Fórum - Téma


mix dotazů Omega B


Fórum Omega B mix dotazů Omega B

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5 ......... 69

2012-04-29 22:00:16

Abych pořád nezakládal nová témata.

Mám pár dotazů a kdyby byl někdo tak ochotný odpovědět budu rád. Jedná se o omegu B mv6 s automatem

Dotaz první na pojistkové desce v interiéru jsem našel před 1 pojistkou jakousi kostičku s drátem která tam propojuje dvě zdiřky co to má být? V příručce o tom nic není a ani by tam nic být nemělo

Dotaz druhý. Za přístrojovou deskou za pojistkovkou jsou další relátka jedno samostatné a pak na další destičce další 4 s volnou pozicí pro další (dokonce k té volné vedou kabely). K čemu jsou neví někdo?

Pak taková věc ohledně topení a těch blbých podtlaků. K ovládání vedou 4 hadičky, ale na panýlku kde jsou ty hadičky ukončené je ještě jedná volná dirka. Je to správně? Nikde jsem vypadlou hadičku nenašel, ale pro jistotu se zeptám.

Dá se nějak zjistit jestli funguje vyhřívání sedadla krom zapnutí? Zkoušel jsem zapnout řidičovo i spolujezdce, ale nevím přijde mi že to nefunguje. Kontrolka ve vypínači funguje. Nešlo by někde změřit například odpor nebo tak něco?

Pro sundání nádržky ostřikovačů je opravdu potřeba sundat nárazník? Nedá se jinak? Zkoušel jsem ji pomalu plnit a hledat po horní délce kde by to mohlo téct a ani kolem motorku ani čidla to není. Přitom to teče na obě strany respektive to pak stíká kolem obou světlometů.

Když stojím za autem tak spíše na levé straně (v místech kde jsou kola a poloosy) teče olej. V čem mám hledat zradu?

Pak je tu takový stesk. Jakého vola to může napadnout uříznout tažné oko. To musí být solidní .... Jsem totiž dnes seděl za autem a smutně se díval do díry kde by měla být krytka a všiml jsem si, že tam jaksi i chybí celé oko. Respektive jsou tam jen dvě tyčky, ale ono zakončení kde uchytím lano či tyč není. Ještě že mám v nouzi kouli.

Omlouvám se za takové téma, ale přijde mi to takové vhodné a časem určitě nějaké otázky ještě přibudou.

A dobrá rada na závěr dnešního povídání pokud chcete lepit pevně nějaké věci nekupujte zbytečně chemoprén extrém. Po celodenním tuhnutí je to furt na nic. Lepkavé a nepevné. Proti tomu univerzál po pár hodinách solidně tuhý.

2012-04-29 22:28:22

Pokusím se odpovědět jen něco, zbytek neumím

  • pokud se týká vyhřívání sedadel, mám to jen z doslechu a nevyzkoušený, ale vyhřívání se údajně nezapne, pokud není venkovní teplota dostatečně nízká, přestože se kontrolka rozsvítí. A to jistojistě jen při nastartovaným motoru stejně jako vyhřívání zadního okna, bo to má velkej odběr proudu. A pokud sepne, začíná to hřát po chvíli, ale znát to je hodně, stačilo mi to v zimě zapínat jen na 1 či 2, hřálo to jak blázen a to mám až do 5...
  • k demontáži nádržky ostřikovačů je skutečně nutné nejprve odstranit nárazník a pak sundat nádržku společně s výztuhou nárazníku.
  • tažné oko mám na svojí Omeze při- a odšroubovací a volně uložené v kufru. nemáš to taky tak...?
  • pokud se týká kostičky s drátkem propojující dvě zdířky, zkus se optat JardyB, nemá-li v tom prsty...

Jinak ti držím palce, přeju pevné nervy a vůbec jen všecko dobrý!

2012-04-30 19:37:43

Díky za odpovědi.

Vyhřívání. Okna to je mi jasné kdy zapnou, ale sedačky ty jo to koukám jak je ten vehikl chytrej. Chystřejší pomalu jak já. Ale nemá teda možnosti stupňů jen zapnuto-vypnuto.

Ježiši to je teda pěkně složité. A abys sundal nárazník musíš demontovat půlku předku auta.

Kdepak oko tam není. Vepředu je napevno a vzadu jen dva kousky železa.

