Fórum - Téma


Meriva N95/LPG


Fórum Meriva Meriva N95/LPG

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.4

1 fotek  |  260 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec.


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 13

2015-11-10 21:32:36

josé: 5600km. Jo je smesne,ale rekly ze by se to melo delat kazdorocne. Ta tmave modra Meriva A tak ta ma ted 15000km. Je rok r.2010. Prvni rok servis prohlidka v 3000km,druha kolem 5000km. A pokazde menit olej,filtry,desinfekce klimy,cisteni brzd,apod..... To je uplne skoda toho oleje. Ale bohuzel,kdyz je zaruka 6.let,nic jineho ti nezbyva.

2015-11-14 21:07:05

petronel: Mi ještě měnili svíčky (mají předepsaný interval výměny 30tis.). Můžu se zeptat co je VIP club Opel?

2015-11-15 10:23:22

jamiki77: VIP klub. To se radeji zeptej prodejce,lepe to vysvetli nez ja. // Sporis si penize na ucet firmy ktera spolupracuje s Oplem a jak platis v servise tak to si ty nasetrene penize odectou. Jako clen tohoto klubu mas dalsi vyhody a slevy. Vice info na www.vipallinclusive.com Tento program u nas v Oplu nabizeji u kazdeho nove prodavajiciho auta.

JJJ
2015-11-23 13:24:12

Ahojte

neviete mi niekto poradiť s jedným problémom? Resp. či to vôbec je nejaký problém?

Ide o to - už minulú zimu som sledoval, že riadiaca jednotka LPG mi za jazdy vypla jazdu na plyn a prepla ju na benzín, pričom evidentne v nádrži ešte niečo muselo byť. Teraz, keď sa ochladilo, tak som si to všimol znovu. Počas jazdy po diaľnici mi riadiaca jednotka sama prepla režim z LPG na benzín. Bol som trochu prekvapený a tak som zašiel na LPG čerpačku a podarilo sa mi natankovať iba 34,15 litra, čo znamená, že som v nádrži musel mať ešte necelé 3 litre (keďže do prázdnej nádrže sa mi už viackrát podarilo natankovať bez tlakovania cca 37 litrov).

To isté sa mi stalo aj minulú zimu niekoľko krát. Auto samé, počas jazdy, prešlo do benzínového režimu, pričom evidentne v nádrži bol ešte nejaký zostatok LPG. Navyše, riadiaca jednotka vôbec neumožnila mauálne prepnutie benzínového režimu do režimu LPG. Následne som auto zaparkoval doma a ráno, keď som ho znovu naštartoval cestou do práce, tak som bol schopný na tej "prázdnej" nádrži LPG prejsť ešte 20 km.

Máte niekto s týmto skúsenosť? Už sa vám to stalo?

2015-11-23 15:37:27

jjj: Já o LPG systému nevím nic, opravdu vůbec nic, ale představuju si, že ŘJ sleduje množství plynu v nádrži pomocí měření tamního tlaku a nějaké (vnější?) teploty a je-li v chladném počasí aktuální obsah plynu v nádrži už malý, může být i jeho tlak nízký a ŘJ se domnívá, že nádrž je prázdná a proto přepíná na normální palivo...

2015-11-23 18:01:51

jjj: vsak je to uplne normalni a zvlast kdyz letis po dalnici...proste uz maly tlak nestaci na vstrikovani, tak ti prepne na benzin. Kdyz pojedes po okreskach, tak ti to udela mnohem pozdeji, nebo pri predjizdeni.

2015-11-23 18:36:13

jjj: Podle mě to souvisí s tepelnou roztažností LPG ale pozor jako kapaliny. Myslím si, že řídící jednotka snímá ne tlak, ale hladinu kapaliny. Z vlastní zkušenosti vím, že v letních měsících natankuji pouze 20 - 25 l LPG a nádrž je plná. Víc do ní nedostanu prostě proto, že teplá kapalina LPG má mnohem větší objem než chladná. Tvoji situaci si vysvětluji takto. Vyjedeš s relativně teplým autem a nádrží. Po čas jízdy po dálnici se auto a nádrž ochladí, kapalina LPG zmenší svůj objem a plovákový snímač ohlásí nízký stav LPG v nádrži. Elektronika přepne na benzín. Po dojetí a odstavení auta do tepla se plovák opět zdvihne nad přepínací úroveň a ty můžeš ještě pár km ujet na plyn.

2015-11-23 23:54:02

rob1412: To je bezna vec u LPG v zime. Souhlas. Popsal jsi situaci naprosto presne.

2015-11-24 00:30:05

Máte tam určitě regulátor tlaku...kvůli tomu, že plovák zahlásí prázdnou nádrž se to nevypne. Plovák tam lítá během jízdy jako prdlej sem a tam..to by vypínalo a zapínalo furt.

