ty si z Prahy, bych se na auto docela rád kouknul.

2013-05-16 09:13:06

No kdyz vidim ty obrazky ... tak mi na to chybi moralni kredit se do toho pustit

Nicmene s tim zahnutym sroubovackem je to pomalu genialni napad (ten Colommbo ma vubec dobry napady), to bych i zvladnul s tema svejma lachtanima prackama. Pro jistotu mam uz doma i cistic klapek (teda karburatoru, ale to je fuk), tak se uvidi. Zitra vyrazim na vikend, dam ji na dalnici trochu za usi, tak se uvidi.

Taky me ted napadlo, jestli se po odpojeni EGRu samovolne nezacal saci trakt cistit a jestli naaahodou ty nanosy toho bordelu neco netesnily/nedrzely, protoze sice je pocitove lepsi chod motoru a spadla mi dlouhodoba spotreba asi o pullitr, ale taky za studena se nekdy chova jak kdyby si prisavala vzduch.

Jak tak koukam ta rozborka/sborka toho sani me stejne ceka ...

@ Vejfuk:

Jojo, Vltavou odkojenej posranej prazak Hele, klidne se nekde srazime, ale jak jsi na to s krevnim tlakem? Parkuju na ulici a i kdyz je Omega lehce citovka, tak ja ji mam jako spotrebku, zadnej nalestenej vystavni kousek se nekona.

2013-05-16 10:10:46

beawer: Já děkuji za pochválení zahnutýho šroubová(č)ku, příteli! To jsou nápady vesnickýho kluka, jen mě tak nějak napadlo, že by se jím možná dalo aspoň šáhnout šroubkům na zoubek a zjistit, jsou-li povolené či ne...

2013-05-16 18:24:09

O mě se neboj, já to přežiju Rád se taky podívám na jinou V6 než je ta moje

2013-05-26 10:35:50

Toz, podavam raport ohledne klapky(klapek) ....

Ona zminovana vule na jedne klapce, potazmo obou klapkach tam skutecne je (cca 0.5 mm), ale zpusobena vuli na hridelce. V momente, kdy klapky dosednou, vule je pryc, ale staci pootevrit a uz se to vrkla. Je to vic vybehany u ovladani plynu ... coz je logicky, vetsinu zivota to jezdilo po meste.

Jinak, jako zazrakem se mi podarilo to teleso klapek sundat! Akorat mi fakt nedoslo, v zapalu boje se spodnima sroubama, ze ten pidi okruh vyhrivani bude jeste pod tlakem (tak sem si nepovolil vicko, no), toz bylo pokropeno nemrzkou kde co.

Mel sem ten cistic karburace, z nabezne strany ty klapky vypadaly jeste ciste, ale co bylo za nima ... humus na treti; a to prosim jezdi uz pomerne dlouho bez EGR, takze, az se bude v lete nudit, vyrachtat celej ten saci 'ensemble' v naturalu a doslova vyskrabat ty ropny usazeniny z druhohor. Na zadni strane klapek toho sajrajtu byla dobra pulmilimetrova vrstva.

Az na tu vuli v usazeni hridelky klapky dobry, ani sroubky nemely naznak povoleni - a pro jistotu, ani sem se nepokousel je nejak dal rozebirat.

Bohuzel, foto nebude, zapomnel sem telefon ... ale predstavte si jeskyni s nanosem asfaltu na stenach, asi tak to tam vypada.

2013-05-26 11:19:42

beawer: Jen drobná úvaha, Jene - až to budeš (jestli tedy) v létě znovu rozdělávat a čistit, zkus úplně sundat obě kolena mezi škrtící klapkou a předřadnou objemovou komorou a koukni do ní - možná v ní úplně naspodu uvidíš olej, ne moc, ale nějaký ano... Aspoň já ho tam trošku mám a když jsem přemýšlel (), kudy se tam asi dostal, jediné, co mě napadlo, bylo ve formě olejových par odvětráním klikové skříně vyvedeným do vrchu sání. A v cestě jim stojí škrtící klapka! Nejsem žádný studovaný fyzik, jen předpokládám, že za chodu motoru olejové páry nemůžou cestovat proti proudu vzduchu v sání, ale po vypnutí motoru možná, snad, nějak ano, cestou kondenzují a ani uzavřená škrtící klapka jim cestu nepřekazí. Může to být možné vysvětlení, proč se klapka (zvlášť ze zadní strany) zasírá, přestože je kupř. EGR dávno mimo provoz...

2013-05-26 13:13:01

@ Colommbo:

Vim co myslis, to koleno 'tam dole', ale tam sem se koukal, cisto. Vicemene pred hlavnima klapkama je vse opravdu ciste, ani prachove usazeniny (jako sem mel na nissanu,treba).

Spis si myslim, ze sem asi prvni, kdo ty klapky sundal a kouknul se za ne. Precijenom, tech cca 200k km to ma fakt nejezdeno jen po Praze. Taky zadny terno pro ten motor, jako referentske vozidlo to urazilo nejdelsi vzdalenost v kuse z Kladna na hrad. Taky sem byl prvni, kdo tomu koupil dalnicni znamku!

2013-05-28 09:45:03

Kamarádi mekánici, profíci i garážisti, co se všecko musí demontovat při výměně gufer ventilových dříků na V6 - celé hlavy dolů nebo "jen" vačky či nic takového...? Pište, raďte, ať vím, na co se mám výhledově připravit... Děkuju!

