Fórum - Téma


Meriva N95/LPG


Fórum Meriva Meriva N95/LPG

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2014 Meriva B 1.4

1 fotek  |  260 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec.


1 ......... 9  10  11  12  13

2016-08-16 00:55:41

biggest: Mě stačilo, když jsem kupoval barák vnitřky předělaný, to jo, docela i dobře, ale když jsem vyměňoval vypínače a zásuvky, tak jako původně elektrikář, jsem toho idi°ota co to dělal, proklínal...zásuvky 1,5mm, světla místama i 2,5mm Cu, jak to zrovna vyšlo a dráty tak krátký, že jsem většinu z nich musel nastavovat Pak měřím vypínač, je mi divný, že když by stačil lustrák (dvě světla) tak proč tam je dvojitý schodišťák...no a hele, máme zezhora na vypínači dvě fáze v tu chvíli bych vraždil, protože spojit je dohromady, v tu ránu máš 400V Koumák to byl

Dneska fakt může cokoliv, dělat kdokoliv...stačí si koupit knížku a kouknout na net

2016-08-16 08:48:46

ale no, tam prece nejde udelat chyba! vzdyt spojujes jen draty stejny barvy, vetsinou... njn, vzdyt rikam: romány.

p.s. ma to i vyhody, muzes svaret v obyvaku vlakna na zarovkach

2016-08-16 10:33:42

ondra01: ak jazdí na propánbután je to OK. Mechanik mu chráni ventili a ostatné časti pred zničením. Ak by jazdil na propán tam už môže pri 20°C prepínať, možno aj 15 stačí.

2016-08-16 15:38:26

Ty máš asi firmu na výrobu propanu...

2016-08-16 17:27:34

venca44: on ví všechno líp

2016-08-16 19:48:30

ondra01: áno správne, LPG ničí motory. Najviac na bendžo dostávajú ventily, sviečky a samozrejme olej. Tvoria sa usadeniny iné ako karbón na krúžkoch a sú prakticky nerozpustné. Si treba predstaviť, že benzín horí cca teplotou, teda zapaľuje sa 100°C, kdežto plyn 500°C a navyše plyn tam prichádza v mrazivom stave. Niekedy je treba sa z motorom porozprávať a on ti povie ako mu ubližuješ z LPG......

2016-08-16 19:59:07

jean: "navyše plyn tam prichádza v mrazivom stave" ano a proto existuje reduktor v mrazivém stave by ti totiž asi vstřikovač nefungoval

PS: každý kdo dělá motory ti řekne, že nejčistější jsou motory jezdící na plyn...to by si ale nějaký musel někdy opravdu vidět.

2016-08-16 20:12:52

ondra01: Som rád, aj keď z nevedomosti vychádza tvoja spokojnosť. Dôležité je, že si z LPG spokojný. To je hlavné. Hej najčistejšie motori? Si ma pobavil.

2016-08-16 22:16:58

Jean: Sorry, já to tu neznám a nechodím sem často, ale přijde mi že tady to vlákno akorát kazíš. Na jednu stranu chápu tvůj názor a často s ním souhlasím. Podle mě LPG motor nevydrží to co benzín, ventily, teplotní námaha, oblbování jednotky motoru, možná i jiný typ usazenin - za mě asi souhlas. Ale má smysl to opakovat stále dokola? Mě přijde že tvoje další a další příspěvky už nic žádné informace nerozšiřují a nepřidávají. Není to nic proti Tobě osobně, jen říkám jak to vidím. Navíc to ani neodpovídá tomu textu nahoře jde jsou zkušenosti, spotřeba, kilometry, problémy... Kdybys založil vlákno "Nevýhody LPG" rád si to přečtu ale tady už je to plevel.

2016-10-21 21:32:47

Hmm, tak mi radost příliš dlouho nevydržela. Před týdnem u jedné čerpačky obsluha nasadila hadici LPG, čerpadlo vrčelo, ale nic se nenatlačilo do nádrže. Přejel jsem k jiné, natankování LPG bez problému. Dnes u té, co to šlo, nic, přejedu ke třetí a šlo to. Že by ten hlavní ventil u nádrže? Měl někdo podobný problém? Díky.