JJJ
2015-11-24 12:54:43

Super, ďakujem za odpovede. Určite to bude niečo v kombinácii tlak a teplota (+ spomínaný regulátor tlaku), lebo v lete mi nič také nerobí a bez problémov dojazdím 37 litrov LPG až do dna. I keď, po pravde, stále je to pre mňa trochu záludnosť, pretože ja parkujem pred domom (vonku) a teda do rána sa ešte viac ochladí - a napriek tomu sa mi podarilo, takto ráno, na "prázdnej" nádrži spraviť ešte 20 km.

2015-12-02 13:34:15

jjj: Ešte podotýkam, že Meriva má plavák s multiventilom v zadnej časti nádrže a stačí aby "tankovacia pozícia" na čerpačke PHM bola do kopca a rozdiel 2-3 litre je hneď na svete. Preto na jednej pumpe dokážem naplniť 37 a na inej (do kopca)len 34 litrov (opakovane). Potom raz vychádza spotreba 7 a inokedy 10.5 litra pri rovnakom štýle jazdy a tankovaní "do plna".

2015-12-02 17:57:12

Ahoj, teď jsme zkoušel po čtyřech měsících vyjet benzínovou nádrž na dno před zimou. Po rozsvícení hladového oka a ujetí cca 10 km mi to samo přeplo na plyn. Na pumpě jsem dotankoval jen 47,3 l benzínu (přitom první tankování bylo cca 55 l). Není to divné, neměl bych na rezervu ujet aspoň 50 km?

2015-12-04 16:53:09

senda: Takú skúsenosť mám aj ja. Pokiaľ je v nádrži dosť LPG a Meriva frčí na benzín s "hladovým okem", systém sa v niekolkokilometrových intervaloch znovu a znovu prepína späť na LPG. Na "hladové oko" by teoreticky mohla Meriva ubehnúť cca 100 km, podobne ako iné autá.

JJJ
2015-12-15 19:07:41

Ahojte

Dnes sa mi stala taká zaujímavá vec pri tankovaní. Ako som dotankoval, vypol som stojan a išiel som odpojiť pištoľ. Ako odpájam pištoľ, uvedomujem si, že mi uniká z toho nadstaveného adaptéra gejzírom LPG (aj po úplnom odpojení pištole). Tak som rýchlo zakročil a rýchlo som ten adaptér odkrútil od plniaceho uzáveru. Až vtedy prestal unikať plyn.

Stalo sa vám už niečo podobné?

Neviete, v čom by mohla byť chyba?

2015-12-15 20:53:36

jjj: Zdravím, mně občas ano. Poprvé jsem byl nervózní, tak jsem volal do servisu do Brna, Tam mi mechanik řekl, že se to občas múže stát, ze se neudrží ta kulička tlakem v tom sedle ventilu. Že uteče ten plyn ze spojovací trubky k ventilu co je na nádrži. Asi by se to stávat nemělo. Mně se to stává tak 1 z 10 tankování. Taky se mi stalo, že šel plyn kolem redukce a nešlo natankovat. Valil jsem k plynařovi, jestli nemá nové těsnění. Ten mi poradil, že mám suché těsněné, tak mi jej trochu namazal a od té doby v pohodě. Občas těsnění přejedu silikonem.

 svicko
2015-12-15 21:35:30

taky se mě to ted stalo poprvé. prý i nečistota to může udělat. ale neměla by vyprchat celá nádrž, je tam ještě jeden ventil. takže vyprchá jen to mezi nádrží a hrdlem

Venca49  
Václav
2015-12-15 21:46:26

svicko: Hlavně,aby to jen vyprchalo a nepšouklo. To jsem již viděl,nebylo to nic pěkného.

JJJ
2015-12-15 21:48:09

José, svicko: vďaka za skúsenosti - asi to nebude také horúce, ako som si v tom momente myslel. V každom prípade, ak by to bola nečistota, dá sa s tým niečo robiť? Alebo iba jednoducho veriť, že ju možno ten prúd plynu vytlačil ...

 svicko
2015-12-16 11:40:29

Venca: snad ne

jjj: já byl taky vyděšenej, stalo se mě to v ústí n. l. při cestě z dráždan, za 3h v Náchodě už OK. druhý den jsem volal do servisu, tam mě řekli, že bud bordel, při dalším tankování by mělo být OK, nebo vadná koncovka - vyměnit. řekli at to sleduju, a když bude problém i nadále at přijedu, že zkontrolují system. je fakt, že ta čerpací stanice v ústí pamatuje ještě když byli hradčany dřevěný, ani to moc nenatankovalo, jako tady u nás, třeba to bylo i tím....... nevím, zatím už OK

Venca49  
Václav
2015-12-16 13:43:59

svicko: Opravdu nechci strašit,ale viděl jsem auto i stodolu v plamenech. Neboj, máš to originál,ten co jsem viděl byla samovýroba.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 13