Kostičku s drátkem Jarda určitě nemá na svědomí. Dnes jsem to študoval a je tam cosi Opel a nějaké číslo.

Díky za přání. Blbý jen je, že je to přece jenom starší auto a moc lidí ho už moc nemá a přijde mi, že není moc velká uživatelská podpora. No ono Sonata na tom nebyla o moc líp.

Jsem si vzpoměl jak mi v práci to auto teď pomlouvali omega no jo to za chvilku už nebude jezdit. Třílitr no to tě sežere. Automat no ježiši. Fakt někteří neví co by kdeby. Když jsem koupil Hyundaie tak to bylo v podstatě to samé až na ten automat a obsah. Fakt jak si člověk nekoupí něco z koncernu tak je asi divnej.

Ale jinak jsem pořád spokojenej. Velké pohodlné auto a splnilo mi dost snů a představ o autě.

Automat, V6, šíbr. Ještě spravit klimu a budu snad i spokojenej. No a pak spravit i detaily jako je například loupající se lak na panelu kolem voliče (kvaltů) a nebo kolem koleček topení.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-04-30 21:35:07

Ahoj, pomůžu s tím co vím.

K otázce 2: Samostatné relé je relé K3 - immobilizér/alarm. Další relátka budu popisovat od středu po směru hodinových ručiček - obsazení relátky závisí na výbavě vozu, tj. nemusí tam být, i když je patice napojena na kabeláž. Prostřední je K64 - Relé ventilátoru klimatizace (stupeň 1), vpravo dole je K6 - Hlavní relé klimatizace, vedle vlevo a pod K64 je K7 - Relé ventilátoru klimatizace (stupeň 4), vlevo od něj je relé P39 - kontrolní jednotka žárovek AHK, nad ním je relé Servotroniku a poslední nad ním je další jednotka P25 - kontrola žárovek. Ta samostatná klema v konektoru - nevím, zatím jsem neměl potřebu zjišťovat o co jde.

Ohledně podtlakovým rozvodům - ta dírka je schválně - slouží k uvolnění klapky, kterou předtím ovládal podtlak.

A konečně k oleji pod autem vlevo vzadu - jestli je to blíže kolu, pravděpodobně jde o únik oleje z tlumiče pérování a jestli je to blíže středu vozu, tak olej uniká z diferenciálu - omy tím trpěj (půjde o gufero poloosy), doporučuji při výměně použít orig. díl, různý experimenty se mi vymstily - všechno postupně začalo týct. Teprve orig gufera jsou OK.

Snad Ti to trochu pomůže. A dovolím si jednu radu, jestli plánuješ mít omu na delší čas, pořiď si servisní manuál třeba od Etzolda - cana cca 700,- Teď jsem z něj taky čerpal.

2012-04-30 21:54:32

Díky za odpovědi.

Takže mi teče trochu olej z diferáku. No stejně se bude muset vyměnit vzadu ložisko nebo obě tak jak to budu dělat asi vyřeším i tohle.

S tím podtlakem jsi mi fakt hodně pomohl. Tohle je první auto, které to má tak debilně řešené co mám tak to neznám a bojím se toho trochu.

Samé relé a relé no nebudu do nich hrabat.

Tou knížkou od Etzolda myslíš Jak na to? Tu mám staženou musím ji vytisknout, ale nechce se mi do toho 324 stran fuj. To bude hodin a hodin strávených čtením na záchodě.

A vzpoměl jsem si když jsem dnes trochu pouklízel bordel v kufru koukl jsem do kapsy vpravo kde je i nádrž. Je tam samozřejmě servo k zamknutí víčka, ale taky jsem tam našel nějaký konektor co by to mohlo být???

Jak je to vůbec s diagnostikou na oply? Je něco ve stylu volněji dostupného jak na koncern? Tipuju, že konektor na diagnostiku jsem našel u relátek jak jsou pojistky

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-04-30 22:00:54

Ty káble vpravo v kufru jsou pro připojení antény která je u některých výbav integrovaná v pravém bočním okně kufru. Taky to mám jen tak navolno Ten diag. konektor jsi našel správně, mezi relatama u pojistek pod volantem. Jak na to - tu myslím, onehdá před 6ti lety jsem si ji koupil, docela dobrej pomocník.