2016-10-21 23:45:09

josé: Může se stát hlavně v zimě, že to přimrzne a pokud je malý tlak na stojanu, tak nenatankuješ, ale to opravdu asi jen když mrzne...stalo se mi jen jednou a při -15°C Když se ti to znova stane, neboj se toho a ďoubni dovnitř třeba šroubovákem, jestli to povolí. Může se tam někde o něco zasekávat. kolik si měl v té době v nádrži asi plynu?

2016-10-22 09:20:59

ondra01: Dotankoval jsem 32 l, takže skoro nasucho. A myslíš dloubnout do hrdla plnění - tam jen kulička navolno, anebo někam u nádrže?

2016-10-22 10:15:10

josé: žádné dloubáni do kuličky. nemá to význam. spíše vyhledat lpg stanici kde vždy vše funguje a není problém. Mě se toto stalo jednou jedinkrát na OMV ve St. Hrozenkově, ale tam je to zařízení tak obstarožní, že... na LPG jezdím cca 10 let a ročně najedu od 30 do 65 tkm. Tankuji ale až na výjimky u stále stejných stanic LPG.

2016-10-22 10:34:16

biggest: Právě že u těch co jsem 2 roky tankoval bezproblému, jsem měl tento problém. No zkusím zopakovat kolečko a uvidím, na čí straně asi bude problém. Jinak díky.

2016-10-29 21:17:13

máme ji 3 měsíce, tovární vestavba, ujeto 7250km, spotřeba necelých 8,0 l LPG + 0,5l N95/100km

2016-11-18 18:06:42

jean: no jistě, že je motor čistej, při spalování nevzniká žádnej karbon, já mám třetí auto na plyn..Vectru provozuju na plyn už 7mej rok a motor pořád v pohodě(jen na plyn cca 140 tis km). U feldy, která byla taky na plyn bylo najeto cca230 a motor šlapal a olej nežral, absolutně v pohodě. Jednou se u ní dělalo těsnění pod hlavou,ale to by se dělalo i kdyby jezdila na benzín, protože jednoduše vyhnilo, tak když se sundala palice, tak takto čistej motor uvnitř snad nevidí ani ten kdo ho montuje, protože ho ochmatá. No hliník na pístech svítil novotou, fakt jsem čuměl

Chlapy jinak ať si každý jezdí na co chce, kdo plyn neuznává tak ať to tu jinýmu nevymlouvá, vždyt s tím ani nemůže mít žádné zkušenosti Já a plno dalších co na to jezdíme víme o čem mluvíme, mě osobně se každé auto bohatě zaplatilo a to se vším všudy, což myslím včetně pořizovací ceny vozu a zařízení lpg, takže kdybych náhodou někdy musel dělat například hlavu, tak to snadno za ušetřené náklady zaplatím, stejně tak by mohla odejít i při provozu na benzín! Záleží kdo Vám plyn dělal a kdo seřizoval a pak vše funguje bez problému. Já osobně ušetřím za rok víc jak 30 tis. kč a za to se nechá pořídit docela pěkné druhé auto do rodiny

jean: Prosím tě můžeš mi vysvětlit, z jakého zdroje čerpáš tyto zcela zcestné informace?? Logicky nebudu si dávat plyn kdybych na tom prodělal..a kdyby to bylo tak nebezpečné už by ti tady dávno nikdo ani nemoh odpovídat

ondra01: Tak ty jsi to taky předělal, no máme úplně stejný poznatky, revizi si taky dělám sám, já taky říkám, že to mám raději než ropu a to máme ještě ropu doma Fábi 1.9 tdi

2016-11-19 22:35:23

Hodně záleží kdo a hlavně jak ti auto na LPG seřídí.Ty to nemáš možnost nijak zjistit,pokud si nebudeš měřit ON-line data z lambdy a dívat se co ti to dělá s bohatostí směsi v různých režimech zátěže.