2013-05-28 11:00:09

@ Colommbo:

Varianta A - poctive

Hlavy dolu, rozebrat do mrte (poznacit si, kde kterej ventil, zdvihatka a pruzina byly), kotrola roviny hlav - popripade nechat liznout, nove gufirka ventilu, pripadne znovuzabrouseni ventilu, samozrejme nova tesneni pod hlavy (über poctivci daji i nove srouby), nove tesneni pod vyfuky, kontrola tesnicich gumicek na sani - pripadne vymena, dle stavu pri skladani treba i novy remen

Varianta B - na prase

Vacky ven - remen ven (poznacit smer - bude se tam vracet), svicky ven, pootacet si motorem tak, aby se ventily mohli oprit o pist v horni uvrati a sla vyndat pruzina, takhle menit postupne vsechny gufirka, vsechno to tam zase nejak nabouchat zpatky a modlit se, aby nespad ventil do valce ...

2013-05-28 11:43:42

beawer: Pěkně, ku*va, pěkně... Ptám se proto, že stále trošku dolívám olej, jsem pořád "v normě" a nijak mě to neobtěžuje a v podstatě poslední možná příčina jsou gufírka ventilů, bo olej nikde neteče, ventilová víka jsou přetěsněná a komprese je v pořádku. Na tyhle dvě varianty výměny jsem pomyslel, ale nejsa motorář vítám rady zkušenějších... Nicméně ať už se někdy uskuteční varianta A (samosebou lepčí a komplexní) či B, nebudou to moje ruce, které to budou případně dělat - znám a respektuju svoje limity... A děkuju ti, Jene!

2013-05-28 15:15:47

@ Colommbo:

Jsi ci nejsi motorar ... to ani snad nema vliv, tady jde spis o to, kolik jsi ochoten investovat (neboli do jake miry mas to auto rad) ... bo material bude max 3500, ale ta prace s tim

A uprimne ... varianta B ... mno, spravnej mechanik by mel durazne prostestovat.

2013-05-28 15:50:08

beawer: O peníze mi ani tak nejde, notabene tvrdím už dlouho, že chce-li člověk jezdit pohodlně, spokojeně a spolehlivě, musí holt čas od času do auta prostě nějaký prašulky nasypat... A protože se máme s tou mojí černou holkou rádi, toleruju jí i to mlsání oleje, však já taky preferuju dobrý a hodně a tuze rád si dopřeju třeba v cukrárně... Jen jsem prostě uvažoval o vyřešení netěsnosti ventilových gufer, ale pokud je v tomto případě "pořádná práce" takhle komplikovaná, tož to nejspíš zatím odložím "AA" pro případné další využití... A ještě jednúc dík!

2013-06-04 10:39:42

Hele, asi aktualni tema ...

... aneb, kam az muze brodit Omega.

Jenom ciste teoreticka teze (a amatersky ne-navod), neb jsem vcera prolit tak 15 - 20cm vody. Kamarad bydli na Zbraslavi ... utopil feldu (proste debil!) ... bylo ji potreba dostat z toho rybnika na silnici, na detaily akce se neptejte

Priprava na akci - 20m dlouhe lano, rybarske holinky, dal proste jsem odpojil filtrbox, motor si nasaval 'za filtrem', to nam dalo odolnost proti vlne vody co by sla pres predni svetla a co prolitne naraznikem - tam je totiz trubka do filtrboxu. Tim priprava konci. Na nic jinyho stejne nemate cas ...

Alternator je cca 20 - 30cm od vozovky, neni moznost efektivne za polnich podminek odklonit proud vody co se vali zkrz chladice, takze, kdyz prestane dobijet, zalezi na vas, jak mate nabitej akumulator. Je tu vyssi pravdepodobnost zkratu.

Podle unavenosti pruzin mate bezpecnou brodivost statickou hladinou vody cca 25 cm. Omega ma relativne dobre utesneny dvere, bezpecna kratkodoba brodivost je az 35-40 cm (stejne vam natece pod pedaly, ale da se to), neprekracujte rychlost 10 km/h, jedte na jednicku, nezastavujte! Auto nebude efektivne brzdit!

Problem muze nastat, projizdite-li proudem vody. Pokud jedete po smeru nebo proti smeru, jeste to jde, ale bokem je to na houby. Jakmile se voda dostane pod 'bricho', muze auto nadlehcit a proste nepojedete rovne, Omega ma zadni nahon, takze je potreba nahazet nejakou vahu do kufru, treba evakuovane osoby, majitele kombi jsou ve vyhode, muzou premistovat vahu za jizdy.

Nezapominejte, ze pri prujezdu vodou auto hrne vodu pred sebou, dela vlnu, ta vlna muze sahat max pod predni svetla, vsehno pres je spatne, bud jedete moc rychle nebo uz moc hluboko. Je-li to uz moc hluboko, nezbyva nez doufat a jet proste dal, nebo zavelet na ustup. Nemate zaoceansky parnik, ale silnicni vozidlo.

Nevyhody:

  • alternator zatopen

Vyhody:

  • umyty podvozek
  • pocit, ze jste machri na entou


Odpovědět

1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 69