2012-05-01 01:30:50

Ahááá já si říkal k čemu to v tom místě může být. Škoda že tam není ta anténka v okně a místo toho je ocas na střeše

2012-05-01 15:10:47

zdarec taky jsem koukal na ty relatka a me tam jedno schazi a nebo jak se tady reklo jen podle vybavy.Udelam foto a pridam ho sem a budu rad kdyz me poradite diky

2012-05-01 15:19:28

Udělěj foto a zkusíme někdo kouknout do Etzolda...

2012-05-01 15:27:51

tak tady to je

2012-05-01 15:42:53

Tož to místo, co tam nemáš osazený, by mělo být pro relé "čištění světlometů", tzn. pro ostřikovače světel, který ty tam, myslím, nemáš...

2012-05-01 15:44:18

jjj tak ty tam nemam,tak to jsem si oddechl dekuji za strucnou odpoved diky

2012-05-01 16:10:26

Do téhle krabičky jsem se radši ještě ani nedíval

Taková drobnost lze nějak zjistit jaký klimakompresor je v autě? Co jsem se díval tak se prodávají s různým provedením výstupů a rád bych než se pustím do demontáže už měl nový u sebe, ale právě nevím jaký.

Katalog autokelly mi sice nabízí snad jen jedno provedení, ale jejich katalogu nevěřím. Snažil jsem se podívat zhora, ale skrz tu změt hadic, drátů, podtlaků či čeho všeho jsem viděl leda velké a na rampu se dostanu bůhví kdy

Boha jeho v těch kožených sedačkách se v tom hicu bez klimy nedá sedět. Už jsem aspoň u řidiče přes to hodil hadr

2012-05-01 16:15:26

Úplně jsem zapoměl na co jsem se chtěl docela zeptat. Pro pořádek kdyby někdo nevěděl mám automat no a vedle automatu vpravo je čudlík s vločkou což by mělo být něco co na sněhu, mokro řadí od vyššího kvaltu při rozjezdu (je tak ne?). No do doby než jsem rozebral palubku tak mi ten čudlík vůbec nesvítil, ale teď po sundání palubky a nasazení to furt svítí. Na zmáčknutí to nijak zjevně nereaguje ani na palubce to nic neudělá. Před touto operací nevím nezkoušel jsem ho mačkat.

A postěžování si opět na závěr. Před úplnou demontáží jsem kontroloval jestli svítí všechny žárovky na panelu topení. Svítilo vše. A teď si představte včera respektive dnes jsem jel v noci dom a svítí snad jen jedna žárovka. Do háje borovýho. Hlavně že jsem to při montáži ten panel plný čudlíků několikrát sundával kvůli blbým kabelům.

2012-05-01 16:16:13

jj, kůžička bez klimy v těchhle hicech, to je masíčko, mňamky, mňam... S kompresorem nevím, Zdeňku, a ta vločka je fakt sněhový řazení, auto se rozjíždí na dvojku a výš řadí dřív, ale proč svítí furt nebo proč zas něco jinýho nesvítí...

2012-05-01 16:38:08

Chjo ať je zase chladněji a můžu se pustit do výměny kompresoru.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-01 19:43:14

Ahoj, ohledně kompresoru klimy bych nejdřív zjistil co tam máš a pak zkusil poptat repasovaný díl kde Ti starý vezmou zpětným odběrem = dost velká úspora financí. Já jsem takhle vyměnil startér Bosch za repas Bosch a platil jsem 2,5 tis. K diferáku, jestli Ti hučej ložiska - pak se připrav na brutal nálož, dělal jsem to před 8 lety na áčkovým dvoulitru a ložiska klece existují pouze jako originál díl opel za cca 6 tis. kus. Nevím jak dnes, třeba už se dá sehnat replika za míň. Přidávám i obrázky, ať je představa....

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-01 19:43:42

Tady slíbený foto:

2012-05-01 19:53:00

Tak to už se dá takhle vyměnit kompresor za repas. Nevíš firmu?

Já ani nevím co tam hučí. Dle Jardy ložisko v kole což jak jsem se díval bych i vyměnil. Pokud by to mělo být za tu ohromnou sumu tak na to prdím vzhledem k ceně auta. Spíš u diferáku někde kape olej což mi vadí víc

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-01 19:59:40

Zkus to hodit do vyhledávače na webu, ať to pořídíš někde v Brně nebo okolí. Já to poslední dobou řeším v Hradci Králové - www.starter.cz


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 69