Já jsem měl před Merčou Octávii a tam jsem si právě prošel tím,že jsem si po pár neuspěšných pokusech "odborníků"musel auto seřídit sám na LPG a proto jsem potřeboval zpětnou vazbu od lambdy.No nestačil jsem se divit co to na LPG vykazovalo(měreno za jízdy diagnostikou).Z toho pak i pramení negativní názory uživatelů,že je LPG "kazisvět"Kdych se měl rozepsat,tak by to byla slušná slohovka.LPG auta máme doma už 20let,ale

se vstřikováním LPG byla jen Octávka.No a Merču jsem si pořidil taky i proto,že jde v pohodě předělat.

Akorát jsem od toho prozatím upustil a pořád nejsem naplno rozhodnutý,že bych do toho v dohledné době šel.Jsou věci finančně pozitivní,ale na druhou stranu i otravné,ale jak píšu záleží kdo a jak....

a hlavně na materiálu použítém v motoru.Ten je ale už dnes odrbán,kde se dá.

2016-11-20 11:37:57

borino: A proč sis nekoupil Merču už rovnou s lpg od výrobce? stála v akci jen cca o 12 tis víc než bez Lpg. Dostali jsme ještě střešní zahrádku a dali nám ještě chromové lišty kolem oken a vybavená je pěkně .Byla za 352. Barva bez příplatku, tudíž bílá

2016-11-20 17:42:19

borino: To doladění LPG by mě docela zajímalo. S LPG v Merivě jsme ve finále celkem spokojení, ale ptal jsem se plynaře třeba na doladění toho, když uberu a přidám - přijde mi že auto moc škubne, jakoby se to LPG chvilku zapomnělo a pak se to snažilo rychle dohnat (na benzín to nedělá). Plynař říkal, že to nejde a že se to odvozuje od benzínu a nic s tím neudělá. Z mého pohledu by se tohle přece mělo dát doladit, akorát by si člověk musel trochu pohrát s mapou. Co si o tom myslíš? Nechceš se trochu rozepsat co jsi vlastně nastavoval a jak?

2016-11-20 18:30:24

No to jsou takové ty klasické odpovědi plynařů,že to tak dělá a něco nejde.Já jsem taky tak jezdil a byl jsem celkem odbyt.Až když jsem borcovi vysvětlil,že je auto špatně seřízený,tak se mě zeptal, jak to můžu vědět.Ukázal jsem mu on-line napíchlou diagnostiku a hodnoty z lambdy.Tak zvedl dá se říci od oka na mapě plynu tu kousek tam tu kousek sem a odjezd.Po asi čtvrtém návratu už byl nevrlý a už se moc k ničemu neměl.

Dopadlo to teda tak,že jsem pořídil kabel a stáhl program-

http://www.elpege.cz/lpg-cng-software/

Potom jsem se do toho dle návodu dostal,ale bez zpětné vazby od lambdy by bylo jen hádání.Takže diagnostika je k tomu potřeba.Potom jsem si mapu kterou borec vytvořil vymazal a najel opět dle nastudování sám.No a potom jezdil s kámošem s notasem na kolenách a mapu doladoval.Stejně tak jak to dělají vyspělejší firmy s LPG a ne jen ti garážoví.Je pravda,že jsem tam neměl buhví co,ale jen obyč. Lovtec za 19tis.Ale zato šlo vše bez problémů sehnat a postahovat z netu.

Problém je ten,že pokud je auto špatně seřízené od počátku,tak se navzájem jednotky ovlivňují a jedna rozhazuje druhou.Proto se musí třeba jezdit častěji dolaďovat,aby potom třeba auto špatně nestartovalo na benzín za studena.Toto se bavíme o individuální přestavbě,nikoliv tovární.Tam se toho asi moc seřizovat nedá.Jedině vyměňovat.


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13